S testy v Jerezu jsou u Kawasaki spokojení

Tovární jezdci Kawasaki Tom Sykes a Jonathan Rea absolvovali začátkem týdne dvoudenní privátní test na okruhu v Jerezu z jehož výsledkem byli oba spokojení. Na kvalifikační pneumatice Sykes nastavil čas 1'39,694 sekundy, Rea byl s časem 1'39,745 sekundy jen o jednapadesát tisícin pomalejší. Na tým Kawasaki Racing nyní čeká balení materiálu a jeho následné odeslání do Austrálie, kde těsně před úvodním víkendem sezony mají k dispozici ještě jeden dvoudenní test na Phillip Islandu.

Tom Sykes si první den v Jerezu připsal na konto 85 kol, druhý den byl na tom s 86 koly velmi podobně. „Byly to úspěšné dva dny testování během nichž jsme zapracovali na řadě proměnných s cílem se dostat co nejblíž k základnímu nastavení motorky,“ uvedl po testu Tom Sykes. „Celkově jsme velmi spokojení. Podařilo se nám získat lepší potenciál jak na závodní, tak kvalifikační pneumatice a finální kola nám potvrdila, že postupujeme správným směrem. V posledních dvou kolech jsem jel na pohodu, nečekal nic velkého a viděl některé jezdce použít víc než jednu kvalifikační pneumatiku, možná dokonce tři.“
„Na Phillip Island odjíždíme spokojení s tím, že jsme zaměřeni na to, na co potřebujeme a doufejme, že nám k jemnému doladění bude přát počasí. Je důležité, že jsme teď v průběhu posledních dvou dnů měli stabilní počasí, protože jsme díky tomu najeli spoustu kol,“
dodal britský závodník.

Nováček v týmu Jonathan Rea rychle pracuje na svém přizpůsobení novým podmínkám a na základě dosavadních výsledků je vidět, že se mu to daří. Během dvou dnů v Jerezu zajel kolem 150 kol a první den byl dokonce nejrychlejší. „Byl to dobrý test a to také díky tomu, že byla suchá dráha,“ řekl Jonathan Rea. „Podařilo se nám vyzkoušet spoustu věcí. Pracoval jsem na geometrii a celkové změně vyvážení motorky. Nikdy jsme ale nenalezli nějaký výrazný rozdíl v časech na kolo, dokonce ani při radikálních změnách. To znamená, že motorka funguje v úžasně velkém rozsahu.“
„Velký krok jsme zaznamenali druhý den odpoledne v rámci řízení motoru a elektroniky, protože to se mi podařilo celkem dost zlepšit čas na kolo. To mi udělalo velkou radost a dodalo pocit jistoty,“
pokračoval Rea a závěrem dodal: „Také se mi podařilo zajet simulaci závodu a díky tomu jsem přišel na to, jak se motorka chová, když dochází k opotřebení pneumatik. V závěru jsme vyzkoušeli kvalifikační pneumatiku a ta na této motorce fungovala bezvadně.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist