Pod španělským sluncem.

Na okruhu Ricarda Torma ve Valencii dnes začaly další oficiální testy Superbiků. Po leteckém dni na Phillip Islandu ovšem řady testujících trochu prořídly.

Testů se vůbec neúčastní vedoucí tým šampionátu, Ducati Xerox. Oba jezdci během posledního závodního víkendu zažili horké chvilky a z jejich následků se ještě stále zotavují. Troy Bayllis si při highsideru roztrhl ruku, a přestože po jejím zašití dvakrát vyhrál, zranění potřebuje doléčit.
Jeho parťák Michel Fabrizio sehrál hlavní roli v mnohem dramatičtějším kousku. Po nezdařeném startu z první řady, kdy zůstal stát, do něho zezadu narazil Vittorio Iannuzzo. Náraz vyzul obutí jak Michelovi, tak jeho Ducati. Oba aktéři se při této ošklivé srážce zranili, ale zatímco Fabrizio i se zraněným kotníkem znovu nastoupil, a po restartu dojel na skvělém třetím místě, Vittorio Iannuzzo utrpěl vážné zranění levého zápěstí. Vittorio je po operaci a doba léčení se odhaduje na dva až tři měsíce.
Dalším nedobrovolným akrobatem a současně adeptem na cenu za nejpůsobivější kaskadérský výkon byl Max Biaggi. Po nezdařené kvalifikaci nastoupil do závodu hodně zhurta a ze svého šestnáctého místa na startu šel v obou závodech po krku všem kteří mu stáli v cestě. 
V první rundě to dotáhl až na druhé místo ze kterého upadl ve chvíli, kdy už měl později vítězného Bayllise na dostřel. Ve druhé to vypadalo podobně, pouze konec byl o něco rychlejší a o mnoho strašidelnější. V první zatáčce po cílovce vystoupil v rychlosti dost přes dvě stě a je určitě rád že to odneslo jen zlomené zápěstí. Max ovšem věří že do závodů už bude v pořádku.
Testů se neúčastní ani Yamaha Motor Italia s Corserem a Hagou. Důvodem je blíže nespecifikovaný problém s pneumatikami.
Naopak do sedla své Suzuki se po zlomenině klíční kosti z Kataru úspěšně vrátil Yukio Kagayama.

Přestože mnozí tedy chybějí, ostatní se za téměř ideálního počasí věnovali testování. Nasbíraná data určitě budou mít svoji hodnotu hlavně první dubnový víkend, kdy se na této trati jede další podnik mistrovství světa.
Nejrychlejším dnes byl Ruben Xaus. Ten už zítra také nebude testovat, nicméně rekordní čas který vypálil do španělského asfaltu bude asi i po zítřku v tabulkách hodně vepředu. Byl totiž o více než o vteřinu rychlejší než druhý v pořadí, Max Neukirchner na Suzuki. Dobře zajel i nováček v SBK, Carlos Checa na Ten Kate Hondě.


1. Xaus (Ducati)                  1.34.265s; 
2. Neukirchner (Suzuki)    1.35.313s; 
3. Kagayama (Suzuki)       1.35.368s; 
4. Checa (Honda)              1.35.395s; 
5. Kiyonari (Honda)           1.35.797s; 
6. Laconi (Kawasaki)        1.35.910s; 
7. Nieto (Suzuki)                 1.35.993s; 
8. Lanzi (Ducati)                  1.36.018s; 
9. Tamada (Kawasaki)      1.36.047s; 
10. Rolfo (Honda)               1.36.182s;
11. Muggeridge (Honda)   1.36.211s; 
12. Nakatomi (Yamaha)    1.36.600s.


Official Valencia WSBK lap records:
nejlepší kolo:         Troy Bayliss AUS Ducati Xerox Team    1min 34.599secs   (2007)
nej. kolo v závodě: Neil Hodgson GBR Ducati                       1min 35.007secs   (2003)

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist