První podnik MS Superbiků – Austrálie

Jako první odstartují sezonu jezdci a týmy superbikových a supersportových motocyklů na okruhu Phillip Island v Austrálii. Jednotlivé týmy už začátkem týdne absolvovaly dvoudenní testování, takže již nic nebrání, aby pátečními tréninky zahájili přípravu na úvodní podnik sezony. Ten v neděli nabídne celkem tři závody, dva v třídě Superbike a jeden třídy Supersport.

Kapitoly článku

V historii okruhu Phillip Island je to po pětadvacáté, kdy přivítá superbikový šampionát. První závod Australané uspořádali v roce 1990 a mimo roku 1993, tak WSBK jezdí pravidelně. Od roku 2010 je navíc Phillip Island zahajovacím podnikem sezony mistrovství světa superbikových motocyklů. Okruh je dlouhý 4445 metrů, jeho nejdelší rovinka měří 835 metrů a v jednom kole jezdci projedou sedmi levými a pěti pravými zatáčkami.

Loni šampionát zahajovaly v třídě Superbike motorky rozdělené na specifikace Tovární a EVO. Letos jsou na tom všechny stroje stejně, což by mělo srovnat závodní pole a jezdcům dát do rukou větší volnost. Podrobněji si jednotlivé parametry probereme před závodem v Thajsku.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2015 !!!


Mistrovství světa – Superbike 2015

Letošní šampionát bude skutečně zajímavou podívanou. Tovární technika už nebude na hony vzdálena té soukromé a zajímavé je také složení startovního roštu. Začneme u startovního čísla 1, které má pro letošní sezonu úřadující světový šampion Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike). Francouz byl loni na Aprilii k nedostižení, pokud nebereme v úvahu jeho tehdejšího kolegu Melandriho, a titul mistra světa nakonec v Kataru vyhrál. Dnes je jezdcem Hondy, má zdravotní problémy po nehodě z testů, ale je odhodlán začít cestu za obhajobou titulu co nejlépe. Týmovým kolegou mu bude Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike), rovněž úřadující mistr světa, ale z prostředí supersportů.
Mistr světa z roku 2013 Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) zůstává stále na stejném místě, nic nemění, jen možná taktiku vůči týmovým kolegům po zkušenostech z loňského roku. Tam si s Lorisem Bazem příliš nerozuměli a i když nelze říct, že právě kvůli tomu přišel o titul, protože za hodně si mohl také sám, sehrálo to svoji roli. Dnes je Tom Sykes připraven bojovat o titul jako lev. Za týmového kolegu má Sykes nováčka v týmu Jonathana Rea (Kawasaki Racing Team). Ten jako jezdec superbikového seriálu již má bohaté zkušenosti a na základě výsledků testů si s Kawasaki náramně rozumí. Rivalita obou jezdců je jaksi nasnadě.
Italská Aprilia svůj tovární tým nemá. O jeden rok uspíšili odchod do seriálu Grand Prix, kde si sebou vzali Marca Melandriho. Tento zkušený závodník měl v superbicích velké ambice a nutno dodat, že se mu ani odcházet nechtělo. Aprilia má v seriálu tým, který továrně podporuje a tímto týmem je Red Devils. Italové mají smlouvu s dvojicí závodníků, zkušeným Leonem Haslamem, který přichází z týmu Pata Honda a Jordi Torresem, nováčkem v seriálu s kořeny v Moto2.

Italská Ducati má před nadcházejícím ročníkem vysoké ambice. Ducati Panigale R je bezvadně připravena a všichni věří, že letošní rok může být bodem obratu jak ve WSBK, tak v MotoGP s GP15. Testy zvládl velmi dobrým způsobem Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati Superbike Team) bohužel až na ten poslední, kde si zlomil obratel (L1-L2) a bude zřejmě tři měsíce mimo hru. To je něco s čím nepočítal nikdo a pro Italy to musí být jako studená sprcha. Všechny naděje tak nyní směřují na druhého jezdce týmu Chaze Daviese (Aruba.it Racing-Ducati Superbike Team), který je rovněž velmi talentovaný a může uvažovat o vyšších pozicích. Překvapením je rozhodně náhradní jezdec za Giugliana, který původně neměl být nikdo, ale nakonec Italové přizvali trojnásobného šampiona, Australana Troye Baylisse. Máme se tak na co těšit.
Poslední z továrních týmů je Suzuki, která jen nedávno potvrdila prodloužení spolupráce s titulárním sponzorem Voltcom. Do letošního ročníku tak vstupuje pod názvem Voltcom Crescent Suzuki a jezdci Alexem Lowesem a Randy De Punietem. Alex Lowes testy zvládl skvěle, má našlápnuto na dobrou sezonu, ale až pár úvodních závodů ukáže, jak na tom jednotlivé týmy jsou, co se týče technické stránky motocyklů. Francouz Randy De Puniet by chtěl raději do MotoGP, ale WSBK je pro něj dostatečně dobrá výzva a nechme se překvapit, jak si s ní testovací jezdec Suzuki MotoGP poradí.

Do šampionátu nastupuje vítěz loňského světového poháru Superstock 1000 Leandro Mercado (Barni Racing Team). Tento Argentinec je bývalým týmovým kolegou Ondřeje Ježka, kterého možná jednou taky mezi Superbiky uvidíme. Španěl Nicolas Terol (Althea Racing) je odchovanec prototypového MS, ale po loňském nezdaru se rozhodl změnit prostředí a zkusit štěstí v sedle Superbiku.
Zajímavé bude sledovat dvojici týmu Hero EBR Niccoló Canepu a Larry Pegrama v sedlech amerických motocyklů. Pro Itala naprosto nové dobrodružství, kde bude jeho týmovým kolegou zároveň šéf týmu. Pegram je zatím jediný, kdo pro EBR získal body v seriálu SBK.

V Austrálii nepojede tým JR Racing s jezdci Tonim Elíasem a Ayrtonem Badovinim. Stále řeší problémy s převodem financí a kdo ví, jak to s nimi nakonec všechno dopadne. Badovini má každopádně smůlu jako hrom.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist