Pre - Superbiková Imola

Jistě, máme už za sebou úvodní Austrálii, ale všichni členové paddocku WSBK jsou si zajedno, že opravdový šampionát vždy začíná až úvodním závodem v Evropě a ten se jede na trati, která nese hrdý název "Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari" .

Pre - Superbiková Imola
Za celé období, od  roku 2001, kdy se na okruhu v Imole superbikový šampionát jezdí, tak ze 17 odjetých závodů - v sezóně 2005 byla kvůli průtrži mračen druhá jízda zrušena - vyhrála Ducati celkem 11x, z posledních 6 závodů pak hegemonii italské značky přerušil pouze vloni Jonathan Rea s Hondou.
Závodní okruh v italské Imole se tedy celým názvem jmenuje "Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari" a leží 40 kilometrů východně směrem od Bologně a 80 kilometrů východně od automobilky Ferrari v Maranellu.

První superbikový závod na okruhu Imola se tedy jel až v roce 2001 a vyhrál ho Španěl Ruben Xaus na motocyklu Ducati. Pak se tu závodilo nepřetržitě až do roku 2006, kdy posledním vítězem před dvouletou přestávkou byl Troy Bayliss a rovněž na Ducati. Superbiky se do Imoly vrátily v roce 2009 a vyhráli zde Nori Haga a Michel Fabrizio - oba na Ducatkách, o rok později dvakrát zvítězil Carlos Checa a konečně vloni Jonathan Rea s Hondou a opět Carlos Checa a samozřejmě na Ducati.

Okruh samotný je dlouhý 4 936 m a byl vloni znovu homologován, neboť na 80% byl položen nový asfalt. Jen "Variante Alta", kde se nejvíce brzdí, zůstala "ušetřena" renovace. Trať má celkem 10 levých a 6 pravých zatáček, přičemž cílová rovinka měří pouhých 358 m.
Rekordy v Imole jsou potom následující:
Nejrychlejší kolo: 2011 Checa Carlos Ducati 1'47.196
Rekord Superpole: 2011 Checa Carlos Ducati 1'47.196
Rekord závodu: 2011 Checa Carlos Ducati 1'47.934

Zpětné ohlédnutí za loňskou Imolou:
Pole position získal v novém traťovém rekordu lídr šampionátu Carlos Checa, který posunul laťku maximálního času na 1.47.196. Spolu s ním stáli v první řadě ještě druhý Jonathan Rea, třetí Nori Haga a čtvrtý Tom Sykes. Druhou řadu si do dvou závodních jízd vyjeli Eugene Laverty, Leon Haslam, Ayrton Badovini a Sylvain Guintoli. Náš Jakub Smrž skončil na místě 13. a stál tak v řadě čtvrté.

První loňská jízda patřila Jonathanovi Reovi s Hondou, který zde poprvé použil systém ride-by-wire, před Nori Hagou na Aprilii a Carlosem Checou na Ducati. Jakub Smrž dojel na velmi dobrém 7. místě, když před ním se umístili ještě Sykes, Laverty a týmový kolega Guintoli, naopak za Jihočechem dojeli v Top-10 Melandri, Badovini a Lascorz.
 
Ve druhé jízdě zvítězil suverénně Checa před Hagou (+4.138) a Camierem (+15.354). Čtvrtý skončil Laverty, pátý Haslam, šestý Melandri, sedmý Guintoli, osmý byl Lasczorz, devátý Aitchison a Top-10 kompletoval Badovini. Kuba Smrž spadl po velmi pokaženém startu - 20. místo - už ve druhém kole závodu.
Jak probíhala letošní premiéra na Phillip Islandu:
V Austrálii doslova zářil Max Biaggi a má tak na svém kontě 45 bodů. Především ve druhé australské jízdě jel "Říman" jako pilot z jiné planety a předvedl neuvěřitelnou stíhací jízdu. Obhájce titulu Carlos Checa má za jediné vítězství a jeden pád bodů 25 a tak jsou před ním v tabulce ještě Marco Melandri (30) a Tom Sykes (29). Top-5 kompletuje Jonathan Rea s 22 body.
Za elitním kvintetem následuje hodně silné kvarteto, které dělí pouze 1 bod a které má toto složení: dva piloti českého týmu Effenbert Liberty Francouz Sylvain Guintoli a Čech Jakub Smrž po 16 bodech, Leon Haslam a Hiro Aoyama po 15. Top-10 kompletuje třetí "Čech" Maxime Berger s 12 bodíky.

Samotný závod bude nejen návratem zraněných Leona Haslama, Eugene Lavertyho a Davida Saloma, ale i letošní superbikovou premiérou Johna Hopkinse s motocyklem Suzuki. A také prvním superbikovým závodem na světovém fóru Kanaďana v českých barvách, Bretta McCormicka. 
Ačkoliv supersporty nemají letos takovou jezdeckou kvalitu jako v minulých létech, neboť z nich odešla řada skvělých jezdců, tak možná i právě proto nám v Austrálii nabídly skvělou podívanou vyrovnané skupiny jezdců, kteří nakonec projeli cílem v následujícím pořadí: Sofuoglu, Foret, Parkes, nováček z Moto2 Cluzel a Lowes. Vrátil se tedy vítězně nejúspěšnější jezdec historie této kubatury Kenan Sofuoglu a z našeho pohledu hodně důležitá věc: Další nováček, český ex-vítěz Grand Prix Lukáš Pešek si v daleké Austrálii připsal 6 bodů za velmi kvalitní umístění v Top-10, když před ním skončili ještě Morais, Quarmby, další známý ze světa GP Baldolini a Iannuzzo.

Skvěle, až do své banální závady, zde jezdil další Čech Ondra Ježek (kolem 8. místa), který sice musí Imolu z technických důvodů úplně vynechat, ale v Assenu by se měl objevit s novou a svému nespornému jezdeckému umění odpovídající technikou, kterou už ostatně zná z dob svého závodění v IDM. "Bodlinku" nahradí na jeho motocyklu Honda týmu SMS královehradecký David Látr, severočeský tým ale jedná pro další závod se zahraničním jezdcem, který by měl už v Assenu závodit za tým pana Sasky.
Obě dvě stockové kubatury mají v Imole svou premiéru a tak se nechme překvapit. Naše zástupce zde nemáme a tak můžeme alespoň fandit ex-federálním bratrům Tomáši Krajčímu (malé stocky) a Tomáši Svitokovi (velké stocky).

Závěrem jedna úplná novinka, Federico Sandi, který opustil Effenbert-Liberty Racing, pojede seriál Superstock 1000 FIM Cup s motocyklem Ducati 1199 za mistrovský tým Althea Racing pana Genesia Bevilacquy.

V televizi je možno sledovat závody superbikového šampionátu na prvního Apríla následovně:

10.30: Eurosport 2/Eurosport 2 HD (Superstock)

12.00: Eurosport/Eurosport HD (Superbike závod 1)

13.15: Eurosport/Eurosport HD (Supersport)

15.30: Eurosport 2/Eurosport 2 HD (Superbike závod 2)

A na internetu zde: www.facebook.com/eurosport nebo tady www.eurosportplayer.it

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist