Razantní změny v pravidlech MS Superbike 2017
Text: Petr Czyž | Foto: Kawasaki Racing | Zveřejněno: 5.12.2016 | Zobrazeno: 9 338x
Zasedání členů Komise SBK přineslo pro novou sezonu změny, které stanoví klíč k pořadí na startu druhého závodu superbiků, což je celkem zajímavé zemětřesení v zaběhnutých pravidlech. Komise také mimo jiné zakázala skútry na dráze v rámci poznávání tratě a šampionát FIM Superstock 1000 Cup bude od nadcházející sezony mistrovstvím Evropy pod názvem European Superstock 1000 Championship.
Doteď platilo, že v obou závodech série WorldSBK se startovalo v pořadí, které určil výsledek Superpole (1-2). To se nyní změní. Startovní rošt prvního závodu superbiků zůstává klasicky na základě výsledku sobotního Superpole. Změna přichází s podobou startovního roštu pro druhý závod. Prvních devět jezdců v cíli sobotního klání už do druhého závodu nebude startovat dle výsledků Superpole, ale dle umístění v cíli prvního závodu.
První trojice v cíli sobotního klání odstartuje v neděli až z třetí řady a v obráceném pořadí. To znamená vítěz prvního klání startuje do druhého závodu devátý. Druhý jezdec v cíli startuje v neděli osmý a třetí se na start postaví na sedmou pozici.
Ti jezdci, kteří se v sobotu umístili od čtvrtého do šestého místa, budou v neděli startovat z první řady. Takže ten, kdo těsně minul stupně vítězů v sobotu, v neděli odstartuje z pole position. Na druhou pozici se postaví pátý jezdec prvního závodu a první řadu uzavře šestý jezdec. Z druhé řady odstartují v neděli jezdci, kteří v sobotu závod dokončili na pozicích od sedmého po deváté místo.
Cílem je jednoznačně zatraktivnit podívanou pro diváka. Pro samotné jezdce to už zřejmě taková legrace nebude, ale je docela možné, že se tím naruší nadvláda silných továrních týmů. Především pak bitva o čtvrté místo v cíli prvního závodu nabude zcela nového rozměru. Podobný systém můžeme vidět v některých šampionátech automobilů. A jak to bude fungovat u motorek? Tak na to si budeme muset počkat do únorového podniku v Austrálii.