Počtvrté na okruh Brands Hatch

Tým KL Intermoto Czech Republic se připravuje na další závod Mistrovství světa Supersport, kterým bude druhý podnik na britských ostrovech – jede se na kultovním okruhu Brands Hatch, tedy na okruhu nedaleko hlavního města Anglie Londýna.

O týmu
Poslední červencový víkend absolvoval královéhradecký tým závod Alpe Adria Cupu v severočeském Mostě, kde se jezdci týmu Tomáš Mikšovský a Pawel Szkopek utkali nejen s českou elitou. Na záložních strojích (hlavní motocykly byly připravené již k cestě do Anglie) dokázali vybojovat start z první řady a poté i zvítězit v nedělním závodě třídy čtyřtaktních šestistovek, když Tomáš Mikšovský zvítězil a Pawel Szkopek dojel těsně druhý.
Nyní na jezdce čeká zcela jiné prostředí, těžký okruh, který je pověstný svou nebezpečností a záludností. Zatímco Pawel na okruhu Brands Hatch nikdy nestartoval a pojede tedy opět ve zcela neznámém prostředí, Tomáš v minulosti na tomto okruhu dokázal získat několik individuálních úspěchů. V loňském roce se Tomáš prezentoval solidními výkony v trénincích a kvalifikacích třídy Superstock 1000, kdy mu vždy patřila pozice v nejlepší patnáctce, v samotném závodě ho poté z dvanácté pozice zastavila porucha převodovky. Letos tým KL Intermoto Czech Republic pocestuje na tento britský okruh již počtvrté, když svou první návštěvu zaznamenal v roce 2002.
O letošní sezóně
Tým KL Intermoto Czech Republic letos získal celkem 14 bodů do celkového hodnocení Mistrovství světa Supersport. Tomáš Mikšovský do tohoto počtu přispěl celkem devíti body, na které dosáhl za dvanácté místo v Qataru, třinácté v Austrálii a čtrnácté na italském okruhu Monza. Pawel Szkopek poté přinesl svých pět bodů za třinácté místo v Qataru a čtrnácté v Austrálii.
O počasí
Velká Británie, zejména pak Londýn a jeho okolí, je pověstné svým chmurným počasím. Na tento víkend předpovídají meteorologové typické britské počasí, což znamená, že spíše než sluníčku uvidí jezdci WSBK mraky a déšť. Na pátek, tedy na den úvodních kvalifikačních bojů, je hlášeno pouhých 20 stupňů a pochopitelně déšť s maximální vlhkostí 69%. V sobotu by pak měl déšť částečně ustat a na chvilku se objevit zpod mraků má i sluníčko, v neděli by se však mělo opět vrátit páteční počasí se snad ještě větší intenzitou dešťových přeháněk a s velmi silným větrem.
O okruhu
První zmínka o vzniku motosportu kolem okruhu Brands Hatch, který se nachází v hrabství Kent, je datována do roku 1926, kdy se skupinka nadšenců začala na tamní louce věnovat prvním motocyklovým závodům (motokros). V roce 1950 dostal okruh asfaltový podklad a ihned se stal populárním dějištěm motocyklových a automobilových závodů. Okruh, o kterém se říká, že by se vám vešel na dvorek, má pojmenované zatáčky po britských legendách, najdeme zde zatáčku Mike Hailwooda či Johna Surteese. Kolem okruhu se dokáže vtísnit neuvěřitelné množství diváků, v roce 2001 navštívil závod WSBK rekordní počet 122 000 fanoušků. Kvůli stísněnému prostoru obchází okruh jedna noční můra všech motoristů – pokud špatně zaparkujete, váš odjezd může trvat také třeba 4 – 8 hodin. Samotný okruh měří po úpravě v roce 2002 pouze 4 197 metrů a má tři levé a šest pravých zatáček, cílová rovinka měří pouhých 380 metrů. Maximální kapacita ochozů je 150 000 diváků. Jeden dosti žádaný fakt – diváci jsou na tomto okruhu, kvůli minimálním bezpečnostním zónám, v dosti těsném kontaktu se samotnou dráhou a jezdci.
Okruh Brands Hatch je jedním z nejnáročnějších okruhů světa, sebemenší chyba je ihned tvrdě trestaná. Důležité pro úspěch je dobré nastavení motocyklu. Důležitý je výkon stroje pro jízdu do kopce k zatáčce Hawthorn, či stoupání k cílové rovince. Na úkor výkonu musí být dobře připravený i podvozek, který musí dodat jezdci pocit jistoty při průjezdu především velmi rychlými zatáčkami, zejména pak zatáčkami Hawthorn, Stirling’s a The Clark. Důležité pro dobrý průjezd náročným okruhem bude jeho znalost a v tomto směru by mohl být Tomáš Mikšovský v malé výhodě, vždyť na tento okruh cestuje již potřetí.
O nejlepších časech
Rekordy okruhu – Supersport:
Nejrychlejší kolo: Stéphane Chambon (2003) 1:28,468 prům. 170,790
Oficiální rekord okruhu: Stéphane Chambon (2003) 1:29,149 prům. 169,480
Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Karl Muggeridge (2003) 1:28,760 prům. 170,225
Rekordy okruhu - Superbike:
Nejrychlejší kolo: Shane Byrne (2003) 1:26,248 prům. 175,180
Oficiální rekord okruhu: Shane Byrne (2003) 1:26,755 prům. 174,160
Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Steve Martin (2004) 1:27,213 prům. 173,245
Rekordy okruhu – MotoGP /500 ccm/:
Závody Grand Prix se na tomto okruhu nikdy nekonaly

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist