Škatule, škatule hejbejte se

Na přestupovém trhu se o víkendu na německém Nürburgringu a nejen na něm, udály hodně zajímavé věci a zde je jejich souhrn.

Senzací světového charakteru posledních dnů číslo jedna byl pochopitelně víkendový přestup Marca Melandriho k Yamaze, z českého pohledu to pak byl návrat Jakuba Smrže na motocykl Ducati. 

Ovšem děly se i jiné věci a tak se společně podívejme, jak to vypadá s jezdci a s týmy WSBK na rok 2011.


Pokud se zdála hodně neotřesitelná pozice Troye Corsera u BMW, tak momentálně tomu už tak není. Jednak bude "odejít" týmový šéf Davide Tardozzi - viz další odstavec, ovšem hlavně se čeká na rozhodnutí Leona Haslama a tovární podpory od Suzuki. Pokud nějaká bude (týmový šéf Alstare Francis Bata jedná tento týden v Japonsku), tak britský jezdec u Japonců zůstane a tím pádem i Corser u BMW. Pokud ne, tak je jasnou jedničkou u BMW právě tento Brit, aktuálně druhý jezdec průběžného žebříčku WSBK. A kdo by měl být tím dalším? Od okamžiku, kdy dal Marco Melandri košem BMW a podepsal u Yamahy, tak opravdu hodně těsně stojí před podpisem u Němců dvojnásobný světový ex-šampion James Toseland. V případě dvojice Haslam - Toseland by měl velkou smůlu právě Troy Corser.

Ital Davide Tardozzi si už zřejmě v "Bavorsku" pakuje kufry. "V sídle týmu - Stephanskirchenu - nebyl letos tento Ital ani 10 dní", říká jeden z členů bavorského týmu. Takže na jeho místo by měl přijít opravdový Němec. "Mám s BMW tříletou smlouvu a jsem teprve v roce "1"", říká sice Tardozzi, ale zároveň je veřejným tajemstvím, že se ca před 4 týdny rozhodl ve prospěch Yamahy, kde by měl zaujmout místo po Meregallim, který má zamířeno o patro výše, tedy do MotoGP k Benovi Spiesovi.


Tovární tým Yamaha po odchodu Cala Crutchlowa do MotoGP vytvoří na rok 2011 zcela jistě Ital Marco Melandri z MotoGP a dle nejnovějších zákulisních informací také jiný britský jezdec Eugene Laverty, přicházející ze supersportů, kde má ještě naději na titul mistra světa.


Pokud by to ale bylo vše dle přání týmového šéfa Alstare Suzuki Francise Batti, tak by jel tým Alstare v roce 2011 se stávajícím duem, tedy s Leonem Haslamem a se Sylvainem Guintolim, ovšem: "Situace není vůbec dobrá, spíše kritická. Pokud Aprilia a BMW vstoupí v roce 2012 do MotoGP a Ducati z WSBK vystoupila už letos, tak budou japonské továrny hodně přemýšlet, zda má vůbec smysl jezdit superbikový šampionát. Technický standart se v seriálu WSBK hodně zvedl,  ale sponzory tato kubatura vůbec nezajímá. Naším problémem není ovšem to, že si sami vyvíjíme motocykl. Problém je, že na to nemáme peníze. V posledních 2 letech jsem ztratil 1,6 milionu Euro, protože sponzoři neplatili, hlavně tedy "Dr. Brux". V roce 2011 pojedeme s letošními motocykly a co se týká roku 2012, tak bohužel cítím, že se Suzuki soustředí pouze na novou kubaturu MotoGP o objemu 1000 ccm", říká jasně Francis Batta.

Jedno je jisté, Althea Ducati bude u továrny z Bologne v roce 2011 jasným superbikovým týmem číslo "1". Je také celkem jasné, že zůstane Carlos Checa jako týmová "1", na jméno jeho týmového kolegu se nabízí buď Ayrton Badovini či Luca Scassa. Možný je i Max Neukirchner, ovšem musí do týmu přinést 500 000 Euro jako sponzorský příspěvek. "Odchod továrního týmu Ducati je pro nás výhra. Nejlepší materiál dostaneme od Ducati totiž my", je si jasný týmový šéf Bevilacqua. 

Jinak v roce 2011 uvidíme celkem čtyři týmy s motocykly Ducati: Althea (2 jezdci - Carlos Checa a ?), DFX (1 jezdec), Supersonic (1 jezdec) a Liberty CZ Group (Jakub Smrž a ?).

Jonathan Rea měl sice hodně nabídek od jiných týmů a i z jiných šampionátů, ale v nejbližší době by měl podepsat s Ten Kate Honda prodloužení své stávající smlouvy. Při této příležitosti bude také podepsána nová smlouva mezi nizozemských týmem a Europa Honda na další tři roky: "Tímto podpisem smlouvy chceme vyjádřit důvěru v tento tým", řekl manažer Hondy pro Evropu, Carlo Fiorani. Zde je nutno připomenout, že největším důvodem k prodloužení smlouvy ze strany Jonathana Rey s týmem Ten Kate byla ovšem částka 800 000 Euro, kterou by musel Rea, nebo jeho eventuální nový tým, zaplatit za jeho uvolnění. "Honda neslíbila Johnymu žádnou speciální technickou podporu, nýbrž jen to, že pokud vyhraje příští rok šampionát WSBK, tak mu zajistí místo v MotoGP na rok 2012", řekl dále Fiorani. Ovšem finanční situace v jediném týmu Hondy je hodně napjatá, sponzor HANNspree končí a tak manažer Hondy Europe Fiorani vidí i nouzový plán: "Prvním řešením by bylo, jet pouze superbiky. Druhé řešení je, najít nějakého hlavního sponzora. A konečně třetím je možnost, že Ten Kate nastoupí ve WSBK pouze s jedním jezdcem". Jen závěrem, opční pprávo na Maxe Neukirchnera nebylo uplatněno, německý jezdec je tedy volný a možná by mohl jet, pokud sežene sponzora i satelitní motocykl BMW.

Těžko se dá předpokládat, že se už tři roky starý motocykl Honda týmu Echo CRS (momentálně v šampionátu s jezdcem Fabrizio Laiem) vydá do své další sezóny.

Továrna Kawasaki nasadí určitě dva tovární motocykly s jezdci Chrisem Vermeulenem a Joanem Lascorzem. Ovšem v úvahu přichází ještě třetí Kawa - pokud se najde dodatečný sponzor, a sice v sedle s dosavadním pilotem Tomem Sykesem. Privátní tým Pedercini Kawasaki je už nedílnou součástí světového šampionátu superbiků a zřejmě nebude chybět ani v roce 2011, ale rozhodně ne v sedle s Američanem Roger Lee Haydenem, ten chce totiž zkusit v roce 2011 kompletní sezónu Grand Prix a sice v Moto2.

A tak už nám ve výčtu zbývá jen suverenní motocykl letošní sezóny, italská Aprilia. Ta nastoupí na 99,9% s letošní dvojicí, tedy s římským korzárem Maxem Biaggim a britským talentem Leonem Camierem. Satelitní tým, třeba v podobě stáje PATA stáj R&G v šampionátu 2011 zřejmě nepojede, spíše se zdá být reálnější, že se další motocykly Aprilia objeví podle posledních zpráv v národních šampionátech - v úvahu připadají dle zahraničních medií dva. 




Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist