Po Rubenovi Xausovi se jakoby slehla zem

Španěl Ruben Xaus byl celých devět roků nedílnou součástí superbikového paddocku. Vicemistr světa z roku 2003 se ale v poslední době zapsal do podvědomí fanoušků především svými početnými pády a z nich plynoucími zraněními. Přitom jeho "Kristovy léta" zase nejsou věkem, kdy by se v superbikovém seriálu nemohlo závodit na úrovni, s 33 roky v rodném listu se dají vyhrávat závody superbiků jak na běžícím pásu a nejen závody, dokonce i mistrovské tituly. Ostatně příkladů je nasnadě.

Po Rubenovi Xausovi se jakoby slehla zem
Zatímco ještě začátkem září hlásilo Radio Paddock, že Xaus žádnou nouzi o angažmá v roce 2012 mít nebude, a že se sponzorem Arlen Ness v zádech jistě nějaký tým najde, tak současná situace je úplně jiná. Vše směřuje k tomu, že se bude muset tento španělský jezdec (215 závodů ve WSBK, 11 prvních míst a 35 podií) spokojit s rolí testovacího pilota italské továrničky Bimota.
Španěl Ruben Xaus jezdil během své závodní superbikové kariéry celkem tři různé tovární motocykly, když začal s Ducati, pokračoval na BMW a svou kariéru zakončil? s Hondou.

Do superbikového světa vstoupil Španěl plnohodnotně v roce 2001 jako týmový kolega Troye Bayliss ve stáji Ducati Infostrada a s motocyklem Ducati 996 R se hned celkově umístil na  6. místě, když dokázal hned ve své premiérové sezóně dva závody vyhrát. Stejné umístění si pak zopakoval i o rok později. To jezdil ve stejném týmu, se stejným týmovým kolegou a s motocyklem, který měl název Ducati 998 F 02.

V sezóně 2003 se ale tento španělský jezdec zaskvěl v té nejzářivější kráse, když se stal vicemistrem světa superbiků a vyhrál celkem 7 závodů a podlehl pouze svému novému týmovému kolegovi Neilu Hodgsonovi. V tomto roce závodil Španěl opět na stejné značce motocyklu, který nesl označení Ducati 999F03.

Nebylo ani moc divu, že následovala pozvánka do nejvyššího patra a Ruben dostal šanci jet dva roky závody MotoGP. Tam se mu ale moc nedařilo, a během 33 startů s motocykly Ducati (2004) - jezdil kuriozně v týmu Luise d´Antina jako spolujezdec svého přemožitele z předešlé sezóny Hodgsona - a Fortuna Yamaha (2005) - týmovým spolujezdcem byl jeho krajan Toni Elias - získal pouze jedno podiové umístění v Kataru 2004 a jelikož ani celková umístění 11. a 16. nebyla zrovna nejlepší, tak se v roce 2006 musel vrátit Xaus opět do superbiků.

Španělský jezdec zůstal věren motocyklům Ducati i po svém návratu do superbikového seriálu, . Ten ale nebyl nikterak slavný a bylo z toho až 14. místo celkově. V tomto roce jezdil Xaus za tým Sterilgarda - Berik s motocyklem Ducati 999 F05 a jeho týmovým kolegou byl Marco Borciani, tedy pozdější týmový šéf našeho Kuby Smrže.

V sezóně 2007 se naopak Xausovi vrátila jeho stará forma, jednou dokázal vyhrát a celkově to znamenalo 6. místo. To jezdil jako v týmu "jednoho" muže "Sterilgarda" a motocykl nesl označení  Ducati 999 F06.

Se superbikovou Ducati se rozloučil Xaus v roce 2008 a opět stál jednou na nejvyšším stupni na bedně. V týmu Sterilgarda Go Eleven měl k dispozici stroj Ducati 1098 RS 08 a jeho týmovým kolegou byl slovutný Ital Max Biaggi.

Následovaly dva roky trápení v týmu BMW Motorrad Motorsport se zbrusu novým motocyklem BMW S1000 RR jako týmový kolega Troye Corsera. Po řadě pádů a zranění skončil Ruben Xaus celkově v MS jako 17., resp. 15.
Bylo tedy hodně překvapivé, že se letos objevil v nizozemském týmu Ten Kate se sponzorem Castrol, kde dostal k dispozici motocykl Honda CBR1000RR jako týmový kolega Jonathana Rey. Ani tato změna mu ale nepomohla k nějakým lepším výsledkům! Opět skončil až jako 17., kvůli zraněním nastoupil do pouhých 17 závodů a zaznamenal tak svou nejhorší sezónu v seriálu WSBK.

Takže se dá říci, že se Ruben Xaus velmi potichounku se světovými superbiky rozloučil svým posledním závodem v Imole, kde dojel ve druhé jízdě na 11. místě.
Další závod v Magny Cours pak musel vynechat Xaus kvůli zranění z prvního pátečního volného tréninku, když: "Z hodinového tréninku superbiků ještě neuběhly ani 4 minuty a Ruben Xaus se svým pádem postaral o vyvěšení červeného praporku, když havaroval ve svém zahřívacím kole. Španěl si zranil záda a už dál v tréninku nepokračoval..."   

Od té doby jsme tohoto španělského vicemistra světa superbiků z roku 2003 na závodní dráze bohužel neviděli...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.60
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist