Silverstone týmu KL Intermoto body nepřinesl

Závod Mistrovství světa Supersport na okruhu Silverstone týmu KL Intermoto Czech Republic zisk dalších bodů nepřinesl.

Silverstone týmu KL Intermoto body nepřinesl
Na nově připraveném okruhu Silverstone, který leží cca 120 km severozápadně od britského Londýna, pokračovalo letošní Mistrovství světa Supersport. Závodu této motocyklové třídy se letos již popáté zúčastnil také královéhradecký tým KL Intermoto Czech Republic, jehož jezdci však tentokrát na bodované pozice nedosáhly. Zatímco Čech Tomáš Mikšovský dokončil závod na devatenáctém místě, Polák Pawel Szkopek šest kol ze stejné pozice havaroval a závod tak nedokončil.
V dosavadním průběhu World Supersport Championship 2005 získal tým KL Intermoto celkem 14 bodů, přičemž Tomáš Mikšovský jich na celkovém patnáctém místě klasifikace této třídy má devět, zbývajících pět bodů drží Pawla Szkopka na dvacátém místě celkového pořadí Mistrovství světa Supersport. Další závod se koná za měsíc, kdy se jede na sluncem vyhřátém okruhu Santa Monica v Misanu.
Jiří Látr - Technický ředitel:
"Prožili jsme další velmi náročný víkend. Konkurence ještě zesílila, navíc místní jezdci s divokými kartami byli v Anglii tradičně velmi rychlí. V průběhu víkendu celý tým odvedl kvalitní práci.Poškození Pawlova motoru na Monze se ukázalo velmi vážné,a proto jsem se rozhodl koupit nový od ladičské firmy D'Holda. Ten jsme instalovali až v Anglii a naše pozornost v trénincích se soustředila v první řadě na správný set up elektroniky. V sobotu přijel osobně zástupce uvedené firmy a dohodli jsme se na naší další spolupráci, která se jeví velmi perspektivně. S Pawlem jsme v průběhu dvou tréninkových dnů našli i velmi dobrou kombinaci nastavení podvozku a pneumatik. Tomáš dostal repasovaný motor který patří ve startovním poli k nejrychlejším, v trénincích vyzkoušel mnoho nastavení podvozku. Bohužel v nejméně vhodnou dobu přerušila páteční kvalifikaci krátká přeháňka, tak nám na naši práci zbylo méně času. Navíc s Tomášem je neustále problém dostat dostatek informací o chování motocyklu. Z telemetrie se vyčte hodně, ale bez správných poznatků jezdce se s nastavením obtížně postupuje správným směrem. Oba naši jezdci se probojovali pouze do sedmé startovní řady, odstup na bodovanou patnáctku však nebyl nijak tragický. V závodě měl Pawel hodně smůly hned v první zatáčce,kdy mu přímo pod kola upadl Francouz Enjolras a po vyhýbání se jeho letícího motocyklu propadl až na konec startovního pole. Potom se postupně probojoval až na devatenáctou pozici, ze které čtyři kola před koncem upadl. Pawel navíc není zcela fit po předchozích pádech , jeho zranění jsou stále velmi bolestivá a je pravidelným návštěvníkem "CLINIKA MOBILE"..Je to velký bojovník a pro svoje nasazení si zaslouží uznání. Tomáš měl opět vynikající start a v průběhu prvního kola se probojoval o osm míst dopředu. Pak však chyboval v poslední velmi utažené šikaně a ztratil čtyři místa. Bohužel i potom postupně ztrácel půdu pod nohama a jeho pohyb výsledkovou listinou byl směrem dolů, kdy jej předjel týmový kolega Szkopek i dvojice finských jezdců Haarala a Penna. V průběhu závodu několik jezdců havarovalo nebo mělo technické potíže, Haarala upadl přes padajícího Szkopka a ve strhujícím finiši Tomáš porazil Pennu o pouhých pět setin sekundy a obsadil tak devatenácté místo. Za to se už bohužel body nedávají. Byl to pro nás trochu rozporuplný závodní víkend. Vůbec nejsem rád, že se vracíme domů bez bodů. Musíme si, ale uvědomit, že jsme vstoupili do Mistrovství světa a tam se body nerozdávají lehce. Jsem, ale rád, že tým zase postoupil kus dopředu v nastavení motocyklů, rovněž spolupráce s D´Holdou se jeví jako správný krok, který by se měl projevit ve výkonech už při příštím podniku v Misanu."
Pawel Szkopek - nedokončil závod:
"Především bych chtěl poděkovat týmu, v průběhu víkendu se moje Honda neustále zlepšovala po motorické stránce i podvozkově. Silverstone byl pro mě nový okruh, ale brzy jsem si na něj zvykl. V sobotu dopoledne jsem měl navíc další pád poměrně nešťastný, když se mi pomalu jedoucí Cogan nesmyslně přimotal do ideální stopy. Milimetry jsem ho minul, ale musel jsem do kačírku, ten je na Silverstonu pěkně hluboký a já nastalou situaci neustál. Motocykl nebyl vážně poškozen, mně to však nijak nepřidalo. V závodě jsem měl dobrý start, získal několik pozic, pak jsem se musel vyhýbat Enjolrasově Yamaze a klesl až dozadu. Postupně jsem předjel několik jezdců a cítil, že by to mohl být dobrý závod. Když jsem se dostal za Tomášova záda, několik kol mi trvalo než jsem jej předjel a v tu chvíli mi poodjel Antonello na Kawasaki. Jeho náskok se mi dařilo postupně zkracovat, pak jsem upadl. Ke konci závodu už byla přední guma přece jenom opotřebovaná a nesnesla moje nasazení. Je to velká škoda, na body bych už nedosáhl, ale motocykl fungoval perfektně a já jel dobrý závod."
Tomáš Mikšovský - 19. místo:
"Během tréninku jsem zkoušel několik druhů nastavení podvozku i převodů, kvůli obavám z deště jsme nasadili v druhé kvalifikaci měkkou zadní gumu už v polovině časového limitu a konec kvalifikace jsem dojížděl na "závodní" gumě. Snad proto jsem na obou zajel velmi podobný čas. Start byl dobrý do poloviny prvního kola jsem postoupil hodně dopředu pak přišla chyba v nájezdu do poslední šikany a já ztratil vybojovanou pozici. Po celý závod byl tvrdý souboj s Pawlem i s oběma finskými jezdci. Tento souboj se mi velmi líbil. Dnes jsem měl problémy především na výjezdech z pomalých zatáček. Jinak jsem se svým výkonem spokojen."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist