Promotér SBK Dorna kritizuje výdaje BMW

Žádný jiný tým v MS-Superbike nevydal od svého vstupu do tohoto šampionátu v roce 2009 tolik peněz na závodění jako BMW. Nový promotér šampionátu Dorna chce Němce zabrzdit.

Promotér SBK Dorna kritizuje výdaje BMW
Hodně globální hodnocení je, že BMW vydá za rok mezi 15 až 20 miliony Euro, tedy od roku 2009, kdy vstoupilo poprvé do MS-Superbike - myšleno včetně výdajů za marketing a provoz hospitality. Zbytečně moc, pokud by se bral názor nového promotéra šampionátu MS-Superbike, tedy španělské firmy Dorny.
Ta od začátku prosince 2012 vede hodně intenzivní jednání s továrnami a s týmy, jakým způsobem by se měly snížit výdaje na závodění v MS-Superbike. Přičemž bylo hned od počátku zcela jasné, že mezi privátními týmy jako Crescent Suzuki či Pedercini Kawasaki a továrním gigantem BMW je v budgetu obrovský rozdíl.
"Chceme proto snížit jak ceny za jeden motocykl, tak i omezit testování. Přece nemá úplně smysl, když týmy testují tak mnoho jako v současné době. Není normální, aby některé týmy absolvovaly privátní testy na Phillip Islandu a o dva dny později se tam konaly oficiální testy a potom ještě závodní víkend. Jaké technické poznatky získají týmy během devíti dnů na stejném okruhu? V MotoGP je počet testovacích dnů před sezónou limitován omezen na devět. Potřebujeme určité omezení, které nám sice dovolí jistý vývoj, ale zároveń zabrání zbytečnému testování", ví dobře nový boss MS-Superbike Javier Alonso.
"Slyšel jsem, že továrna BMW na samém začátku testovala 50 dní za rok. To byl dle mého názoru totální nesmysl. Hodně jednáme o tom, jak snížit náklady. Kromě redukce testovacích dní je také důležité snížení personálu jednotlivých týmů. Pokud na jednom motocyklu pracují pouze dva technici, proč musí kolem celého světa létat čtyři?", ptá se logicky Alonso.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist