S Ondřejem Ježkem po úvodních třech kolech sezony

Český závodník Ondřej Ježek letos jede svoji premiérovou sezonu v mistrovství světa superbiků. S týmem Grillini Racing poprvé bodoval v Thajsku, kde získal ve druhém klání tři body za třinácté místo v cíli. V celkovém hodnocení mu po třech odjetých kolech sezony patří dvaadvacátá příčka.

Na to jaký byl pro Ondřeje Ježka úvod sezony WorldSBK jsme se jezdce z Brna zeptali v rozhovoru pro Motorkari.cz.

Máte za sebou premiérové tři kola v MS superbiků. Když to vezmeme úplně od začátku, tak v sedle Kawasaki jste poprvé testoval až při dvoudenním oficiálním testu na Phillip Islandu, to znamená pár dnů před zahajovacím podnikem v Austrálii?
Ondřej Ježek: „Ano přesně tak. Jednodenní test v Jerezu na konci roku na vodě a starém modelu Kawasaki ani nemůžu počítat. V Austrálii jsem sedl na úplně něco jiného.“

Dalo se vůbec v těchto dvou dnech nějak kvalitně připravit na první závodní víkend sezony, váš premiérový v seriálu WorldSBK?
Ondřej Ježek: „Upřímně, nedalo. První den nám do toho navíc znovu pršelo, takže jsme toho opět moc nevyzkoušeli. Když to konečně bylo suché na poslední hodinu, tak jsem už nejezdil, protože jsem velmi smolně spadl na spatně viditelném vlhkém místě, když už trať byla prakticky suchá. Nicméně i na vodě jsme poznali, že motorka vůbec nezatáčí. Mechanici museli pracovat celou noc na úterý, aby z toho udělali něco kloudného. Druhý den už to bylo o poznání lepší. Zajel jsem pod 1:33, což byl sice chvost startovního pole, ale relativně malá ztráta. Takže do pauzy před závodem jsem šel pozitivně.“

Jaký byl Phillip Island v sedle Superbiku?
Ondřej Ježek: „Phillip Island je nádherná trať. Jel jsem na ni poprvé na litrové motorce a užíval jsem si to ještě mnohem více než se supersportem. Během závodního víkendu se nám podařilo udělat docela dobré nastavení na jedno kolo. Zajel jsem 1:31,5 a v superpole byl jen kousíček za továrními Hondami. Bohužel v závodě to tak slavné nebylo. S naším nízkým výkonem nemáte šanci se udržet se soupeři více kol a konec závodu se už jen tak dojel do cíle a doufalo se v chyby ostatních.“

Druhé kolo sezony bylo v Thajsku. Jak zvládáte změny prostředí a časových pásem?
Ondřej Ježek: „Já jsem to vyřešil stejně jako v loňském roce dovolenou mezi závody a to se opět osvědčilo. Horší než časový přesun by snad pro mě bylo to nesnesitelné vedro. Díky týdennímu pobytu na Bali jsem si na to ale zvykl a v Buriramu jsem neměl žádný problém. Ale vedro bylo opravdu veliké. Od výfuku jsem měl spálené prsty na nohách, že jsem po závodě nemohl až do večera pořádně chodit.“

Víkend v Thajsku pro vás znamenal první tři mistrovské body. V tomto směru byl rozdíl mezi Austrálií a Thajskem v počtu odjetých kilometrů a větších zkušenostech s motorkou?
Ondřej Ježek: „Já si myslím, že můj výkon byl srovnatelný s Austrálií. Možná o něco lepší, protože jsem byl téměř pořád rychlejší než Badovini. V neděli bylo více výpadků, takže jsme s Ayrtonem dojeli na body.“

V týmu jste s Italem Ayrtonem Badovinim. Oba máte k dispozici stejný technický komplet Kawasaki?
Ondřej Ježek: „Ano máme úplně to stejné, a to Kawasaki ZX-10R, rok 2016.“

V Aragonii to dopadlo tak, že jste vůbec nezávodil. Důvodem byl pád a následně červená od lékaře pro oba závody WorldSBK plus pondělní test. Opravdu těžký pád nebo tvrdé rozhodnutí lékaře?
Ondřej Ježek: „Řekl bych, že tvrdé bylo obojí. Sice jsem po pádu byl chvíli mimo, protože jsem si poranil krční svaly a ty tlačily na nervy, později odpoledne jsem se už ale cítil mnohem lépe. Myslím, že jsem v neděli závodit mohl, ale s doktory nemá cenu se hádat, i když jsem se o to dost výrazně snažil.“

Stop pro pondělní testy, to vám zřejmě dost narušilo plány, když je třeba najíždět kilometry. Měli jste v plánu hodně věcí k vyzkoušení? Stačil alespoň něco odzkoušet týmový kolega?
Ondřej Ježek: „To mě štvalo, minimálně to testování mi mohli povolit. Takhle vyzkoušel nové změny alespoň Ayrton. Když jsem ty testy ale sledoval na live timingu, tak nějaké výrazné zlepšení jsem u něj bohužel neviděl. Možná jen nějaké náznaky při různých nastaveních geometrie, které si potvrdím sám v Assenu.“

V rámci sezony bude mít možnost nějakých modifikací techniky, tím myslím, sezonu nedokončíte se stejným motocyklem, s nímž jste ji začali?
Ondřej Ježek: „Jo bylo by fajn dostat Reův motocykl :-). Ale to nehrozí. Doufám, že přijdou nějaké změny na motoru, váze motocyklu, kterou máme oproti ostatním výrazně vysokou a na nastavení geometrie. Ale opravdu teď nemám informace kdy a vůbec jestli tyto změny nastanou.“

Máte teď zkušenosti z mistrovství FIM Superstock 1000, FIM Supersport a nyní FIM Superbike. Jaký šampionát (technika) vám, alespoň pro tuto chvíli, sedl nejvíc?
Ondřej Ježek: „Upřímně se mi v životě nejlépe jezdilo na Ducati Panigale ve třídě Superstock. Dvouválec mi seděl. Já ale doufám, že se týmu Grillini podaří vylepšit naši Kawasaki a budeme bojovat výše, než tomu bylo doteď. I přes všechny problémy co máme, si totiž jízdu na superbiku užívám a moc mě závody v této třídě baví. Snažím se soustředit jen na sebe a věci, které nemůžu ovlivnit, neřeším.“

Čtvrtým podnikem sezony je Assen. To je dráha, která vám sedí, nebo máte v kalendáři šampionát větší favority?
Ondřej Ježek: „Teď přijde Assen a Imola, to jsou mé historicky nejúspěšnější tratě, takže věřím, že na nich dokážu minimálně já svým výkonem zajet lépe. Na tyto závody se opravdu výjimečně těším.“

Dřív ale máme Velikonoce. Jak tyto svátky prožíváte. Jste doma, na horách nebo v tělocvičně?
Ondřej Ježek: „Plánuji být doma v Brně. Od cestování je potřeba si odpočinout, speciálně o svátcích. Budu trénovat na kole a na enduru a samozřejmě fandit Kometě ve finále extraligy. Přeji všem čtenářům veselé Velikonoce! Snad vyjde počasí a nebude pršet, jak předpovídají.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist