Šestý podnik MS Superbiků – Sepang

Poprvé zamíří superbikový šampionát do Malajsie, kde budou o nadcházejícím víkendu jezdci a týmy tříd Superbike a Supersport bojovat na okruhu Sepang Internacional o další body do průběžného hodnocení mistrovství světa produkčních motocyklů. Většina jezdců malajskou dráhu vůbec nezná, takže to pro nikoho nebude snadný víkend.

Kapitoly článku

Na rozdíl od mistrovství světa prototypových motocyklů, jenž v Malajsii pravidelně testuje a okruh Sepang International je pevnou součástí kalendáře, je malajská dráha pro superbikový šampionát WSBK novou destinací. Závodní areál, který kromě motocyklových závodů také pořádá závody formule 1, postavili v roce 1998 přibližně padesát kilometrů od hlavního města Kuala Lumpur. Okruh, který je dlouhý 5543 metrů, tvoří dvě výrazné rovinky, z nichž ta nejdelší měří 920 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem patnácti zatáčkami pěti levými a deseti pravými.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE


Seznam jezdců třídy Superbike - ZDE

!!! Prosím věnujte pozornost harmonogramu víkendu. Časy jsou jiné než na jaké jsme zvyklí během závodních víkendů v Evropě !!!

Superbike – preview

Potom, co Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) vyhrál oba závody na domácí půdě Donington Parku je se 185 body novým lídrem průběžného hodnocení třídy Superbike. Na okruhu v Sepangu úřadující mistr světa nikdy nezávodil, ale v roce 2011 tam testoval s Kawasaki před premiérovou sezonou nového partnerství mezi japonským výrobcem a Provec Racing, dnes Kawasaki Racing Team. Sykes má velmi dobrou schopnost rychlé adaptace novým podmínkám, což předvedl loni v Moskvě nebo v Istanbulu. Sepang by tak pro něj ani pro výkonnou Kawasaki neměl být větším problém. Víc ale zjistíme až po prvních trénincích.
Druhý v pořadí průběžného hodnocení je se ztrátou šestadvaceti bodů Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike). Britský závodník Hondy zrovna v domácím podniku na Doningtonu ani jednou nezískal umístění na stupních vítězů, což se mu stalo letos poprvé od Austrálie. Rozhodně smůla, že to muselo přijít zrovna v domácím závodu, ale na to už Rea nemyslí a soustředí se na závod v Sepangu, který je pro něho a jeho soupeře novou výzvou. Na malajské dráze Rea sice nikdy nezávodil, ale zná ji, protože tam v roce 2010 testoval s Honda Racing Corporation (HRC). Velké štěstí měl britský závodník paradoxně v době, kdy neseděl na závodní motorce. S kamarádem a bývalým týmovým parťákem Andrew Pittem trénovali v Toskánsku na silničních kolech a Rea narazil do auta, která jelo předním a prudce zabrzdilo. Brit skončil v nemocnici, ale až na pár modřin a škrábanců z nehody vyvázl bez zranění.
Francouzský závodník Loris Baz (Kawasaki Racing Team) má po víkendu v Británii na kontě stejný počet bodů jako Jonathan Rea. O vzájemném postavení by tedy měla rozhodnou dvojice závodů, které oba jezdci pojedou tuto neděli v Sepangu. Francouz se každým rokem zlepšuje a letos to vypadá na jeho zatím nejlepší úvod sezony, protože ho od vedoucí příčky dělí jen šestadvacet bodů a kromě Assenu a Imolly pokaždé bodoval umístění na stupních vítězů. Ještě není ani polovina sezony, takže je těžké předjímat, zda toto tempo udrží až do konce.

Francou Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) přišel o vedení v šampionátu v Aragonii a od té doby postupně klesá pořadím. Dnes je čtvrtý, ale jeho ztráta na vedení není nijak závratná, protože se tu jedná o sedmatřicet bodů a to není v případě superbikového schématu dvou závodů zase tak moc. Navíc má Sylvain Guintoli jednu velkou výhodu a to, že Sepang dobře zná ze svého působení v mistrovství světa prototypů.
Nejvýše postaveným jezdcem Ducati je v průběžném hodnocení pátý Chaz Davies (Ducati Superbike Team), který zajel parádně v Imole, kde byl dvakrát druhý, ale už se mu tolik nedařilo na domácí půdě v Donington Parku, kde získal celkem dvaadvacet bodů za dvě pátá místa. Britský závodník je posledním z jezdců, kteří do této chvíle překročili hranici sta bodů. Víkendovým cílem Chaze Daviese by měl být takový výsledek, kterým se přiblíží k čtvrté pozici. Od začátku roku má v průběžném hodnocení vzestupnou tendenci, ale aby se posunul dopředu, musí vymazat devětatřicet bodů ztráty na Guintoliho.
Také šestý Marco Melandri (Aprilia Racing Team) má s okruhem Sepang International značné zkušenosti z jeho působení v prototypovém mistrovství světa. V roce 2007 tam skončil druhý v závodu třídy MotoGP, který tehdy vyhrál Casey Stoner. O víkendu může těchto zkušeností využít společně s výkonem Aprilie RSV4 k tomu, aby zaznamenal takový výsledek, který ho přiblíží blíž předním pozicím, protože zatím je to od Melandriho trošku za očekáváním. Italova ztráta na pátého Daviese představuje dvanáct bodů, což je reálné vymazat. Melandri potřebuje získat impuls, aby se vrátil zpátky do hry a k tomu účelu může být víkend v Malajsii ideální.
Podle italského tisku má ale Marco Melandri výhrady vůči svému stroji, který mu, dle jeho slov, neumožňuje jezdit tak, jak by chtěl. Mezi jezdcem a Aprilii tak zřejmě existuje určité pnutí a kdo ví, čím to nakonec vyvrcholí. Prozatím je tu snaha vyjít Melandrimu vstříc, alespoň to zaznělo od Aprilie, která pro svého jezdce připravuje už čtvrtou verzi nádrže, aby byl jeho posez pohodlnější a oba jezdci tovární stáje byli do budoucna stejně konkurenceschopní.

V kategorii EVO je nejvýše postaveným jezdcem David Salom (Kawasaki Racing Team), jemuž se naposledy v Doningtonu dařilo, když v obou závodech získal status nejlepšího jezdce EVO. Na druhém místě je se ztrátou osmi bodů Niccoló Canepa (Althea Racing), jezdec Ducati Panigale a velký soupeř Davida Saloma.
Britský závodník Leon Camier (BMW Motorrad Italia Superbike) měl v Donigtonu smůlu, protože se tam pádem v přípravě zranil a do závodů nenastoupil. Nevyužil tak zaváhání Niccoló Canepy, který předtím v Imole nebodoval a nyní ho od Itala dělí osmnáct bodů. Minulý víkend také odmítl nabídku MotoGP týmu Ioda Racing jet za zraněného Petrucciho závod Velké ceny Itálie v Mugellu. Camier chce pokračovat u týmu BMW až do doby než se uzdraví Francouz Sylvain Barrier, jehož u týmu BMW Motorrad Italia nahradil od druhého kola sezony v Aragonii.

V Malajsii by už měl konečně závodit nový člen týmu Iron Brain Grilini Australan Bryan Staring, který nahradil odchozího Michele Fabrizia, ale v Británii kvůli zranění do víkendu nenastoupil.

Průběžné hodnocení třídy Superbike:

1. - T. SYKES - KAWASAKI - 185 bodů
2. - J. REA - HONDA - 159
3. - L. BAZ - KAWASAKI - 159
4. - S. GUINTOLI - APRILIA - 148
5. - C. DAVIES - DUCATI - 109
6. - M. MELANDRI - APRILIA - 97
7. - D. GIUGLIANO - DUCATI - 82
8. - L. HASLAM - HONDA - 75
9. - A. LOWES - SUZUKI - 73
10. - E. LAVERTY - SUZUKI - 65
11. - T. ELIAS - APRILIA - 65
12. - D. SALOM - KAWASAKI - 46 (Top EVO)
13. - N. CANEPA - DUCATI - 38
14. - L. CAMIER - BMW - 20**
15. - L. SCASSA - KAWASAKI - 16
16. - F. FORET - KAWASAKI - 14
17. - J. GUARNONI - KAWASAKI - 12
18. - C. CORTI - MV AGUSTA - 10
19. - S. MORAIS - KAWASAKI - 10
20. - G. ALLERTON - BMW - 6*
21. - K. BOS - HONDA - 5***
22. - A. ANDREOZZI - KAWASAKI - 4
23. - M. FABRIZIO - KAWASAKI - 2

* Austrálie - náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra
** Aragonie - náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra
*** Assen - jezdec na divokou kartu

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist