Propásl Melandri poslední šanci?

Před deseti roky se stal Marco Melandri mistrem světa kubatury 250-ccm. Tento rok měl další titul doslova na dostřel, ale 30-letý Ital obrovský tlak neustál...Byla to snad jeho poslední šance na zisk titulu mistra světa, kterou propásl?

Propásl Melandri poslední šanci?
Marco Melandri udělal z BMW v superbikovém šampionátu vítězný tým. V Donington Parku vyhrál pro Němce první historický závod, k domácímu závodu na Nürburgringu pak přijel jako lídr celého šampionátu. Ovšem pět nul v posledních šesti závodech znamenalo, že vypadl z boje o titul a musel se nakonec v konečném spurtu spokojit s třetím místem za Maxem Biaggim (Aprilia) a Tomem Sykesem (Kawasaki).
"Pokud bych to vše spočítal zpětně, tak Melandrimu stačilo dojíždět v posledních závodech buď sedmý nebo osmý a stal by se mistrem světa", říká při zpětném pohledu letošní ředitel motocyklového závodního oddělení u BMW Bernhard Gobmeier, který po sezoně odešel k Ducati. "Pokud bych mu ale řekl dopředu, stačí Ti dojet jako sedmý, tak by si významně poklepal na čelo a řekl mně, že tak pomalu nedokáže jezdit. Melandri je totiž vítězný typ, vždy se snaží vyhrát závod. Marco totiž v sezoně 2012 nikdy nedojel třetí, buď první nebo druhý - nebo za nulu. Proto je to k naštvání, titul mistra světa mu totiž ležel na dlani."

Když bylo oznámeno, že BMW uzavře svůj tovární tým ve Stephanskirchenu po skončení sezony a v budoucnu bude závodit s menší zainteresovanosti za BMW Italia, tak to pochopitelně demotivovalo i Melandriho: "Rozhodnutí z Mnichova ale vytvořilo na Melandriho dodatečný tlak. Velmi jasně pochopil, že tento rok má možná poslední šanci, jak se stát mistrem světa. Ta pravděpodobnost, že se mu to podaří příští rok, byla totiž hodně malá. Prostě sám sebe dostal ještě více pod větší tlak a ten prostě neunesl".
Melandri přicestoval jako lídr k domácímu závodu na Nürburgring. Místo dvou možných vítězství ale dvakrát spadl. Gobmeier: "Od Nürburgringu pak jezdil Marco úplně jinak než v předchozích závodech. A také úplně jinak, než předtím s Yamahou. Normálně se Marco drží hodně dlouho vzadu a teprve od poloviny závodu začíná zrychlovat. A všechna svá vítězství dosáhl díky konstantním rychlým kolům. Od Nürburgringu ale chtěl hned od prvních kol jezdit hodně rychle. To je důkaz pro to, že se cítil pod tlakem a nebyl tak uvolněný a cool jako v předchozích závodech".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist