Před sezónou SSP
Text: Martin Hakl | Foto: Press | Zveřejněno: 8.2.2008 | Zobrazeno: 3 080x
Třída supersportů, která startuje v seriálu spolu se superbiky, má už za sebou také první testování, které proběhlo na Phillip Islandu. Dávno se už nejedná o třídu, která by byla jen jakýmsi „předskokanem“ před závody superbiků, ale jde o naprosto plnohodnotné závody, kde jsou k vidění vynikající souboje skutečných osobností motocyklového sportu. Setkávají se zde jezdci, kteří jsou ve své kariéře na vzestupu spolu s piloty, kteří mají již pravděpodobně svá nejlepší léta za sebou. Právě přes tuto kategorii se do světa těch nej.... motocyklů dostali např. Vermeulen, Toseland (MotoGP), nebo Fabrizio, Xaus, Neukirchner (SBK). Letos však v supersportech můžeme spatřit také piloty, kteří mají již zkušenosti s „vyšších“ tříd a rozhodně v nich nepatřili mezi nosiče vody.
Jedním z největších taháků bude v letošním roce populární Garry McCoy, který bude startovat na neméně atraktivním tříválcovém Triumphu 675. Právě z jeho comebacku má spousta fanoušků radost, jeho drifty v televizi hodně chybí. Doufejme, že překoná smůlu, která se jej drží od testování v roce 2002, kde si těžkou zlomeninou nohy zkomplikoval svoji perfektně rozjetou kariéru. Se seriálem MotoGP mají zkušenosti další piloti, které můžeme viděl ve startovní listině. Prvním z nich je Gazzův krajan Andrew Pitt, který vloni měl startovat s Illmorem, po pár závodech však tým účast v MotoGP odvolal a Pitt se svezl už jen dvakrát na divokou kartu, a to právě v supersportech za tým Ten Kate. Své kvality dokázal tím, že oba starty proměnil ve druhá místa. Za tento tým bude startovat i v letošním roce a při testech na Phillip Islandu patřil už mezi nejlepší.
Několik startů ve třídách GP 250,
V této sestavě lze jen těžko tipovat, jaké jsou šance jednotlivých závodníků. Doufejme, že hodně vysoko se budou pohybovat dva piloti „naší“ stáje Intermoto Czech, Francouz Matthieu Lagrive a William De Angelis. První z nich vloni dokázal, že je schopen bojovat nejen ve špičce vytrvalostních závodů, kde se stal mistrem světa, ale poprvé také dovedl hradecký tým na bednu a získal pro ně třetí místo v závodě na německém Lauzitzu. Druhý jezdec měl vloni velkou smůlu. Opakovaná zranění mu nedovolila ukázat, jaký se v něm skrývá potenciál, ale o tom, že dovede být rychlý, víme již z roku 2006. Přestože vloni v tomto týmu startovali ve světových supersportech i Tomáš Mikšovský a Michal Filla, letos zde bohužel asi žádného českého jezdce neuvidíme. Určitě však máme dost mladých, talentovaných jezdců, kteří mají šanci si supersporty jednou vyzkoušet. Když už v této sérii jsou i jinde známá jména: Kallio (Vesa), Talmacsi (Gergo), De Angelis (William), proč by tam nemohl být třeba i Smrž (Matěj)?
Co se týče zastoupení jednotlivých značek, je zde patrná absolutní převaha motocyklů Honda, kterých je ve třicetičtyřčlenném poli plných osmnáct! Pět motocyklů má značku Yamaha, čtyři budou Kawy a Suzuki a novinkou bude tříválcový Triumph 675. Bohužel zmizely dvouválcové Ducati, neboť tým Carracchi přestoupil právě k Triumphu.
Informace o redaktorovi
Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)