Šance JR Racingu na vstup do MS jsou v nedohlednu

Superbikový tým JR Racing, jehož vstup do mistrovství světa oznámili koncem loňského roku, zatím neabsolvoval ani jeden test, oficiálně nepředstavil sestavu 2015 a samozřejmě chyběl v zahajovacím podniku sezony v Austrálii. Důvodem měly být logistické potíže spojené s převodem financí z Dominikánské republiky a jejich vstup do šampionátu byl spojován s datem druhého podniku v Thajsku. Finance ale stále nedorazily, majitelé dluží členům týmu, BMW a zatím to vypadá, že je na startovním roštu letos neuvidíme.

Šance JR Racingu na vstup do MS jsou v nedohlednu
Majiteli týmu JR Racing jsou Manfredi Lombardi s Yoselyn Robinson, která iniciovala vznik závodního týmu, pochází z Dominikánské republiky a žije v Itálii. Na pozici manažerky týmu byla jmenována Gemma Voces-Pons a sportovním ředitelem dvojnásobný mistr světa Troy Corser. Tým měl disponovat motocykly německého výrobce BMW a jezdeckou dvojicí v podobě zkušeného Ayrtona Badoviniho a Toniho Elíase.

Většina fanoušků se na nový tým zcela oprávněně těšila, protože nebyl žádný důvod se domnívat, že by nebylo v jejich silách bojovat o pozice první desítky. Navíc Ayrton Badovini měl za sebou těžkou sezonu s novou Bimotou, kterou nakonec pro nesplnění požadavků ohledně počtu vyrobených motocyklů (předpoklad pro vstup do MS) předčasně vyřadili ze šampionátu. Ital ale v jejím sedle zaznamenal řadu pozoruhodných výsledků.

Důvody proč tým netestoval, později ani nezávodil, byly často směřovány k problémům s převodem finančních prostředků z Dominikánské republiky. Jenže situace je zřejmě v případě JR Racingu daleko vážnější, protože po dlouhém mlčení promluvila manažerka týmu Gemma Voces-Pons, která chce celou věc hnát až k soudu, pokud to bude nutné.
„Až doteď Costantino Tontarelli (týmový koordinátor) a já (manažerka týmu) jsme z řady důvodů mlčeli,“ citoval manažerku týmu Voces-Pons britský crash.net. „Tým není v současné chvíli v dobré situaci. Nikdo z nás zatím od majitelů týmu Manfreda Lombardiho a Yoselyn Robinson nedostal ani cent. Nikomu to nejde dávat za vinu mimo těchto dvou lidí. V průběhu tohoto těžkého období k nám byli jak Dorna, tak BMW a Alpha Racing velice vstřícní.“

„Pracovali jsme na tomto projektu víc jak rok a cítíme velké zklamání a zlobu z celé této situace. Nejen kvůli tomu, že jak to tak vypadá, byl náš čas, který jsme tomu věnovali zbytečný, ale protože je nás osmnáct lidí bez práce a je velmi nepravděpodobné, že bychom v této části sezony ještě nějakou našli. Bojujeme o naše platy a BMW, Alpha Racing, Öhlins plus řada dalších také čeká na vyrovnání svých pohledávek.“

„Budeme v této věci co nejlépe hájit zájmy jak našich mechaniků, tak také jezdců a já osobně to budu řešit soudně, pokud nám všem nebude zaplaceno to, co nám náleží. Rozhodně jsme víc než připraveni začít, pokud se majitelé rozhodnou zaplatit, co dluží,“
dodala manažerka týmu Gemma Voces-Pons.
Na podobné téma hovořil Ayrton Badovini v rozhovoru s Paolo Gozzim z La Gazzetta dello Sport, kde mimo jiné uvedl: „Zástupci týmu JR Racing mě oslovili začátkem loňského listopadu. Vysvětlili mi detaily projektu a byli velmi přesvědčiví, když řekli, že budeme mít přímou vazbu na BMW a tovární stroje s aktualizacemi v rámci nových předpisů. Základ týmu měl být v Alpha Technik v Rosenheimu, závodní centrále aut a motocyklů BMW. V plánu byly intenzivní testy v prosinci, aby se vše připravilo na Austrálii. Vypadalo to velmi dobře, takže jsem pár dnů na to podepsal.“

„Měli jsme absolvovat promo akce v Dominikánské republice, kde projevili zájem o pořádání závodu světového seriálu a jejich tým měl být jen začátkem. Věřil jsem tomuto projektu také z toho důvodu, že byl sportovním ředitelem Australan Troy Corser, což si myslím zapůsobilo i na Němce. V tom jsem se mýlil, protože v jistém okamžiku už i Troy Corser začal vážně pochybovat o tom, kde jsou slíbené finance.“

„Začátkem března La Gazzetta dello Sport napsala, že JR Racing neexistuje a členové týmu jsou s oběma jezdci bez práce. Musím přiznat, že jisté pochybnosti jsem už pocítil v prosinci, protože to jsme měli testovat, ale motorky z nás nikdo neviděl. Vedení nám slibovalo, že se nic neděje, peníze, že jsou na cestě a vše bude v pořádku. V lednu nám pak řekli, že do Austrálie nepojedeme a sezonu zahájíme v Thajsku. Jenže já doteď neviděl ani euro a myslím, že to samé můžu říct o Toni Elíasovi, mechanicích a všech ostatních. Doteď jsme nedostali nic, mimo smlouvy, což je jen cár papíru.“

„Často o tom debatuji s Tonim Elíasem a on byl ještě před pár dny hodně optimistický. Nevím, zda to tak vidí i dnes, ale já už veškeré naděje ztratil. Myslím, že jsem byl tímto jednáním poškozen, má kariéra je díky tomu v ohrožení a můžu žádat náhradu škody,“
pokračoval Ital a závěrem o své další budoucnosti dodal: „Už jsem s pár lidmi mluvil a věci jsou v pohybu. Když se superbiky vrátí do Evropy, doufejme, že se nějaká možnost najde. Samozřejmě se musí jednat o dobrou motorku, která mi umožní být konkurenceschopný. Kdykoliv jsem měl dobrý technický komplet, byl jsem konkurenceschopný a dokonce loni vyhrál i s Bimotou! (v třídě EVO) Nejezdil jsem od loňského srpna, ale intenzivně trénuji, protože je to jediná možnost jak v sobě udržet ten hněv. Nevzdávám to, dejte mi motorku a já vám ukážu, co dokážu.“
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist