Před Intermotem je první z britských závodů

Královéhradecký motocyklový tým Intermoto Czech Klaffi odjíždí k dalšímu závodu mistrovství světa supersport, který se tentokrát koná na známém, britském okruhu Silverstone.

Před Intermotem je první z britských závodů
V pořadí již páté kolo letošního mistrovství světa supersport se o tomto víkendu uskuteční na krátké verzi světoznámého okruhu Silverstone, který leží nedaleko hlavního města Británie Londýna. Na okruhu, jehož historie sahá až do poloviny minulého století, bude tým Intermoto Czech Klaffi bojovat v novém jezdeckém složení Po závodě v italské Monze byl totiž namísto Tomáše Mikšovského angažován francouzský jezdec Matthieu Lagrive. Tento loňský mistr světa vytrvalostních závodů s týmem již testoval. Své první kilometry na motocyklu Honda CBR 600RR v barvách české trikolóry najezdil Matt na brněnském okruhu, kde se během tří testovacích dnů dostal na výborný čas 2:07,7. Na okruhu Silverstone bude startovat tento francouzský jezdec poprvé v kariéře a celý tým je proto zvědavý, jak se s velmi technickou dráhou vyrovná nejen vzhledem k tomuto jeho prvnímu startu na okruhu známém především ze závodů automobilů Formule 1, ale i vzhledem k jeho nedoléčenému zranění ruky, ve které má po jarní havárii z Assenu titanovou destičku.
S nedoléčeným zraněním se v Británii představí i druhý jezdec týmu William de Angelis, který nastoupí naopak po zranění z pádu během páteční kvalifikace na okruhu Monza. Willy si před třemi týdny zlomil klíční kost, která ještě stále není zcela zahojená. Jezdec ze San Marina je však odhodlán nastoupit k pátému závodu letošního šampionátu, k čemuž by mu měla pomoci i speciální bandáž doplněná o injekce utěšující bolest.
Josef Kubíček – manažer týmu
Na okruh Silverstone přijíždíme v novém složení. Cíle pro nedělní závod si neklademe, ale jako vždy chceme dobře reprezentovat naše barvy. Výkon Williama de Angelise bude hodně ovlivněn jeho zraněním z Monzy, které ho stále bolí. Willy je přesto odhodlán do závodu nastoupit. V posledních dnech hodně odpočíval, ale také navštěvoval lékaře, který mu pomáhal s léčbou zlomené klíční kosti. Nově v našich barvách pojede francouzský jezdec Matthieu Lagrive, který ve zbytku letošní sezóny nahradí Tomáše Mikšovského. Matt v Silverstone pojede poprvé, a proto si ani v jeho případě prozatím vysoké cíle nestanovujeme. Chce pokračovat v rozvíjení naší spolupráce, která velmi dobře začala při třídenním testování na okruhu v Brně, kde jsme společně dosáhli nejen několika úctyhodných výsledků, ale především významného pokroku v přípravě motocyklů.
Okruh Silverstone
Za druhé Světové Války si britské královské letectvo RAF (Royal Air Force) vybralo místo mezi Northamptonem a Oxfordem jako svou přistávací dráhu. V roce 1948 skupina závodních nadšenců z Královského Autoklubu zvolila zdejší letiště jako místo pro britskou Grand Prix. V roce 1949 byla dráha na letišti Silverstone přebudována a tím získala hrubý tvar, který si drží dodnes. V roce 1951 převzal řízení okruhu do svých rukou Britský závodní klub, který pronajal v roce 2001 na následujících 15 let tento okruh pořadatelům šampionátu World Superbike a Supersport.
Pro letošní závod připravili britští pořadatelé opět kratší variantu okruhu, který tak má oproti předchozím rokům jinou délku i jiný počet zatáček. O bezmála 1,5 km kratší okruh nyní měří pouze 3561,19 metrů a má 10 levých a 9 pravých zatáček, což znamená, že byla vytvořená velmi členitá a nesmírně náročná dráha, ze které vypadla rychlá sekce okolo hangáru, náročná, velmi rychlá zatáčka Stowe, ale i šikana The Vale a táhlá zatáčka Club.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist