Radio Paddock po Assenu

Několika zajímavostmi se ještě vrátíme k třetímu závodnímu týdnu superbikového šampionátu, tentokráte dáme především slovo šéfům Aprilie Gigi Dall´Ignovi a Ducati, tedy Ernestu Marinellimu.

Radio Paddock po Assenu
"Zrcátka nejsou tak velký problém", říká na téma nových návrhů pravidel na rok 2012, aby se současné superbikové motocykly přiblížily těm sériovým,  technický ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna a dále dodává: "Jistě, utrpěla by tím aerodynamika, ale to se nedá nic dělat. Ovšem světla, to vidím jako velký problém, neboť tam máme už zabudovanou baterii a také elektroniku. Tedy pokud nesmíme měnit kapotáž. V tom případě nám prostě chybí místo".  

Na otázku, co je pravdy na tom, že Piaggio Group se chystá opustit superbikovou scénu z finančních důvodů, odpovídá Gigi Dall´Igna následovně: "Nemyslím si, že by Aprilia chtěla z tohoto šampionátu vystoupit! Pokud zůstanou pravidla taková jako jsou teď, tak bude vše v pořádku. Samozřejmě, pokud by se něco měnilo, tak bude jiná situace, neboť vývoj stojí neuvěřitelné peníze."

Jeho protějšek, tedy vedoucí superbikového projektu u Ducati Ernesto Marinelli se rovněž zamýšlí nad současným stavem superbikového šampionátu: "Nikdo si neumí představit, kolikrát jsme už o úsporných opatřeních u kulatého stolu diskutovali. A když se konečně většina týmů na něčem zhodne, tak jeden zástupce dalšího týmu zvedne ruku a celý návrh je rázem smeten ze stolu. Proč musíme třeba jezdit drahé ráfky z magnesia (latinský výraz pro hořčík)? To je 30 000 Euro vyhozených z okna, a za to můžeme zaplatit celoročně jednoho mechanika. A divákům je úplně jedno, na jakých ráfcích se závodí, hlavně když je pořádné show. Když Infront zavedl jednotné pneumatiky, tak to bylo to nejlepší, co doposud učinil. Tento princip jednotných součástek by se měl ale rozvětvit i na jiné oblasti. Musíme se ohlížet na ty kubatury, které jsou zdravé, tedy supersporty, superstocky a Moto2. Tam máme plně nacpané startovní pole! A proč? Protože reglement je hodně ohraničený a třeba je povolen jen jeden motocykl. A přesto zůstávají dva důležité zákony v platnosti: výkon motocyklu a jak je dobré show!"

Na Ukrajinu na lodi. V příštím roce to opravdu vypadá, že se Ukrajina dočká závodu WSBK na okruhu Crimea Circuit. Všem je ale jasné, že týmové trucky by se vůbec na Krym nemusely dostat, tedy bez potíží. Cesta je hodně nebezpečná a tak manažér okruhu Crimea Anatoly Kuchmin předložil následující návrh: "V Itálii se naloží trucky s materiálem na trajekt a ten je přes Středozemní a Černé moře dopraví až na poloostrov Krym". 

Biaggiho omluva. S touto nálepkou na své Aprilii se Max Biaggi omluvil za své chování v Doningtonu. Přeloženo do češtiny to znamená následující: "Pollo" znamená sice správně italsky kuře, ovšem v hanlivé řeči se rovněž překládá jako idiot. A dále zde stojí: Jsem na 99% italské, narozené v Itálii, vyrostlé v Monte Carlu, oškubané v Anglii a uvařené v Doningtonu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist