Reglement Superbike 2014: Hledání kompromisu

2014 se MS-Superbike přiblíží více seriovým motorkám. 21. února se koná na Phillip Islandu velmi důležité setkání promotéra šampionátu Dorny, FIM a továren, které se zúčastňují tohoto seriálu.

Reglement Superbike 2014: Hledání kompromisu
Javier Alonso, už několik týdnů nový ředitel pro MS-Superbike, zástupce FIM a také zástupci továren, se 21. února sejdou na Phillip Islandu k důležitému jednání, aby se pokusili společně domluvit, jak by měl vypadat budoucí reglement superbikového šampionátu. Dorna má jako cíl datum 14. dubna a při prvním evropském závodě WSBK tento reglement prezentovat s tím, že většina zúčastněných továren s ním bude souhlasit.
Ale dojít ke společné dohodě určitě nebude jednoduché. Zatímco Ducati se svým dvouválcem o objemu 1200 ccm chce co největší přiblížení k seriovým motorkám, tak ostatní továrny, které používají čtyřválce o objemu 1000-ccm chtějí daleko větší volnost. Návrh, že jeden motocykl by neměl přesáhnout na rok 2014 cenu 250.000 Euro, je přijímán továrnami hodně s rozpaky.
Na téma snížení nákladů říká Gigi Dall´Igna, tedy vedoucí závodního oddělení u Aprilie: "Je jasné, že musíme jít směrem, který navrhuje Ezpeleta, tedy snažit se snížit náklady. Náš současný závodní superbikový motocykl přijde (letos ho budou používat kromě továrních pilotů Lavertyho a Guintoliho, ještě Giugliano a Fabrizio, pozn. Bosso) - bez náhradních motorů - na 400 000 Euro. Takže se zas tak moc nelišíme od návrhu Dorny. Během tří roků bychom se snad mohli dostat na maximální předepsanou částku 250 000 Euro, to znamená v praxi snížit cenu motocyklů každý rok o 50 000 Euro, ovšem naráz to rozhodně není možné".
"Současný reglement je velmi rovnovážný pro všechny. Ten nový nám ale musí dát jistotu, že v šampionátu zůstane i nadále všech šest značek a že budou navzájem konkurenceschopné",
je názoru týmový šéf Kawasaki Guim Ruda. 
"Musíme snížit náklady a přesto si zachovat image. Řešením by třeba bylo zavedení maximální ceny pro dodavatele dílů pro podvozek",
navrhuje Carlo Fiorani z Honda Europe.
"Pokud se podíváme do MotoGP, jak se tam jednalo, tak je jasné, že Ezpeleta chce pouze slyšet protinávrhy, aby se dozvěděl, v jaké rovině může potom jednat. Naštěstí nyní sedí v komisi i zástupci továren, to dříve nebývalo, a mohou tak spolurozhodovat. Nám ale současná situace vyhovuje a závody superbiků cenově odpovídají našim představám",
je spokojen se současnou cenovou situací Stefan Fischer, vedoucí vývoje u BMW. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist