Před testy superbiků v Austrálii

Dvoudenní testy na Phillip Islandu budou posledním a vlastně i prvním společným měřením sil před ostrým zahájením superbikové sezóny 2011. Na těch předchozích v portugalském Portimau na okruhu Algarve dominoval celkově český jezdec Jakub Smrž, který nejlepší čas testování zajel hned během prvního dne a tento jeho čas pak už nikdo během dalších dvou dnů nepřekonal.

Letošní zimní testy superbiků dělaly letos svému názvu opravdu čest. A bylo úplně jedno, kde týmy v zimě testovaly, všude našly buď déšť - v tom lepším případě, nebo ještě něco horšího sníh a zimu.

Také test v Portimau toho z důvodů hodně proměnlivého počasí příliš o sílách jednotlivých jezdců a týmů nenaznačil. "Takový test je čistá ztráta času", řekl hodně tvrdě na adresu promotéra šampionátu Max Biaggi a jeho kolegové Toseland, Xaus či Melandri, kteří potřebují každé odtestované kolo jako sůl, mluvili zase o totálním debaklu. 

U tohoto pohledu se tedy nabízí otázka, mají takové testy v lednu v Evropě vůbec smysl? Samozřejmě, v tuto dobu může být ve Španělsku, Itálii či v Portugalsku také 20 stupňů teplo, ale také nemusí. 


Tovární týmy Yamahy, Kawasaki, BMW a Aprilie to samozřejmě vědí a testují raději v Sepangu či v Austrálii, ovšem privátním týmům k tomu schází finanční prostředky. 

Naštvané superbikové týmy společně s jezdci byli v Portimau jednotného názoru: "Abychom toho neměli málo, tak nás čeká ještě debakl s počasím koncem března v Doningtonu a zde je to předprogramováno!".

Vše je ale nutno vidět ze dvou pohledů: jezdcům továrních týmů se to lehce říká, a ti ostatní - ze "středně bohatých" týmů - pak zase nemají do toho moc co mluvit.

Ale pojďme dopředu a podívejme se, co nás čeká v Austrálii a zopakujme si aspoň ve zkratce, co bylo a nebylo v Portugalsku.


Letos poprvé se sejde všech 21 stabilních pilotů pohromadě a dá tedy aspoň částečně nahlédnout do karet. V Portugalsku na oficiálních testech totiž chyběl tovární tým BMW s piloty Haslamem a Corserem), ti totiž testovali ve stejnou dobu právě v Austrálii, a dále zraněný Chris Vermeulen z továrního týmu Kawasaki a rovněž oba jezdci satelitního týmu stejné továrny, Roberto Rolfo a Mark Aitchinson z Pedercini. O celkovém pořadí časů se rozhodlo už první den, kterému až do poslední minuty dominoval Brit Jonathan Rea, ovšem ve svém posledním suchém kole ho "skočil" náš Jakub Smrž a protože už potom další dva dny pršelo a trať byl polomokrá - polosuchá, tak se už nikdo před něho nedostal. Tovární jezdci Aprilie dokonce druhý den odletěli k promotion akci do Monte Carla, a i většina ostatních pilotů ostatních týmů byla na podmínky hodně naštvaná!  Připomeňme si aspoň pořadí Top10 jednotlivých dnů a také pořadí celkové:

První den testů (zároveň i časy po 3 dnech):
01- Smrž Jakub Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 56 odtestovaných okruhů - 1'43.503
02- Rea Jonathan Castrol Honda Honda CBR1000RR 56 - 1'43.676
03- Laverty Eugene Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 56 1'43.707
04- Sykes Tom Kawasaki Racing Team Superbike Kawasaki ZX-10R 63 1'43.770
05- Checa Carlos Althea Racing Ducati 1098R 46 1'43.789
06- Biaggi Max Aprilia Alitalia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 46 1'43.840
07- Fabrizio Michel Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 62 1'43.879
08- Guintoli Sylvain Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 55 1'44.369
09- Camier Leon Aprilia Alitalia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 66 1'44.446
10- Lascorz Joan Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 62 1'44.752

Druhý den testů
01- Rea Jonathan Castrol Honda Honda CBR1000RR 14 1'54.718
02- Melandri Marco Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 33 1'55.063
03- Checa Carlos Althea Racing Ducati 1098R 31 1'56.162
04- Guintoli Sylvain Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 24 1'56.505
05- Smrž Jakub Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 16 1'56.902
06- Sykes Tom Kawasaki Racing Team Superbike Kawasaki ZX-10R 25 1'57.213
07- Laverty Eugene Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 20 1'58.126
08- Haga Noriyuki PATA Racing Team Aprilia Aprilia RSV4 Factory 25 1'58.377
09- Badovini Ayrton BMW Motorrad Italia SBK BMW S1000 RR 24 1'58.711
10- Fabrizio Michel Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 22 1'58.919

Třetí den testů
01- Xaus Ruben Castrol Honda Honda CBR1000RR 20 1'47.065
02- Fabrizio Michel Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 29 1'48.267
03- Haga Noriyuki PATA Racing Team Aprilia Aprilia RSV4 Factory 17 1'53.414
04- Laverty Eugene Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 7 1'54.130
05- Melandri Marco Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 5 1'54.348
06- Guintoli Sylvain Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 13 1'54.516
07- Berger Maxime Supersonic Racing Team Ducati 1098R 31 1'55.633
08- Checa Carlos Althea Racing Ducati 1098R 9 1'56.276
09- Sykes Tom Kawasaki Racing Team Superbike Kawasaki ZX-10R 18 1'56.328
10- Lascorz Joan Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 15 1'56.361 
12- Smrž Jakub Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 27 1'56.571 

A nám tak nezbývá se jen těšit na toto první "vážné" srovnání sil všech dvacetijedna startujících superbikerů a hlavně potom na první letošní závody.  

Časový přehled testů v Austrálii

Pondělí 21. února

09.00 – 10.30 (23.00 – 00.30): Supersport FP1
10.40 – 13.00 (00.40 – 03.00): Superbike FP1
13.30 – 15.00 (03.30 – 05.00): Supersport FP2
15.10 – 17.30 (05.10 – 07.30): Superbike FP2

Úterý 22. února

09.00 – 11.20 (23.00 – 01.20): Superbike FP3
11.30 – 13.00 (01.30 – 03.00): Supersport FP3
13.30 – 15.50 (03.30 – 05.50): Superbike FP4
16.00 – 17.30 (06.00 – 07.30): Supersport FP4

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist