Rekapitulace superbiků v roce 2012 (1.)

O mistru světa se rozhodovalo až v posledním závodě a šampionem se nakonec s nejmenším možným rozdílem 0,5 bodů stal podruhé v historii italský pilot Max Biaggi před Tomem Sykesem a Marcem Melandrim. Úřadující šampion Carlos Checa a Jonathan Rea pak dokompletovali Top-5 letošní sezony.

Kromě skvělých jezdeckých výkonů zúčastněných jezdců a dramatických soubojů byl letošní superbikový šampionát bohužel poznamenán - tedy z pohledu českého fanouška - nedojetím sezony českého pilota Kuby Smrže, který své závodění ve světovém šampionátu z různých důvodů před závodem na Nürburgringu bohužel ukončil. Proč k tomu došlo, tak na tuto otázku zná přesnou odpověď pouze on sám a jeho bývalý česko-italský tým Effenbert Liberty, který se do letošní sezony více než sportovními úspěchy zapsal různými skandály a ani ji nakonec nedokončil.

Sezona 2012 začala tradičně na australském okruhu Phillip Island, čemuž předcházely oficiální testy Infrontu na stejném okruhu. V těch byl nejrychlejším jezdcem byl britský tovární jezdec Kawasaki Tom Sykes před mistrem světa Carlosem Checou a naším Jakubem Smržem z týmu Effenbert Liberty Racing. Testy byly poznamenány tvrdými pády Leona Haslama - zlomená holenní kost, Eugena Lavertyho a Johna Hopkinse, ovšem dva posledně jmenovaní havarovali na privátních testech o týden dříve. Místo zraněného Hopkinse byl angažován jezdec z BSB, domácí Josh Brookes. 

1. Phillip Island - Austrálie

Během australských rámcových závodů supersportů došlo bohužel k tragické události, kvůli které bylo zrušeno následující Superpole, takže pořadí na startovním roštu bylo určeno dle časů dosažených v kvalifikaci. Tom Sykes zajel doslova fantastický čas 1:31,323 a za ním následovali Max Biaggi, Checa, Jakub Smrž, Sylvain Guintoli a Leon Camier. Těsně před koncem kvalifikace spadl Rookie Chaz Davies - zlomil si levé předloktí - a svou superbikovou závodní premiéru tak musel odložit.

Do úvodního závodu sezóny 2012 na australském okruhu Phillip Island vystartoval nejlépe Poleman Sykes, kterého ale velmi brzy předjel mistr světa Checa. Ten začal svůj náskok na čele zvyšovat až do 6. kola, kdy z prvního místa při vjezdu do cílové rovinky brutálně havaroval, naštěstí bez zranění. Tím se uvolnila pozice lídra pro Biaggiho, který celý závod suverénně odjel na špici a měl během závodu dokonce už náskok přes 9 sekund. Ve velmi dramatickém závodě tříčlenné skupinky o druhé místo mezi Melandrim - startoval až ze 13. pozice, Guintolim a Sykesem, získal nakonec při svém prvním startu na německém motocyklu vicemistr Marco Melandri pro tuto továrnu její nejlepší umístění. Skvělé třetí místo patřilo francouzskému jezdci týmu Effenbert Liberty Sylvainu Guintolimu, který tak protrhl loňskou smůlu na tomto okruhu. Poleman Tom Sykes dojel čtvrtý a hned za ním na skvělém pátém místě náš Jakub Smrž, který potvrdil, že mu australský okruh opravdu sedí.
Do druhého australského závodu nejlépe odstartoval Jonathan Rea s Hondou, kterého v 5. kole vystřídal Carlos Checa a do konce závodu už tuto pozici nepustil a vyhrál ho s náskokem 5 sekund. Druhý dojel - po fantastické stíhací jízdě z 24. místa po kolizi s Tomem Sykesem - Max Biaggi a souboj o poslední místo na podiu nakonec vyhrál Brit Tom Sykes s Kawasaki o pouhých 0.134 sekundy před Jonathanem Reou. Skvělý souboj nám nabídla trojice ve složení Brit Leon Haslam, Ital Marco Melandri - oba BMW a Francouz Maxime Berger na Ducati, která projela v tomto složení cílem na místech 5 až 7, když z původního kvarteta v 10. kole spadl Sylvain Guintoli, jezdící na 7. místě. Český jezdec Jakub Smrž pokazil start a když v 5. kole vyjel mimo trať a propadl se ze 13. místa hodně dozadu, tak bylo jasné, že své skvělé umístění z první jízdy nezopakuje. Nakonec ji ale po velmi dobrém výkonu dokončil jako 11.


V šampionátu vedl Max Biaggi se ziskem 45 bodů před Marcem Melandrim (30) a Tomem Sykesem (29). Následoval čtvrtý Checa (25) a pátý Rea (22). Sylvain Guintoli a Jakub Smrž měli po 16 bodech a dělili se tak o místo šesté.



2. Imola - Itálie

Prvním letošním vítězem Superpole se stal časem 1:46,748 - a zároveň novým držitelem nejlepšího času na tomto okruhu vůbec - Tom Sykes s továrním motocyklem Kawasaki. Druhý skončil Francouz Sylvain Guintoli s nejlepším motocyklem Ducati, jehož výkon měl hodnotu 1:47,221 a třetím úřadující mistr světa Carlos Checa - 1:47.423. První řadu pak doplnil ex-vicemistr světa Leon Haslam s BMW - 1:47.458. Náš Jakub Smrž pak uzavíral Top-10.
Za teploty pouhých 12 stupňů se jel první letošní superbikový závod na území Evropy v Imole. Carlos Checa se dostal do čela 10 kol před koncem závodu a vyhrál ho s náskokem 3.206 sekundy před Tomem Sykesem. Poslední volné místo na "bedně" si zajistil Leon Haslam, když Top-5 dokompletovali Max Biaggi a Eugene Laverty.

Sykes využil perfektně své Pole position a zatočil jako první do úvodní zatáčky, když těsně za ním byli Checa a Biaggi. Už v prvním kole havaroval Camier a Guintoli byl v tomto okamžiku čtvrtý. Na začátku druhého kola zkusil Haslam Francouze předjet, lehce ho zablokoval a Guintoli dostal highsidera a spolu s ním havaroval i Davies. Mezitím na čele pryč odjížděli Sykes a Checa. Laverty se dostal až za Biaggiho sledován Reou a Haslamem, který po pádu Guintoliho trochu ztratil. Malou chybu ale udělal i Laverty a propadl se za Reu a Haslama.

Jakub Smrž odstartoval skvěle a byl po prvním kole osmý. Potom se ale propadl až na 18. místo, skvělou stíhací jízdou se ale probojoval znovu dopředu a když v posledním kole předjel svého týmového kolegu Bergera, tak si za 11. místo připsal důležitých 5 bodů do šampionátu.
Vítězem druhého závodu na okruhu v Imole se stal Carlos Checa o 1,935 sekundy před Tomem Sykesem a o 2.969 před Haslamem, tedy na stupních vítězů jsme viděli úplně stejné jezdce v pořadí jako v první imolské jízdě.

Do závodu nejlépe odstartoval Sykes před Biaggim a Checou, který ale vzápětí Biaggiho předjel. Kuba Smrž začal závod na 10. místě. Sykes si stále před Checou udržoval náskok mezi 0,3 - 0,4 sekundy, za nimi jezdili Biaggi, Haslam - ten měl už v té době na svém kontě dvě nejrychlejší kola a dále Laverty, Melandri, Giugliano, Lascorz a Smrž. V 7. kole předjel Biaggi mistra světa Checu a byl tak druhý, ovšem se ztrátou 1,9 sekundy na Sykese, který zajel nové nejrychlejší kolo. Checa ale znovu kontroval a jejich vzájemný souboj byl opravdu lahůdkovou podívanou. Po polovině závodu vedl Sykes o 2.245 před Checou a o 2,833 před Biaggim. Dále jeli Haslam, Melandri, Giugliano, Laverty a jako osmý Smrž. Checa ale začal snižovat Sykesův náskok a o kolo později byl už jen 1.101 sekundy za vedoucím jezdcem závodu. 7 kol před koncem měl Sykes náskok pouhých 0,180 sekundy, a Haslam už předjel Biaggiho a byl tak třetí.
O kolo později šel mistr světa Checa do vedení a rázem vedl o 1,017 sekundy. Při odmávnutí šachovnicovým praporkem úplně stejné pořadí jako v první jízdě, tedy Checa před Sykesem a Haslamem. Za nejlepším kvartetem dojela početná skupinka jezdců už s hodně velkou ztrátou a pod odmávnutí šachovnicovým praporkem ji přivedl jako pátý Jonathan Rea se ztrátou 18.295 před Lavertym a naším Jakubem Smržem, který si tak za výborné 7. místo připsal 9 mistrovských bodů.


V šampionátu se nyní dostal do čela obhájce titulu Carlos Checa se ziskem 75 bodů. Druhý byl Biaggi (71) a třetím Sykes (69). Haslam (47) a Melandri (46) kompletovali Top-5. Kuba Smrž byl po čtyřech odjetých jízdách na skvělém 7. místě se ziskem 30 bodů.



3. Assen - Nizozemí

Třetímu závodu na okruhu v Assenu předcházely testy v Imole, které byly bohužel zcela ve stínu těžkého pádu továrního jezdce Kawasaki Joana Lascorze, který si poranil páteř.



Mokré Superpole se jelo za speciálních pravidel a ty byly následovné: Pouze dvě 20 minutové sekce, nejlepších 8 pilotů z první se pak kvalifikovalo do prvních dvou řad. Nejlepší čas ve druhé dvacetiminutovce zajel Tom Sykes a zajistil si tak ve třetím závodě už potřetí Pole position. Druhý skončil Jonathan Rea a první řadu dokompletovali dva jezdci týmu Effenbert Liberty, náš Jakub Smrž a Francouz Sylvain Guintoli.

Francouzský jezdec Effenbert Liberty Racing Sylvain Guintoli se postaral o první vítězství tohoto týmu ve světovém superbikovém šampionátu. Na stupních vítězů ho doplnili další dva jezdci s motocykly Ducati, letošní "Rookie" Davide Giugliano a mistr světa a vedoucí jezdec šampionátu Carlos Checa. Následovali dva piloti s továrními Apriliemi Max Biaggi a Eugene Laverty, kteří tak dokompletovali Top 5. Za šestým Michelem Fabriziem na nejrychlejším motocyklu BMW dojel jako sedmý český jezdec Jakub Smrž.

Do opakovaného mokrého závodu na pouhých 9 kol nejlépe odstartoval Rea, kterého ale brzy předjel Haslam. Ještě v prvním kole Rea spadl a o kolo později ho napodobil Hopkins. Na čele jezdil Haslam celkem suverénně, když jeho čas byl o 3 sekundy rychlejší než jeho soupeřů. Ve třetím kole ale podlehl Haslam svému rychlému tempu a havaroval. Do čela se tak dostal Checa před Badoviniho a Biaggiho. Guintoli se mezitím propracoval před Biaggiho a byl třetí. Po jezdecké chybě Checy se zdálo, že Badovini může vyhrát svůj první superbikový závod, ale o půl kola později spadl i on. S nepříjemnými podmínkami se tak nejlépe vypořádal Sylvain Guintoli a zajistil týmu Effenbert Liberty první historické vítězství.
Druhý závod superbiků v Assenu se jel na částečně oschlé trati, takže volba pneumatik hrála dost rozhodující roli a někteří jezdci byli do poslední chvíle hodně nerozhodní. Vyhrál ho Jonathan Rea před domácími fanoušky svého týmu Honda, druhý skončil znovu skvělý Sylvain Guintoli, když třetím byl odmávnut Eugene Laverty.

Nejlépe do závodu odstartoval Rea sledován naším Smržem, a dále následovali Sykes a Haslam. Vedoucí pozice severoirského jezdce ovšem netrvala ani chvilku a do čela se dostal pilot Effenbert Liberty Smrž sledován Sykesem, Haslamem a Guintolim. Velmi špatný start měli oba dva poslední mistři světa Checa, po prvním kole 19., a Biaggi 14.
Kuba Smrž už od prvních kol využil suché ideální linie na své oblíbené trati a začal zvyšovat svůj náskok. Za nim ale zuřil velký boj, když Haslam předjel Sykese, neboť tovární jezdec Kawasaki udělal malou chybu. Potom začal Haslam stíhat Smrže, zatímco další jezdec Effenbert Liberty Guintoli jezdil už na místě třetím. Laverty a Rea kompletovali v tento okamžik Top-5. Mistr světa Checa dle vlastních slov nezvolil dobré pneumatiky a závod nakonec dokončil jako poslední s kolem ztráty, když zajel i do svého boxu přezout. Guintoli se probojoval dále dopředu, když předjel Haslama a začal pronásledovat svého týmového kolegu Smrže. Rea předjel Lavertyho a byl třetí.

Pět kol před koncem předjel Guintoli Smrže a vzápětí se před našeho jezdce dostal i Rea. O několik okamžiků později spadl bohužel i náš Smrž, který 17 kol závod vedl. K tomuto Kubově pádu: "Byla to jednoznačně chyba australského jezdce Aitchisona, který se také přišel do boxu našeho jezdce omluvit. Aitchison věděl, že bude předjížděn, předjeli ho Rea s Guintolim a věděl také, že ještě někdo pojede, ovšem ohlédl se bohužel na druhou stranu a tam nikoho neviděl...". Takže to od něho rozhodně nebyl úmysl, ale také jeho velká chyba, za kterou bohužel Kuba zaplatil nezaviněným pádem a přišel tak o jasnou bednu..."

Rea pak předjel Guintoliho a dostal se do čela závodu. Své první místo už Rea potom nepustil a vyhrál s náskokem 2.819 sekundy před Guintolim. V boji o poslední podiové umístění se prosadil Laverty a odsoudil jezdce BMW Melandriho a Haslama na místa čtyři a pět.

V této jízdě došlo bohužel k brutálnímu pádu kanadského superbikového šampiona Brett McCormicka, který byl jiným jezdcem (jednalo se o Carlose Checu, po zastávce v boxu a výměně pneumatik - o celé kolo zpět...!) předjet na vnitřní straně a ten ho nechtěně vytlačil na mokrou trávu, kde McCormick svou Ducati nezvládl a havaroval.


Díky svým konstantním výkonům vedl v šampionátu po třech závodních víkendech Max Biaggi se ziskem 92 bodů o jeden bod před Checou (91). Následovali Sykes (69), Guintoli a Melandri (po 66) a Rea (65). Jakub Smrž se po Assenu propadl na 9. místo (39).

4. Monza - Itálie

Mokré Superpole získal na trati rychlostních rekordů celkem překvapivě - poprvé ve své kariéře - pilot týmu Effenbert Liberty Sylvain Guintoli s motocyklem Ducati. Kromě něho stáli v první řadě ještě letošní trojnásobný protagonista Superpole Tom Sykes s Kawasaki, Marco Melandri s BMW a mistr světa Carlos Checa s Ducati. Druhou řadu si pak vyjeli Jonathan Rea (Honda), Max Biaggi (Aprilia), český superbiker Jakub Smrž a Rookie Davide Giugliano - oba na Ducati.

První superbiková jízda začala na schnoucí trati, ovšem jelikož několik úseků na Monze bylo stále mokrých, tak podmínky nebyly vůbec ideální. Už v zaváděcím kole spadl Mark Aitchison a byl tak první obětí. Nejlépe odstartovali Tom Sykes a Poleman Sylvain Guintoli. Hned v prvním kole spadl i Marco Melandri v 11. zatáčce. O dvě kola později byl závod přerušen kvůli začínajícímu dešti, neboť spadli John Hopkins a Sergio Gadea, jako náhradník za Lascorze.

Po dlouhém přerušení, aby všechny týmy mohli motocykly přenastavit na mokro, byl konečně připraven nový start. Těsně před jeho startem začalo znovu pršet a závod byl z bezpečnostních důvodů zrušen, neboť trať byla hodně nebezpečná.
Po odřeknutí první jízdy se ta druhá konala se dvěma zahřívacími koly, když byla už před jejím startem zkrácena na 17 kol. Potom měl být závod odstartován, ale závodníci byli proti. Start byl znovu posunut. V dalším zahřívacím kole zůstal s defektem své Ducati stát Poleman Guintoli. To stejné potkalo i Michela Fabrizia. Na startu chyběli po pádech v první jízdě Gadea, Mark Aitchison a také Hopkins.

Do čela šel hned Sykes, kterého následovali Checa, Melandri a Biaggi. Už po dvou kolech činil náskok Sykese více jak 4 sekundy, zatímco Checa se propadl. Druhé místo převzal Haslam a za ním jel Laverty. Po sedmi kolech měl Sykes náskok osm sekund, když byla znovu vyvěšena vlajka oznamující déšť. A o kolo později byl závod přerušen. Aby se předešlo riziku s opakovaným startem, tak byly uděleny pouze poloviční body.

Sykes tak vyhrál s náskokem deseti sekund před Haslamem a Lavertym. Melandri byl odmávnut jako čtvrtý a Biaggi dokompletoval Top-5. Jonathan Rea byl v době prerušení šestý před Checou. Davide Giugliano, náš Jakub Smrž a Ayrton Badovini pak dokompletovali Top-10 hodně nepodařené superbikové neděle.

V šampionátu vedl stále Max Biaggi se ziskem 97,5 bodů. Druhý byl Carlos Checa (95,5) a třetím "poloviční" vítěz z Monzy Tom Sykes (91,5). Následovali Melandri (72,5), Rea (70) a Haslam (68). Guintoli byl sedmý (66), Laverty osmý (64), náš Kuba Smrž devátý (42,5) a konečně Giugliano desátý (41).


5. Donington - Velká Británie

Vítězem Superpole se stal novým traťovým rekordem, který má hodnotu 1.27.716, letos už počtvrté Brit Tom Sykes - Kawasaki. Spolu s ním se do první řady postavili Leon Haslam - BMW (1.27.864), Ital Marco Melandri - BMW (1.28.177) a vedoucí jezdec šampionátu a další Ital Max Biaggi - Aprilia (1.28.340). Druhou řadu si vyjeli Francouz Sylvain Guintoli (Ducati), Britové Jonathan Rea (Honda) a Leon Camier (Suzuki) a také náš Jakub Smrž - Ducati (1.28.785).
O historický úspěch továrny BMW - trvalo to dlouhých 87 závodů - se zasloužil italský ex-pilot  Grand Prix Marco Melandri, který si v souboji vedoucí čtveřice zachoval nejlepší nervy a vyhrál před svým týmovým kolegou Leonem Haslamem. Dvojici továrních pilotů na stupních vítězů pak doplnil Tom Sykes s Kawasaki, který dlouho určoval tempo závodu. Nevděčné čtvrté místo si po výborné stíhací jízdě zajistil další Brit Jonathan Rea. Top-5 pak dokompletoval vedoucí jezdec šampionátu Max Biaggi. Jako šestý dojel Carlos Checa, který nebyl schopen akceptovat tempo Rey, sedmý byl odmávnut nejlepší "Rookie" Davide Giugliano, osm bodů za osmé místo si na své konto připsal Sylvain Guintoli a Top-10 doplnili Leon Camier a Michel Fabrizio. Náš Jakub Smrž odstartoval do závodu z 8. pozice a vzápětí se trochu propadl, když jel jako 12. Po prvním kole ho ale Live Timing zaregistroval na místě 20., neboť náš jezdec vyjel z tratě. Postupně se český jezdec probojoval do bodovaných pozic a v cíli byl pod šachovnicovým praporkem odmávnut jako 14., těsně za svým týmovým kolegou Maxime Bergerem.
Druhá britská superbiková jízda začala skvělým startem Maxe Biaggiho, za nímž do první zatáčky zatočil Tom Sykes, který se o několik zatáček později dostal do vedení. V hloubi závodního pole mezitím najel Carlos Checa do zadního kola Eugene Lavertyho, a mistr světa ztratil nejen kontrolu nad svým motocyklem, nýbrž s sebou vzal k zemi i našeho Jakuba Smrže.

Na čele byl tedy Sykes sledován Biaggim a duem BMW Haslamem a Melandrim. Rea byl v tuto chvíli pátý a odstartoval útok na Melandriho, přičemž oba málem spadli. V 16. kole se po chybách propadli trochu dozadu Biaggi a Rea.  Šest kol před koncem se dostali Haslam a Melandri před Sykese, který už nedokázal pilotům továrních motocyklů BMW kontrovat, navíc měl za sebou dotírajícího Biaggiho, který ho o několik zatáček později předjel. A k vedoucí skupině se přiblížil i Rea. V závěru se Rea lehce dostal před Sykese, který se tak musel spokojit předběžně s pátým místem. Ovšem vedoucí skupina bojovala o každé místečko v Top-4 a to hodně tvrdě. V poslední zatáčce po nebezpečném manévru vrazil Rea do Haslama a ten vyřadil ze závodu nechtěně svého týmového kolegu Melandriho. Tím dojel jako první pod šachovnicový praporek Jonathan Rea, kterého následoval jako druhý Max Biaggi a Tomy Sykes si zajistil místo třetí. Leon Camier byl klasifikován jako čtvrtý a Sylvain Guintoli pak dokompletoval Top-5.

V šampionátu vedl i nadále Max Biaggi, který měl 128,5 bodů. Druhý byl Tom Sykes (123,5) a třetí Jonathan Rea (108). Obhájce titulu Carlos Checa (105,5) a Marco Melandri (97,5) pak kompletovali Top-5. Jakub Smrž si opět o místo pohoršil a se ziskem 44,5 bodů uzavíral Top-10.

6. Miller Motorsport Park - USA

Pole position si do obou amerických jízd vyjel český jezdec Kuba Smrž časem 1.47.626 a bylo to jeho druhé Pole position v kariéře, když to první získal v sezóně 2009 na okruhu v Misanu. Vedle něho se na startovní rošt postavil s dalším motocyklem Ducati mistr světa Carlos Checa (1.47.810), letošní král Superpole Tom Sykes s motocyklem Kawasaki (1.48.062) a Davide Giugliano na třetí Ducati v první řadě (1.48.220). Jonathan Rea na Hondě, Sylvain Guintoli s Ducati, Max Biaggi a Eugene Laverty - oba na Apriliích - pak vytvořili řadu druhou.
Vítězem prvního závodu se stal nekorunovaný KRÁL tohoto okruhu Carlos Checa, který zde vyhrál už popáté!
Druhý dojel se ztrátou 2.313 sekundy Marco Melandri a třetím na bedně byl Max Biaggi (+5.338). Čtvrtý skončil Jonathan Rea a Top-5 dokompletoval Eugene Laverty, když hned za nimi si pro 10 bodů dojel za šesté místo náš Kuba Smrž.
Překrásný souboj o vítězství ve druhé jízdě nakonec pro sebe rozhodl Marco Melandri a získal tak pro BMW další - historicky teprve druhý trumf vůbec! Druhý dojel Jonathan Rea a stupně vítězů pak doplnil - stejně jako v první jízdě - Max Biaggi, který si po pádu Carlose Checy upevnil pozici lídra šampionátu. Skvělé čtvrté místo si doslova vydřel Chaz Davies a Top 5 dokompletoval Tom Sykes. Šestý dojel Eugene Laverty, sedmý Davide Giugliano, osmý Leon Haslam a teprve devátý, což bylo po získání Pole position velkým zklamáním pro jeho fanoušky, náš Jakub Smrž. Top ten dokompletoval jeho týmový kolega Sylvain Guintoli.

Na čele šampionátu si po další neuvěřitelné chybě Carlose Checy vypracoval Max Biaggi náskok 18 bodů na Melandriho, když měl Říman na svém kontě 160,5 bodů. Druhý byl Marco Melandri (142,5 bodů), a třetí Tom Sykes (142,5), následován Jonathanem Reou (141). a Top 5 kompletoval Carlos Checa (130,5). Náš Jakub Smrž (61,5) si udržel 10. místo.

7. Misano - San Marino

Superpole superbiků bylo vyhlášeno kvůli předchozímu dešti jako mokré a proto se jelo pouze na dvě jízdy systémem 2x20 minut. Zatímco ale na začátku Superpole bylo ještě mokro, tak na jeho konci už byla trať většinou suchá, čemuž odpovídaly i dosažené časy, které se hodně zlepšovaly a zamíchaly pořadím, které tak bylo hodně nečekané, neboť v úvodní části vypadli favorité: 10. Biaggi, 13. Melandri a 16. Checa..., tedy lídr šampionátu, druhý v průběžném pořadí a také úřadující mistr světa. Pole position si zajistil jeho letošní král Tom Sykes časem 1.35.375 - letos už popáté! - před Jonathanem Reou (1.35.991) a velkým překvapením Ayrtonem Badovinim (1.36.083). Za čtvrtým Davide Giuglianim si páté místo na roštu zajistil Jakub Smrž.
Vítězem první - hodně dramatické - jízdy v Misanu se stal domácí idol a lídr šampionátu Max Biaggi před mistrem světa Carlosem Checou a Rookiem Davide Giuglianem. Na čele závodu jel dlouho Jonathan Rea, zatímco trojice Biaggi (10.), Melandri (13.) a Checa (16.) odstartovala do závodu po nepodařené kvalifikaci až ze zadních pozic. Rea vydržel na samé špici plných 16 kol, potom ho na čele vystřídal Giugliano, který ale musel po dalších 5 kolech přenechat první pozici pozdějšímu vítězi Biaggimu, ten ale musel o své letošní druhé vítězství bojovat až do samého závěru s Checou. Čtvrtý projel pod šachovnicovým praporkem Tom Sykes a Top-5 dokompletoval Jonathan Rea. Skvělý výkon předvedl šestý v cíli Chaz Davies s privátní Aprilií, který do závodu vyrazil až z 21. místa na startovním roštu! Sedmý byl klasifikován Eugene Laverty, osmý Sylvain Guintoli a na devátém místě náš Jakub Smrž, který do závodu neodstartoval nejlépe, po prvním kole se z 5. startovní pozice totiž nacházel až desátý. Během závodu se dokázal probojovat dokonce na místo 7., v samém závěru ho ale předjeli jak Davies, tak Guintoli a Smrž si dojel pro důležitých 7 bodů a udržel si i nadále celkové umístění v Top-10. Závod byl totální pohromu továrního týmu BMW, Marco Melandri jezdil dlouho v Top-5, ale v 19. kole ze 7. místa zamířil do boxu a Haslam se nakonec z 2. místa v polovině závodu propadl až na místo 12. v cíli!
Druhá superbiková jízda byla jasným sólo představením Maxe Biaggiho, který se ve 4. kole dostal do čela a pak už své první místo nikomu nepůjčil.

Do závodu nejrychleji odstartoval Sykes před Reou a Haslamem, Smrž jel 10. Už po prvním kole se ale Biaggi probojoval na místo 3., zatímco Checa jel 7., Melandri 9. a Smrž až 12. Během druhého kola se Biaggi dostal před Reu, zatímco Smrže předjeli Camier, Baz a Fabrizio.
O dvě kola později se rozhodlo o osudu celého závodu: Biaggi šel do čela a ze 7. místa vzdal po pádu Checa, když si "lízl" o Melandriho. V dalším průběhu spadli Camier (z 9. místa) a Giugliano ze 7. pozice, a Kuba Smrž byl rázem 10. Pak už se na pořadí nic neměnilo, na čele jezdil nikým neohrožován Biaggi, za Římanem pak dvojice Rea a Haslam a za nimi další pár ve složení Melandri a Badovini. Nejzajímavější situace v hodně nezáživném závodě se tedy odehrávala mezi trojicí bojující o místo šesté ve složení Fabrizio, Sykes a Baz, na které se postupně dotáhl také náš Kuba Smrž.

V cíli závodu bylo pak následující pořadí: vyhrál Max Biaggi před Jonathanem Reou a Leonem Haslamem. Čtvrtý dojel Marco Melandri a Top-5 dokompletoval Ayrton Badovini. Šestý skončil Michel Fabrizio, sedmý Tom Sykes a osmý absolutní Rookie Loris Baz - náhradník za
zraněného Lascorze. Devátý a 7 důležitých mistrovských bodů si na své konto připsal náš Kuba Smrž.

Co se týká bodové tabulky světového šampionátu, tak Max Biaggi měl po Misanu 210,5 bodů a vedl celkem suverénně před Jonathanem Reou (172), tedy o 37,5 bodů. Třetí Tom Sykes (164,5) ztrácel dalších 7,5 bodů, zatímco čtvrtý Melandri jich měl na svém kontě 155,5. Top-5 kompletoval Carlos Checa (150,5.). Elitní desítku pak uzavíral náš Jakub Smrž s 75,5 body.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist