První podnik MS Superbiků - Austrálie
Text: Petr Czyž | Foto: Voltcom Crescent Suzuki, Kawasaki Racing, Aprilia Racing, Ducati Superbike Team, Pata Honda, Red Devils Roma | Zveřejněno: 20.2.2014 | Zobrazeno: 6 971x
A je to tady. Zimní přestávka skončila a máme tu první podnik sezony Mistrovství světa produkčních motocyklů (WSBK) 2014, který se již standardně odehraje na závodním okruhu Phillip Island v jižní části Austrálie. Závody jsou na programu celkem tři – dva má třída Superbike a jeden třída Supersport.
Kapitoly článku
Australský okruh Phillip Island je dlouhý 4445 metrů, jeho nejdelší rovinka měří 835 metrů a v jednom kole jezdci projedou sedmi levými a pěti pravými zatáčkami. V roce 2013 vyhráli oba závody jezdci Aprilie. V prvním slavil vítězství Sylvain Giontoli a ve druhém Eugene Laverty.
V kategorii Superbike vstupuje pro letošní ročník řada změn. Jedná se jednak o dvoje specifikace motocyklů, které nyní rozdělujeme na Superbike a Superbike EVO. Dále tu máme zcela přepracovaný harmonogram závodního víkendu, který je v mnohém podobný formátu MotoGP a také tu jsou změny v pravidlech jako například nová podoba kvalifikace.
Pokud máme hovořit o favoritech v boji o titul, tak v této chvíli musíme zmínit všechny jezdce týmů Kawasaki Racing, Aprilia Racing, Voltcom Crescent Suzuki, Ducati Superbike Team nebo Pata Honda World Superbike. Je těžké nyní odhadnout, kdo bude vítězem, a bude těžké to odhadnou i po závodu v Austrálii. Po něm je totiž velmi dlouhá doba do druhého podniku v Aragonii a to se také může změnit řada věcí. Víc si na toto téma určitě povíme začátkem dubna.
!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!!
Celkem je připraveno patnáct motocyklů specifikace Superbike a deset motocyklů Superbike EVO. Pro začátek si představme všechny přihlášené týmy a jejich jezdce, jenž v Austrálii (ne)uvidíme na startovním roštu.
Specifikace: Superbike
Jezdci: #33 Marco Melandri (ITA) - #50 Sylvain Guintoli (FRA)
Marco Melandri je v továrním týmu Aprilie nováčkem. Ital přišel od týmu německého výrobce BMW, jenž koncem loňské sezony ukončil tovární podporu v superbikovém šampionátu. Melandri si během testů s motocyklem RSV4 rozuměl a v nadcházejícím ročníku se s ním počítá do role uchazeče o titul.
Sylvain Guintoli ještě není úplně fit po dvou operacích ramene, které si zranil loni v létě, když spadl při tréninku na kole. Francouz vynechal větší část předsezonní přípravy, což se v úvodu sezony jistě projeví. On sám věří, že do druhého závodu sezony v Aragonii už bude po zdravotní stránce v pořádku.
Specifikace: EVO
Jezdec: #52 Sylvain Barrier (FRA)
Vítěz loňského seriálu Superstock 1000 Sylvain Barrier dostal šanci jet premiérový ročník v mistrovství superbiků. Dál pokračuje s BMW, ale bez tovární podpory. Francouz je talentovaný závodník a jeho výkony v předsezonných testech jen potvrdily, že může v superbikové kategorii příjemně překvapit. Bohužel během oficiálního testu superbiků, Barrier na australském Phillip Islandu havaroval a rentgen objevil v jeho pánvi mikrozlomeninu. Jezdec BMW S1000 RR tak bude v zahajovací podniku v Austrálii chybět, i když dle lékařů není třeba operace. Zda Barrier nastoupí už v Aragonii se teprve uvidí, ale v Austrálii ho zastoupí domácí závodník Glenn Allerton.
Specifikace: Superbike
Jezdci: #1 Tom Sykes (GBR) - #76 Loris Baz (FRA)
Tým mistra světa Toma Sykese je připraven na obhajobu titulu. Tovární stáj Kawasaki znovu nasazuje na stoprocentní výkon a první dva závody v Austrálii by rádi vyhráli. V oficiálním testu byl Tom Sykes nejrychlejším jezdcem na dráze, takže ambice směřující k obhajobě titulu jsou alespoň před úvodním kolem zcela na místě.
Mladý Francouz Loris Baz pokračuje v dobrých výkonech z předchozí sezony, ale bude si muset dávat pozor na pády, které ho loni kvůli zranění připravily o závěr sezony. Předsezonní příprava ukazuje na to, že jezdit nezapomněl a naopak dosahuje velmi rychlých časů, ne tolik vzdálených od týmového kolegy.
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10R
Specifikace: EVO
Jezdec: #44 David Salom (SPA)
Součástí tovární skupiny Kawasaki je rovněž tým Davida Saloma Provec, který mu bude připravovat motocykl Ninja ZX-10R ve specifikaci EVO. Španěl je velkým kandidátem na přední umístění v soutěži superbiků a bude usilovat o vítězství v kategorii EVO. Tam mu bude těžkým soupeřem Niccoló Canepa a ve hře měl být také Sylvain Barrier, ale tam je teď bohužel zranění.
Specifikace: Superbike
Jezdci: # 58Eugene Laverty (IRL) - #22 Alex Lowes (GBR)
Výběr jezdecké sestavy pro letošní ročník mistrovství světa superbiků se Suzuki náramně podařil, když do sedel výkonných GSX-R1000 angažovali druhého jezdce celkového hodnocení WSBK 2013 Eugene Lavertyho a vítěze mistrovství britských superbiků Alexe Lowese. V testech tato dvojice ukázala svoji sílu a oficiální dvoudenní test na Phillip Islandu uzavřeli v první trojici za nejrychlejším Tomem Sykesem. Eugene Laverty má v rukou techniku, s níž může Aprilii dokázat, jak moc se spletli, když se ho vzdali ve prospěch Marca Melandriho. Alex Lowes může jen překvapit a má na to, aby to překvapení stálo za to.
Specifikace: Superbike
Jezdci: #91 Leon Haslam (GBR) - #65 Jonathan Rea (GBR)
Leon Haslam a Jonathan Rea jsou jezdci, kteří v týmu nejsou žádnými nováčky. Loni pracovali na nové elektronice, která jim působila celkem velké problémy a zároveň válčili se zraněními. To vše chtějí zapomenout a letošní ročník zahájit trochu pozitivnějším stylem. Superbiková Honda je motocykl, který může soupeřit s nejlepšími a bude skutečně záležet na dvojici britských závodníků, kam až se jim podaří své CBR1000RR dostat. Nejen fanoušci totiž potřebují výsledky, které loni nebyly moc pozitivní. V oficiálním testu na Phillip Islandu byl Leon Haslam osmý nejrychlejší a Jonathan Rea test uzavřel s devátým časem.
Specifikace: EVO
Jezdci: #86 Ayrton Badovini (ITA) - #2 Christian Iddon (GBR)
Poznámka: zatím chybí homologace FIM
Belgický tým má pětiletou smlouvu s italským výrobcem Bimota a chce závodit v mistrovství světa superbiků. Finanční prostředky na to mají, mají také jezdeckou dvojici Ayrtona Badoviniho a Christiana Iddona, ale jediné co nemají, tak souhlas Mezinárodní motocyklové federace. Závodění v mistrovství Superbike totiž vyžaduje určité minimální počty vyrobených motocyklů dané značky a to Bimota nesplňuje. Požádali o výjimku, ale zatím ji nedostali, takže je minimálně v Austrálii neuvidíme.
Specifikace: Superbike
Jezdec: #24 Toni Elías (SPA)
Tady se skutečně čekalo až do poslední chvíle než padlo rozhodnutí pokračovat dál v superbikovém šampionátu a s Tonim Elíasem, který k týmu nastoupil ve druhé polovině loňské sezony. Toni Elías letos poprvé testoval až na Phillip Islandu, takže to v Austrálii nebude mít vůbec lehké. Aby partnerům vrátili jejich důvěru, budou muset přinést výsledky a to Toni Elías může dokázat třeba už v Aragonii.
Specifikace: EVO
Jezdec: #59 Niccoló Canepa (ITA)
Tým Althea Ducati a Carlos Checa v roce 2011 vyhráli titul. Dnes tento tým vsadil na mládí a novinku v podobě superbikové kategorie EVO. V sedle motocyklu Panigale 1199 R bude závodit talentovaný italský závodník Niccoló Canepa.
Specifikace: EVO
Jezdci: #21 Alessandro Andreozzi (ITA) - #23 Luca Scassa (ITA)
Tým Pedercici je pevnou součástí motocyklového šampionátu a angažováním Luca Scassy by rádi získali v kategorii EVO dobrou pozici. Bohužel Ital Scassa se pádem během oficiálního testu na Phillip Islandu zranil a v Austrálii závodit nebude. Alessandro Andreozzi byl v testech devatenáctý, šestý nejlepší v třídě EVO.
Specifikace: EVO
Jezdci: #32 Sheridan Morais (RSA) - #84 Michel Fabrizio (ITA)
Tým angažoval dva rychlé závodníky, jejichž cílem bude dostat Kawasaki mezi nejvyšší příčky kategorie EVO. Zda se jim to podaří je otázka, ale sezona je dlouhá a končí až v listopadu. Prozatím mají výchozí pozici dle testu takovou, že Sheridan Morais je šestnáctý a Michel Fabrizio jednadvacátý.
Specifikace: Superbike
Jezdec: #10 Imre Toth (HUN)
Motocykl: BMW S1000 RR
Specifikace: EVO
Jezdec: #56 Peter Sebestyen (HUN)
Maďarský tým má kořeny v mistrovství světa třídy Supersport a přestupem mezi Superbiky využili nových pravidel EVO. V týmu jsou dva jezdci a dva motocykly BMW S1000 RR, každý v jiné specifikaci. Imre Toth sezonu zahájí s motocyklem specifikace Superbike a jeho týmový kolega Peter Sebestyen pojede BMW ve specifikaci EVO. Testovat začali až na Phillip Islandu, takže nutně potřebují najet nějaké kilometry, aby nemuseli řešit kvalifikaci do závodu.
Specifikace: Superbike
Jezdci: #34 Davide Giugliano (ITA) - #7 Chaz Davies (GBR)
Tovární tým italského výrobce Ducati, po nepříliš povedené sezoně 2013, změnil co se jen dalo a do letošního ročníku nasadil včetně nového týmu také novou jezdeckou dvojici v podobě dvou talentovaných a rychlých jezdců - Davide Giugliano a Chaz Davies. Oba jezdci mají k dispozici motocykl ve specifikaci Superbike a na základě časů z testů postupně získávají tempo. V testu před závodním víkendem byl Giuglioano pátý nejrychlejší a Davies desátý.
Specifikace: EVO
Jezdec: #9 Fabien Foret (FRA)
Francouz Fabien Foret nastupuje po úspěšné sezoně v supersportech do superbikové kubatury s motocyklem Kawasaki ve specifikaci EVO. Po problémech z úvodu předsezonní přípravy, kdy tým ještě neměl kompletní techniku, dokázal v oficiálním testu na Phillip Islandu zabojovat a test uzavřít jako třetí nejlepší v kategorii EVO. Před ním je s Kawasaki David Salom a nejrychlejší Niccoló Canepa s Ducati EVO.
Specifikace: EVO
Jezdec: #11 Jeremy Guarnoni (FRA)
Tým přichází mezi superbiky společně s jezdcem Jeremy Guarnonim z prostředí Superstock 1000. Díky nové kategorii EVO jim to pravidla umožňují a talentovaný Francouz může zkusit štěstí. V Portimau ztráceli po prvních testech tři sekundy na nejrychlejší čas, po Phillip Islandu je to kolem dvou a půl sekundy. Bohužel Guarnoni hned první den havaroval a zranil si rameno. Zda závody v Austrálii pojede zřejmě ukážou až první tréninky.
Specifikace: Superbike
Jezdec: #71 Claudio Corti (ITA)
MV Agusta je v prestižní kubatuře mistrovství produkčních motocyklů a Claudio Corti se ji pokusí dostat co možná nejvýš. Tovární tým slavné značky chce navázat na úspěchy z let minulých a jistě má na to, aby se tak stalo. Zda to bude už letos, to nám ukáže až čas. V kombinaci časů oficiálního testu na Phillip Islandu byl Claudio Corti patnáctý.
Specifikace: Superbike
Jezdci: #99 Geoff May (USA) - #20 Aaron Yates (USA)
Erik Buell Racing vstupuje do mistrovství světa produkčních motocyklů s motocyklem EBR 1190RX a dvojicí jezdců Geoffem Mayem a Aaronem Yatesem. Společně s výrobci MV Agusta a Bimota (zatím nemá homologaci) je EBR třetím nově příchozím výrobcem do letošního ročníku mistrovství světa superbiků. Zatím to ale nevypadá moc dobře, protože na Phillip Islandu to byly časy hodně daleko od těch nejrychlejších. Američani určitě udělají maximum, aby jejich jezdci i motocykly zrychlili a dostali se tak z míst, kde hrozí i taková možnost, že se do závodu prostě nekvalifikují.
V kategorii Superbike vstupuje pro letošní ročník řada změn. Jedná se jednak o dvoje specifikace motocyklů, které nyní rozdělujeme na Superbike a Superbike EVO. Dále tu máme zcela přepracovaný harmonogram závodního víkendu, který je v mnohém podobný formátu MotoGP a také tu jsou změny v pravidlech jako například nová podoba kvalifikace.
Pokud máme hovořit o favoritech v boji o titul, tak v této chvíli musíme zmínit všechny jezdce týmů Kawasaki Racing, Aprilia Racing, Voltcom Crescent Suzuki, Ducati Superbike Team nebo Pata Honda World Superbike. Je těžké nyní odhadnout, kdo bude vítězem, a bude těžké to odhadnou i po závodu v Austrálii. Po něm je totiž velmi dlouhá doba do druhého podniku v Aragonii a to se také může změnit řada věcí. Víc si na toto téma určitě povíme začátkem dubna.
!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!!
Celkem je připraveno patnáct motocyklů specifikace Superbike a deset motocyklů Superbike EVO. Pro začátek si představme všechny přihlášené týmy a jejich jezdce, jenž v Austrálii (ne)uvidíme na startovním roštu.
Mistrovství světa - Superbike 2014
(Jednotlivé týmy řazeny dle seznamu FIM - 30.1. 2014)01. Aprilia Racing Team
Motocykl: Aprilia RSV4 1000 FactorySpecifikace: Superbike
Jezdci: #33 Marco Melandri (ITA) - #50 Sylvain Guintoli (FRA)
Marco Melandri je v továrním týmu Aprilie nováčkem. Ital přišel od týmu německého výrobce BMW, jenž koncem loňské sezony ukončil tovární podporu v superbikovém šampionátu. Melandri si během testů s motocyklem RSV4 rozuměl a v nadcházejícím ročníku se s ním počítá do role uchazeče o titul.
Sylvain Guintoli ještě není úplně fit po dvou operacích ramene, které si zranil loni v létě, když spadl při tréninku na kole. Francouz vynechal větší část předsezonní přípravy, což se v úvodu sezony jistě projeví. On sám věří, že do druhého závodu sezony v Aragonii už bude po zdravotní stránce v pořádku.
02. BMW Motorrad Italia Superbike Team
Motocykl: BMW S1000 RRSpecifikace: EVO
Jezdec: #52 Sylvain Barrier (FRA)
Vítěz loňského seriálu Superstock 1000 Sylvain Barrier dostal šanci jet premiérový ročník v mistrovství superbiků. Dál pokračuje s BMW, ale bez tovární podpory. Francouz je talentovaný závodník a jeho výkony v předsezonných testech jen potvrdily, že může v superbikové kategorii příjemně překvapit. Bohužel během oficiálního testu superbiků, Barrier na australském Phillip Islandu havaroval a rentgen objevil v jeho pánvi mikrozlomeninu. Jezdec BMW S1000 RR tak bude v zahajovací podniku v Austrálii chybět, i když dle lékařů není třeba operace. Zda Barrier nastoupí už v Aragonii se teprve uvidí, ale v Austrálii ho zastoupí domácí závodník Glenn Allerton.
03. Kawasaki Racing Team
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10RSpecifikace: Superbike
Jezdci: #1 Tom Sykes (GBR) - #76 Loris Baz (FRA)
Tým mistra světa Toma Sykese je připraven na obhajobu titulu. Tovární stáj Kawasaki znovu nasazuje na stoprocentní výkon a první dva závody v Austrálii by rádi vyhráli. V oficiálním testu byl Tom Sykes nejrychlejším jezdcem na dráze, takže ambice směřující k obhajobě titulu jsou alespoň před úvodním kolem zcela na místě.
Mladý Francouz Loris Baz pokračuje v dobrých výkonech z předchozí sezony, ale bude si muset dávat pozor na pády, které ho loni kvůli zranění připravily o závěr sezony. Předsezonní příprava ukazuje na to, že jezdit nezapomněl a naopak dosahuje velmi rychlých časů, ne tolik vzdálených od týmového kolegy.
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10R
Specifikace: EVO
Jezdec: #44 David Salom (SPA)
Součástí tovární skupiny Kawasaki je rovněž tým Davida Saloma Provec, který mu bude připravovat motocykl Ninja ZX-10R ve specifikaci EVO. Španěl je velkým kandidátem na přední umístění v soutěži superbiků a bude usilovat o vítězství v kategorii EVO. Tam mu bude těžkým soupeřem Niccoló Canepa a ve hře měl být také Sylvain Barrier, ale tam je teď bohužel zranění.
04. Voltcom Crescent Suzuki
Motocykl: Suzuki GSX-R1000Specifikace: Superbike
Jezdci: # 58Eugene Laverty (IRL) - #22 Alex Lowes (GBR)
Výběr jezdecké sestavy pro letošní ročník mistrovství světa superbiků se Suzuki náramně podařil, když do sedel výkonných GSX-R1000 angažovali druhého jezdce celkového hodnocení WSBK 2013 Eugene Lavertyho a vítěze mistrovství britských superbiků Alexe Lowese. V testech tato dvojice ukázala svoji sílu a oficiální dvoudenní test na Phillip Islandu uzavřeli v první trojici za nejrychlejším Tomem Sykesem. Eugene Laverty má v rukou techniku, s níž může Aprilii dokázat, jak moc se spletli, když se ho vzdali ve prospěch Marca Melandriho. Alex Lowes může jen překvapit a má na to, aby to překvapení stálo za to.
04. Pata Honda World Superbike Team
Motocykl: Honda CBR1000RRSpecifikace: Superbike
Jezdci: #91 Leon Haslam (GBR) - #65 Jonathan Rea (GBR)
Leon Haslam a Jonathan Rea jsou jezdci, kteří v týmu nejsou žádnými nováčky. Loni pracovali na nové elektronice, která jim působila celkem velké problémy a zároveň válčili se zraněními. To vše chtějí zapomenout a letošní ročník zahájit trochu pozitivnějším stylem. Superbiková Honda je motocykl, který může soupeřit s nejlepšími a bude skutečně záležet na dvojici britských závodníků, kam až se jim podaří své CBR1000RR dostat. Nejen fanoušci totiž potřebují výsledky, které loni nebyly moc pozitivní. V oficiálním testu na Phillip Islandu byl Leon Haslam osmý nejrychlejší a Jonathan Rea test uzavřel s devátým časem.
05. Team Alstare
Motocykl: Bimota BB3Specifikace: EVO
Jezdci: #86 Ayrton Badovini (ITA) - #2 Christian Iddon (GBR)
Poznámka: zatím chybí homologace FIM
Belgický tým má pětiletou smlouvu s italským výrobcem Bimota a chce závodit v mistrovství světa superbiků. Finanční prostředky na to mají, mají také jezdeckou dvojici Ayrtona Badoviniho a Christiana Iddona, ale jediné co nemají, tak souhlas Mezinárodní motocyklové federace. Závodění v mistrovství Superbike totiž vyžaduje určité minimální počty vyrobených motocyklů dané značky a to Bimota nesplňuje. Požádali o výjimku, ale zatím ji nedostali, takže je minimálně v Austrálii neuvidíme.
06. Red Devils Roma
Motocykl: Aprilia RSV4 1000 FactorySpecifikace: Superbike
Jezdec: #24 Toni Elías (SPA)
Tady se skutečně čekalo až do poslední chvíle než padlo rozhodnutí pokračovat dál v superbikovém šampionátu a s Tonim Elíasem, který k týmu nastoupil ve druhé polovině loňské sezony. Toni Elías letos poprvé testoval až na Phillip Islandu, takže to v Austrálii nebude mít vůbec lehké. Aby partnerům vrátili jejich důvěru, budou muset přinést výsledky a to Toni Elías může dokázat třeba už v Aragonii.
07. Althea Ducati
Motocykl: Ducati 1199 Panigale RSpecifikace: EVO
Jezdec: #59 Niccoló Canepa (ITA)
Tým Althea Ducati a Carlos Checa v roce 2011 vyhráli titul. Dnes tento tým vsadil na mládí a novinku v podobě superbikové kategorie EVO. V sedle motocyklu Panigale 1199 R bude závodit talentovaný italský závodník Niccoló Canepa.
08. Team Pedercini
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10RSpecifikace: EVO
Jezdci: #21 Alessandro Andreozzi (ITA) - #23 Luca Scassa (ITA)
Tým Pedercici je pevnou součástí motocyklového šampionátu a angažováním Luca Scassy by rádi získali v kategorii EVO dobrou pozici. Bohužel Ital Scassa se pádem během oficiálního testu na Phillip Islandu zranil a v Austrálii závodit nebude. Alessandro Andreozzi byl v testech devatenáctý, šestý nejlepší v třídě EVO.
09. Iron Brain Kawasaki SBK Team
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10RSpecifikace: EVO
Jezdci: #32 Sheridan Morais (RSA) - #84 Michel Fabrizio (ITA)
Tým angažoval dva rychlé závodníky, jejichž cílem bude dostat Kawasaki mezi nejvyšší příčky kategorie EVO. Zda se jim to podaří je otázka, ale sezona je dlouhá a končí až v listopadu. Prozatím mají výchozí pozici dle testu takovou, že Sheridan Morais je šestnáctý a Michel Fabrizio jednadvacátý.
10. BMW Team Toth
Motocykl: BMW S1000 RRSpecifikace: Superbike
Jezdec: #10 Imre Toth (HUN)
Motocykl: BMW S1000 RR
Specifikace: EVO
Jezdec: #56 Peter Sebestyen (HUN)
Maďarský tým má kořeny v mistrovství světa třídy Supersport a přestupem mezi Superbiky využili nových pravidel EVO. V týmu jsou dva jezdci a dva motocykly BMW S1000 RR, každý v jiné specifikaci. Imre Toth sezonu zahájí s motocyklem specifikace Superbike a jeho týmový kolega Peter Sebestyen pojede BMW ve specifikaci EVO. Testovat začali až na Phillip Islandu, takže nutně potřebují najet nějaké kilometry, aby nemuseli řešit kvalifikaci do závodu.
11. Ducati Superbike Team
Motocykl: Ducati 1199 Panigale RSpecifikace: Superbike
Jezdci: #34 Davide Giugliano (ITA) - #7 Chaz Davies (GBR)
Tovární tým italského výrobce Ducati, po nepříliš povedené sezoně 2013, změnil co se jen dalo a do letošního ročníku nasadil včetně nového týmu také novou jezdeckou dvojici v podobě dvou talentovaných a rychlých jezdců - Davide Giugliano a Chaz Davies. Oba jezdci mají k dispozici motocykl ve specifikaci Superbike a na základě časů z testů postupně získávají tempo. V testu před závodním víkendem byl Giuglioano pátý nejrychlejší a Davies desátý.
12. MAHI Racing Team India
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10RSpecifikace: EVO
Jezdec: #9 Fabien Foret (FRA)
Francouz Fabien Foret nastupuje po úspěšné sezoně v supersportech do superbikové kubatury s motocyklem Kawasaki ve specifikaci EVO. Po problémech z úvodu předsezonní přípravy, kdy tým ještě neměl kompletní techniku, dokázal v oficiálním testu na Phillip Islandu zabojovat a test uzavřít jako třetí nejlepší v kategorii EVO. Před ním je s Kawasaki David Salom a nejrychlejší Niccoló Canepa s Ducati EVO.
13. MRS Kawasaki
Motocykl: Kawasaki Ninja ZX-10RSpecifikace: EVO
Jezdec: #11 Jeremy Guarnoni (FRA)
Tým přichází mezi superbiky společně s jezdcem Jeremy Guarnonim z prostředí Superstock 1000. Díky nové kategorii EVO jim to pravidla umožňují a talentovaný Francouz může zkusit štěstí. V Portimau ztráceli po prvních testech tři sekundy na nejrychlejší čas, po Phillip Islandu je to kolem dvou a půl sekundy. Bohužel Guarnoni hned první den havaroval a zranil si rameno. Zda závody v Austrálii pojede zřejmě ukážou až první tréninky.
14. MV Agusta Reparto Corse Yakhnich Motorsport
Motocykl: MV Agusta F4 RRSpecifikace: Superbike
Jezdec: #71 Claudio Corti (ITA)
MV Agusta je v prestižní kubatuře mistrovství produkčních motocyklů a Claudio Corti se ji pokusí dostat co možná nejvýš. Tovární tým slavné značky chce navázat na úspěchy z let minulých a jistě má na to, aby se tak stalo. Zda to bude už letos, to nám ukáže až čas. V kombinaci časů oficiálního testu na Phillip Islandu byl Claudio Corti patnáctý.
15. Team Hero EBR
Motocykl: EBR 1190 RXSpecifikace: Superbike
Jezdci: #99 Geoff May (USA) - #20 Aaron Yates (USA)
Erik Buell Racing vstupuje do mistrovství světa produkčních motocyklů s motocyklem EBR 1190RX a dvojicí jezdců Geoffem Mayem a Aaronem Yatesem. Společně s výrobci MV Agusta a Bimota (zatím nemá homologaci) je EBR třetím nově příchozím výrobcem do letošního ročníku mistrovství světa superbiků. Zatím to ale nevypadá moc dobře, protože na Phillip Islandu to byly časy hodně daleko od těch nejrychlejších. Američani určitě udělají maximum, aby jejich jezdci i motocykly zrychlili a dostali se tak z míst, kde hrozí i taková možnost, že se do závodu prostě nekvalifikují.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?