Pověrčivý Tamada
Text: Jiří Mikšík | Foto: Kawasaki Bird | Zveřejněno: 7.2.2010 | Zobrazeno: 1 721x
Jezdec týmu Pro Ride Honda, japonský samuraj Makoto Tamada, pojede letošní superbikový šampionát s oblíbeným číslem "49".
V seriálu MotoGP závodil Tamada s číslem "6", a potom ve WSBK s čísly 88 a 100. Nyní se "Tamayan” vrací nazpět ke "49", tedy číslu se kterým v superbích slavil své největší úspěchy. Podíváme-li se o 9 let nazpět do Suga, tak totiž zjistíme že s tovární motocyklem HRC týmu Cabin Honda vyhrává s "wild card", tehdy celkem neznámý japonský jezdec Tamada s rychlým motocyklem VTR 1000 SP-W obě dvě jízdy a distancuje tak celou světovou superbikovou elitu.
O rok později na stejné trati a se stejným číslem "49" vyhrává Makoto Tamada "jen" jednu jízdu a jednou končí druhý za Edwardsem.
Jako blesk z čistého nebe nechává v těchto dvou létech, tedy čtyřech závodech, Tamada za sebou kompletní japonskou elitu (Yanagawa, Izutsu, Okada, Serizawa, Kagayama, Ryo, Itoh…) a tak celkem dle předpokladů odchází závodit do Evropy a dostává smlouvu v týmu Pramac Honda a na pneumatikách Bridgestone s motocyklem RC211V vyhrává v roce 2004 i dva závody MotoGP (v Brazilíi a doma v Japonsku).
V seriálu MotoGP závodil Tamada s číslem "6", a potom ve WSBK s čísly 88 a 100. Nyní se "Tamayan” vrací nazpět ke "49", tedy číslu se kterým v superbích slavil své největší úspěchy. Podíváme-li se o 9 let nazpět do Suga, tak totiž zjistíme že s tovární motocyklem HRC týmu Cabin Honda vyhrává s "wild card", tehdy celkem neznámý japonský jezdec Tamada s rychlým motocyklem VTR 1000 SP-W obě dvě jízdy a distancuje tak celou světovou superbikovou elitu.
O rok později na stejné trati a se stejným číslem "49" vyhrává Makoto Tamada "jen" jednu jízdu a jednou končí druhý za Edwardsem.
Jako blesk z čistého nebe nechává v těchto dvou létech, tedy čtyřech závodech, Tamada za sebou kompletní japonskou elitu (Yanagawa, Izutsu, Okada, Serizawa, Kagayama, Ryo, Itoh…) a tak celkem dle předpokladů odchází závodit do Evropy a dostává smlouvu v týmu Pramac Honda a na pneumatikách Bridgestone s motocyklem RC211V vyhrává v roce 2004 i dva závody MotoGP (v Brazilíi a doma v Japonsku).
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?