První podnik MS Superbike - Austrálie

Zimní přestávka je definitivně minulostí a před námi je nová sezona 2019. Jako již tradičně mají úvodní podnik sezony na programu jezdci superbikové světové série MOTUL FIM Superbike World Championship. Jelikož v Evropě zatím není to správné klima k závodění, Austrálie je pro tyto účely rozpálená víc než dost. Místem prvních klání sérií WorldSBK a WorldSSP bude Phillip Island. Zajímavostí může být fakt, že schéma závodního víkendu je zcela jiné než na jaké jsme byli v posledních letech zvyklí. První podnik sezony Yamaha Finance Australian nabídne celkem čtyři závody dvou sérií.

Kapitoly článku

MOTUL FIM Superbike World Championship 2019
Yamaha Finance Australian Round
Phillip Island Grand Prix Circuit – Austrálie

Rekord závodu – rok 2018/ Marco Melandri (Ducati) … 1'30,848 sekundy
Rekord Superpole – rok 2017/ Jonathan Rea (Kawasaki) … 1'29,573 sekundy

Délka okruhu – 4445m
Počet zatáček – 12
Pravých – 5
Levých – 7
Cílová rovinka – 835m
Pole position – vlevo

Změny pro rok 2019 pro WSBK

Série WorldSBK se vrací ze čtyř na tři volné tréninky. Dva z nich jezdci odjedou v pátek, třetí bude na programu v sobotu. WorldSSP má v pátek dva volné tréninky, třetí je v sobotu.

Sobotní Superpole má jen jednu část (WorldSBK, WorldSSP), jedou kde se rozhodne o pořadí prvního závodu WSBK a nedělního závodu WSSP. Ve 14.00 hodin (v případě závodů v Evropě) startuje první závod WorldSBK, kde jsou pozice na startu dle výsledku Superpole. Bodování závodu je klasické pro prvních patnáct jezdců v cíli (25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1).

Nedělní program zahájí zahřívací tréninky WorldSBK, WorldSSP. Poté následuje novinka, což je sprintový závod WorldSBK Tissot Superpole Race na 10 kol. V tomto případě je bodováno prvních deset jezdců v cíli (12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1). Pozice na startu jsou na základě výsledku sobotního Superpole.

Druhý závod WorldSBK je stejně jako ten první na klasickou vzdálenost pro daný podnik a stejně tak je klasické bodování. Pořadí na startu je po devátou pozici, to znamená první tři řady, na základě výsledku sprintu Tissot Superpole Race, od desáté pozice výš je pořadí na start dáno výsledkem sobotního Superpole. Svůj závod mají v neděli také jezdci WorldSSP, kde až tak zásadní změny nejsou.

Limity otáček pro nové modely na rok 2019.

FIM Superbike – Preview

BMW

Tým BMW Motorrad WorldSBK Team nastupuje do sezony s Tomem Sykesem a Markusem Reiterbergerem. Britský závodník Sykes přichází od Kawasaki, kde byl dlouhá léta a jednu z věcí, co si teď nemůže vynachválit bude ne tolik vypjatá atmosféra v garáži. Jeho týmovým kolegou je talentovaný německé závodník Reiterberger, který s BMW vyhrál co se dalo, jen ty světové superbiky mu zatím nevycházely. Ambice BMW jsou samozřejmě ty nejvyšší.

DUCATI

Italský výrobce nastupuje do letošního ročníku s novou technikou, takže očekávání jsou vysoká. Po testech je nová posila tovární stáje Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) nejrychlejším jezdce, takže se nyní uvidí, zda to Španěl dokáže přetavit v potřebné body. Druhý jezdec Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati) zatím podobno rychlost nemá, takže všichni netrpělivě čekají jak dopadne první závodní víkend v Austrálii.

S Ducati v barvách Team Goeleven letos nastoupí Eugene Laverty, velmi zkušený závodník toužící po dobrých výsledcích a samozřejmě továrním týmu. Už z tohoto pohledu to nebude mít letos snadné, ale je to bojovník, který se jen tak nevzdá.

V letošní sezoně pojede BARNI Racing Team s chráněncem Ducati Michaelem Rubenem Rinaldim. Tento mladý Ital je velký talent, jen zatím pro něho není místo v továrním týmu. Dá se předpokládat, že jednou nahradí Velšana Daviese.

KAWASAKI

Tovární tým Kawasaki Racing Team WorldSBK pokračuje s Jonathanem Rea, úřadujícím světovým šampionem, a Leonem Haslamem, úřadujícím šampionem britské série BSB. Rea v testech nebyl tolik dominantní, jak konkurence od Ducati, ale to neznamená, že by snad letos nebyly jeho šance na obhajobu nižší než obvykle.

Hvězda z Turecka Toprak Razgatlioglu má kolem sebe postavený tým Turkish Puccetti Racing, za což vděčí jak jeho majiteli, tak především svému chráněnci Kenanu Sofuoglovi. Ten se teď věnuje na plný úvazek tureckým talentům a dokáže obratně využít i politického vlivu, jelikož se doma těší prezidentově přízni.

Argentinec Leandro Mercado nastupuje do sezony s týmem Orelac Racing VerdNatura a posledním jezdcem v sedle Kawasaki je člen Team Pedercini Racing Jordi Torres.

HONDA

Po zemětřesení, které proběhlo u Hondy SBK loni, tým Ten Kate zbankrotoval. Není tajemstvím, že je přáním mocných dostat Nizozemce zpátky do hry, otázkou je, jak reálný by byl takový počin. Každopádně tovární stáji japonského výrobce je nyní tým Moriwaki Althea Honda Team s jezdeckou dvojicí Leon Camier a Ryuichi Kiyonari.

Hondu CBR1000RR dostala do své garáže také stáj Althea MIE Racing Team, kde letos závodí Alessandro Delbianco.

YAMAHA

Výrobce s třemi ladičkami ve znaku letos nasazuje dva týmy. V továrním Pata Yamaha WorldSBK Teamu jede Alex Lowes a Michael van der Mark. Druhý je nový tým přicházející z prostředí supersportů GRT Yamaha WorldSBK, jenž do svých služeb angažoval dva dravé závodníky. Prvním z nich je úřadující světový šampion FIM Supersport Sandro Cortese a velmi zkušený Marco Melandri, o jehož služby již déle nestáli u Ducati, jejichž jezdcem Ital byl ještě loni.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist