SSP: Chybí peníze

Mistrovství světa supersportů bylo hodně let neuvěřitelně bojovnou závodní sérií, navíc hodně živnou půdou pro superbikový šampionát.

SSP: Chybí peníze
Ačkoliv pozdější hvězdy superbiků, jako třeba Fabrizio, Rea, Crutchlow nebo Neukirchner, přišly z kubatury o objemu 600 ccm - tak mistrovství světa supersportů kleklo do kolen. 


V šampionátu startují už pouze tři továrny: Honda, Kawasaki a Triumph. Při premiéře v Austrálii bylo na startu nepostřehnutelných 17 jezdců, na následujících závodech jich nebylo více než 20. 

Yamaha mistra světa Cala Crutchlowa je zaparkovaná někde v nějaké garáži v Německu, neboť se nenašel žádný tým, který by měl potřebný budget pro závodní činnost s těmito motocykly.

Nizozemský tým Hoegee Suzuki ukončil činnost už během roku 2009, ačkoliv měl jedny z nejrychlejších motocyklů v tehdejším startovním poli - např. v Assenu 31 startujících.

Ačkoliv závody roku 2010, tedy minimálně na špici, určitě nepostrádají na dramatičnosti, jsou nervy drásající a zajímavé - přičemž pravidelně zajíždějí jezdci nové traťové rekordy - tak zájem fanoušků a médií se drží na dolní hranici zájmu. 

Zatímco na tiskových konferencích superbiků pro veřejnost je fanoušků nepočítaně a zástupci médií musí mezi sebou bojovat o židle, tak v supersportech jde vlastně o "rodinnou" záležitost, kde bývá přibližně 5 novinářů.


Nejjednodušší by bylo šoupnout "Černého Petra" nové kubatuře Moto2 a supersportový propad přiřknout právě jí. To je ale nesmysl, jen jediný tým totiž změnil supersportový paddock za Grand Prix: španělská stáj Holiday Gym G22.

Jedním z důvodů nízkého počtu startujících může být i reglement: Zatímco Ten Kate Honda, Parkalgar Honda a tovární tým Kawasaki používají elektroniku, kterou si nemohou dovolit ani některé superbikové týmy, tak ostatní startující motocykly se musí obejít bez ní...A rozdíl mezi špičkovými týmy a zbytkem startovního pole se každým závodem bude bohužel zvětšovat!

Jen jako příklad uvedu výsledek posledního závodu ve Valencii: V cíli bylo klasifikováno pouhých 12 pilotů z 19 startujících, 6. v cíli ztrácel na vítěze 39 sekund a od 9. místa to byla ztráta minuty a více. 


Neméně trisktní je bohužel situace i v 600-vých  stocích, ve Valencii 20 jezdců na startu - pouhých 13 v cíli, ještě v roce 2008 na stejném závodě 34 startujících a 30 jich závod dokončilo.

Jedno je jisté, v současné těžké hospodářské situaci, pokud chybí zájem médií a veřejnosti, tak se sponzoři určitě nepohrnou, ale to není nic nového.  

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist