Radio Paddock hlásí

Několika zajímavostmi se ještě vraťme do brněnského superbikového paddocku. Řeč bude o aktualitách, jak vypadá situace na přestupovém trhu pro rok 2012.

Radio Paddock hlásí
Tým Althea Racing prodloužil - zatím ústně - smlouvu s továrnou Ducati na rok 2012. Ovšem týmový šéf Genesio Bevilacqua žádá od továrny Ducati větší podporu, než dostával tým letos: "Ducati moc dobře ví, co jsme letos dokázali (13 podiových umístění, z toho 8 vítězných závodů - pozn. Bosso) a chceme v příštím roce jet se dvěma jezdci, což ale není bez větší podpory od továrny v Borgo Panigale možné" a co se týká druhého jezdce tak říká:
 "Vedle Checy (doposud nemá ještě podepsanou smlouvu na rok 2012) chceme na naši druhou motorku posadit našeho juniora Davide Giuglianeho, to je jezdec budoucnosti", dodává Bevilacqua.  
Smlouva mezi továrnou Kawasaki a týmovým šéfem Paulem Birdem končí letošním rokem. To v praxi znamená, že tovární tým Kawasaki bude na sezónu 2012 a další roky volný pro eventuální zájemce. Mezi ně patří pochopitelně stávající tým Paula Birda, dále současný tým ze supersportů Motocard.com, satelitní stáj Pedercini a také tým Alstare Suzuki Francise Batti. Rozhodnutí padne pochopitelně v Japonsku od prezidenta KHI (Kawasaki Heady Industries), ovšem ředitel závodního oddělení Kawasaki Ichiro Yoda míní: "Rozhodující bude další vývoj našeho motocyklu, tedy kdo ho bude provádět. Měli bychom to být i nadále my.". Právě tento názor mluví proti belgickému týmu Alstare, neboť ten jak známo provádí vývoj u stávajícího motocyklu Suzuki sám. A co se týká dvojice jezdců, tak dle Iody by to měla být stávající dvojice Sykes-Lascorz, přičemž Chris Vermeulen by se musel ohlédnout po jiném týmu: "Vermeulen se svými zraněními a aktuálními výkony není pro tovární tým Kawasaki zajímavým jezdcem", říká Ioda.   

Ostatně to ví velmi dobře i zmiňovaný australský jezdec a v Brně říkal: "Dovedu si velmi dobře představit jet v sezóně 2012 na Ducati, která lépe vyhovuje mému jezdeckému stylu. Navíc o novém motocyklu Ducati slyším jen to nejlepší".  
Naopak dle Hagova vyjádření v brněnském paddocku nemyslí tento 36-letý Japonec vůbec na konec kariéry, ba naopak. Rád by jezdil ještě tak dlouho, aby potvrdil na své kapotáži nosící číslo #41. Ovšem jeho současný tým PATA Racing by se rád vrátil na sezónu 2012 k motocyklu Ducati. 
Britský mladík Alex Lowes dostane v Silverstone další šanci, neboť stabilní jezdec týmu Castrol Honda Jonathan Rea ještě stále není zdráv. "Alex jel poprvé na našem motocyklu a je to náhradní jezdec. Nemohli jsme tedy od něho čekat žádné zázraky. Nyní bude testovat 19. a 20. července v Assenu, kde bude také chybět zraněný Ruben Xaus. Je jasné, že nám Jonathan Rea hodně chybí, ale ten se vrátí nazpět až na NürburgRing", vysvětloval situaci v Brně týmový šéf Ronald Ten Kate.
Melandriho smlouva s Yamahou říká, že pokud bude tento Ital po Silverstone v celkovém pořadí v Top3, tak má garantované místo v továrním týmu Yamahy i na rok 2012. A jelikož jeho aktuální náskok na čtvrtého v pořadí, týmového kolegu Lavertyho, je 72 bodů, tak Marco Melandri už nyní tento bod smlouvy splnil: "Tak dlouho, dokud mně nikdo nenabídne v MotoGP motocykl, na kterém bych mohl vyhrávat, zůstanu ve WSBK. Prostě MotoGP mě momentálně nezajímá. Chci jezdit za továrnu Yamaha v superbicích a konečně jezdit bez přerušení dva roky pro stejný tým a s tímto týmem se také posunout jezdecky dál". 



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist