Reglement Superbike 2014: Jediná Ducati chce "stocky"

S výjimkou Ducati jsou všechny ostatní továrny proti návrhu, aby byly superbikové závodní motocykly více sériové. A právě v Austrálii se bude zítra diskutovat o tom, jak by měla vypadat technická budoucnost těchto motocyklů a celého MS-Superbike.

Reglement Superbike 2014: Jediná Ducati chce "stocky"
"Můj cíl je, aby továrny byly schopny nabídnout "balíček" se dvěma motocykly, který bude stát pro jednoho pilota na sezónu 2014 maximálně 250.000 Euro. V této ceně musí být zahrnuto všechen materiál, co tým pro jednu sezónu potřebue. Jen náhradní díly po pádech mohou být započítány zvlášť", řekl v polovině ledna celkem jasně Carmelo Ezpeleta.
Aprilia pronajímá zákazníkům jako Althea nebo Red Devils Roma tento rok materiál za 400.000 Euro pro jednoho pilota. V tomto balíčku je započítán pronájem jednoho motocyklu na rok 2013, všechny revize motorů a také dva mechanici. Náhradní díly jsou dle požadavků placeny extra. Technický ředitel Aprilie Gigi Dall’Igna se na tento požadavek Dorny dívá úplně klidně a s rozvahou: "250.000 Euro je pouze číslo, návrh. Dorna přesně zná situaci a ví velmi dobře, jak mnoho týmů trpí finančním nedostatkem. Na sezónu 2014 je to zcela nemožné, abychom současnou nabídku snížili na 250.000 Euro. Pokud ale budeme mít v hlavě tento cíl na rok 2015, tak je určitě možné, nabídnout lacinější balíček než je ten současný",

Ještě před sobotní schůzkou je celkem jasné: Kromě Ducati jsou všechny továrny, které se zúčastňují MS-Superbike se současným reglementem spokojeny. Pouze továrna z Borgo Panigale si přeje větší přiblížení k cestovním motocyklům, a nejlépe převzít reglement z kubatury Superstock, kde se oproti cestovním motocyklům nesmí skoro nic měnit.

To by samozřejmě Dorně vyhovovalo. Začátkem prosince byly všechny zúčastněné továrny a týmy vyzvány, aby své návrhy předložily na nejbližším mítinku. "V Genfu jsme si museli všechno platit sami a Dorna nám zatím nepředložila nějaké podklady - agendu - na příští schůzku. Rád bych věděl, o čem se bude jednat", říká jeden ze šéfů týmů, který ale z pochopitelných důvodů nechce být jmenován.

V jednom jsou si všichni zajedno: Náklady se musí snížit! Ovšem ne tím, že bude odstraněna volnost v používané technice. Pro snížení jsou různé názory, jako třeba: Genesio Bevilacqua, šéf bývalého mistrovského týmu Althea je mínění, limitovat počet motorů na jednu sezónu: "Počet motorů by měl být limitován. A to nejlépe tím, omezit maximální otáčky. Osm motorů na sezónu by mělo stačit. Nyní na Aprilii budeme potřebovat 11 až 20 motorů pro jednoho jezdce. V dobách Ducati jsme potřebovali přes 20".

Další návrh na snížení nákladů pochází rovněž od Bevilacquy a sice limitovat počet mechaniků: "Jeden mechanik mě stojí okolo 60.000 Euro na výplatě, k tomu je nutno připočíst ceny za letenky, ubytování, pronájem auta v místě závodů a stravu. To je řádově 100.000 Euro za rok. Dva mechanici pro jednoho jezdce by měli stačit a ne tři až čtyři, jako doposud".
Pieter Breddels, technický koordinátor týmu Pata Honda, doplňuje: "Měli by se snížit ceny pérování, vždyť některé stojí až 120 000 Euro. Měla by být nějaká cenová hranice. Problém ale je, že pérování ze superstocků na našich supebicích nefunguje, neboť vidlice na seriové Hondě je o hodně horší, než ta speciální, která je používána na Aprilii nebo na Ducati."

Aby opravdu továrny měly jednotný názor, bude obnovena MSMA-Superbike, která zanikla před 9 roky, neboť dlouholetý ředitel Paolo Flammini naštval japonské továrny v roce 2004, když vydal uzavřený reglement a navíc zavedl jednotné pneumatiky Pirelli, které jsou dodnes jablkem sváru.

Členy MSMA jsou pouze Aprilia, Ducati a Honda, takže půjde i o to, aby se členy "Motorcycle Manufacturer’s Association" (MSMA) staly i zbývající tři továrny BMW, Kawasaki a Suzuki.

Co je dle manžera Dorny Javiera Alonsa - je nyní největším šéfem pro MS-Superbike - celkem snadno dosažitelné, je předepsané použití sériových kyvných vidlic, sériových brzd a také sériových ráfků.
Pokud se tedy podaří návrh o snížení cen a stanovení maximálního budgetu pro jednoho jezdce, tak Dorna uvažuje, že by každá továrna zastoupená v MS-Superbike (Honda, Suzuki, Kawasaki, Ducati, BMW a Aprilia) musela povinně dodat materiál pro 6 jezdců, pokud by tedy byl zájem, a tím by se celkem brzy mohl zvýšit počet pilotů na startovním roštu z etošních 19 na 36. Superbikové motocykly v MS by se měly podobat těm, které jezdí v národních šampionátech a tím by byl také větší zájem o starty s wild-card.

Ezpeleta: "Počítáme s tím, že všechny továrny budou souhlasit".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist