Pro Ride a De Rosa se rozešli

Pouze jedny testy a jeden závodní víkend trvala spolupráce týmu Pro Ride Honda a italského jezdce Raffaela De Rosy ve světovém šampionátu superbiků.

Italský jezdec Raffaele De Rosa a tým Pro Ride Honda ukončili vzájemnou spolupráci, neboť pilot byl zklamán výsledky na testech - poslední 23. místo - a také v závodě, kde do první jízdy kvůli banální závadě na startovním roštu vůbec nenastoupil a ve druhé pak dojel poslední.
24-letý Neapolčan Raffaele De Rosa přestoupil do superbikového šampionátu až na letošní sezónu, když předtím byl pravidelným účastníkem závodů Grand Prix, kde se mu nejlépe dařilo v roce 2009, kdy skonči celkově na šestém místě v MS dvěstěpdesátek. V rozhovoru pro italský web gpone uvádí De Rosa, že by nejraději zůstal v seriálu superbiků, ale bohužel jsou zde všechny místa obsazeny. Zároveň vylučuje svůj návrat do Moto2, kde závodil poslední dvě sezóny, neboť je dle něho velmi těžké sehnat v Moto2 místo, ale naopak si dovede dle vlastních slov představit pokračování své další závodní činnosti v "malých ligách", myšleno litrové stocky nebo supersporty: "Chtěl jsem zajet nějaké dobré výsledky, ale po Austrálii jsem se rozhodl skončit působení v tomto týmu, nyní je klíčovou otázkou sehnat dobrý tým a rychle zajet nějaké kvalitní závody".
Místo Raffaela De Rosy angažoval tým Pro Ride Real Game Honda už pro příští závod, který se jede na okruhu "Autodromo Enzo e Dino Ferrari" v Imole prvního dubna do sedla motocyklu Honda CBR 1000RR jeho krajana Lorenza Alfonsiho, evropského šampiona litrových stocků z roku 2004.

32-letý Alfonsi už ve WSBK závodil v roce 2005 (kompletní sezóna v týmu Yamaha DFX Corse - 32. místo) a 2006 (čtyři závody za stáj Yamaha France ve Valencii a Monze, a dva v Misanu s Ducati PN Corse), potom jsme ho především vídali v italském superbikovém mistrovství, ale má za sebou i dvě sezóny v supersportech - 2007 a 2008 za Althea Honda, kdy byl klasifikován jako 15., resp. bez bodů.

Tento případ týmu "Pro Ride Motorsports" majitele Marca Nicotariho ale není bohužel vůbec ojedinělý, v roce 2009 měl jet za tým Španěl Gregorio Lavilla (dokonce s tímto týmem testoval v Portimau), a o rok později Japonec Makoto Tamada - ani v jednom případě ale nedošlo k jedinému závodnímu startu...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist