Preview – Aragón

Všeobecný názor je, že kterýkoliv světový šampionát začíná vlastně až prvním evropským závodem, takže vlastně stojíme před letošní superbikovou premiérou...Ve španělském Alcañizi na okruhu Motorland Aragón se o tomto víkendu pojede druhý závod letošního superbikového šampionátu, když premiéra se jela už koncem února na australském okruhu Phillip Islandu a původně plánovaný březnový závod v Indii byl posunut až na polovinu listopadu.

Preview – Aragón

Kapitoly článku

           

Úvodní závod v Austrálii byl jednoznačně v režii jezdců s motocykly Aprilia, kterým patřilo celkem 5 podiových umístění, když pouze vicemistr světa 2011 Marco Melandri s BMW porušil tuto nadvládu italské továrny z Noale. Ostatně průběžné pořadí mistrovství světa hovoří jasně, když vede Eugene Laverty, stejný počet bodů má i Sylvain Guintoli a třetí je Michel Fabrizio - všichni s motocykly Aprilia.
Na 5 344 m dlouhém okruhu "Motorland Aragón" s 9 levými a 8 pravými zatáčkami a s pouze jednou rovinkou o délce 630 m by ale mohlo být všechno úplně jinak: V roli největšího favorita zde nastoupí - skoro domácí - vicemistr světa Tom Sykes s továrním motocyklem Kawasaki, jenž nejenže už bude zcela zdravý - na Phillip Islandu závodil se zlomenou vřetenní kostí - ale hlavně doposud tento britský pilot suverénně dominoval všem dosavadním testům superbiků na tomto okruhu. I když vloni zde Sykes vůbec nepůsobil dojmem pozdějšího vicešampiona: jednou nedojel a jednou byl odmávnut šachovnicovým praporkem na 8. pozici. Loňskou první jízdu v Alcanizi vyhrál Max Biaggi před Marcem Melandrim a Carlosem Checou, druhou pak Melandri před Eugenem Lavertym a Chazem Daviesem.

   

Dlouhé přestávky - 46 dní - využily týmy různě: Zatímco některé pilně testovaly, tak jiné využily této doby k doléčení zranění svých pilotů - Ducati (Carlos Checa a Ayrton Badovini), BMW (Marco Melandri).
Na startu obou aragónských jízd by se mělo objevit celkem 20 jezdců, neboť přibyl Australan Mark Aitchison, jenž pojede ve skandálech namočeném česko-italském týmu Effenbert Liberty se 4 roky starým motocyklem Ducati 1098 R (buď ex-Haga nebo ex-Fabrizio)...
A toto je přehled pneumatik, které nabízí továrna Pirelli superbikovým pilotům na následující závodní víkend.

          

Na stupních vítězů se v úvodním závodě vystřídali celkem čtyři piloti a v mistrovství světa vede Ir Eugene Laverty se ziskem 45 bodů, stejný počet bodů má i Francouz Sylvain Guintoli. Třetí je Ital Michel Fabrizio (všichni s motocykly Aprilia) s 29 body, následuje jako čtvrtý vicemistr světa Brit Tom Sykes (Kawasaki) s 22 a Top-5 kompletuje Ital Marco Melandri (BMW) se 16 body. Následují Brit Jonathan Rea na Hondě (6.-16), jeho krajan a týmový kolega Leon Haslam (7.-15), francouzský Rookie Jules Cluzel se Suzuki (8.-14), jeho britský stájový druh Leon Camier (9.-14) a elitní desítku uzavírá další Brit Chaz Davies s BMW (13).
Následují Němec Max Neukirchner s prvním motocyklem Ducati Panigale (11.-11), Ital Davide Giugliano na Aprilii (12.-10), Francouz Loris Baz s Kawasaki (13.-10) a dále jsou v bodovací tabulce umístěni: Australan Glenn Allerton (14.-6) s wild card, Ital Ivan Clementi (15.-5), další "klokan" s wild card Jamie Stauffer (16.-4), Švéd Alex Lundh (17.-4) a Ital Federico Sandi - oba Kawasaki (18.-2).

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist