Phillip Island, druhá tiskovka Jakuba Smrže, aneb: Jak se jezdí Superpole

Do zítřejšího premiérového závodu MS nové superbikové sezóny 2009 vyjede Kuba Smrž ze čtvrté příčky. Bude to podruhé v jeho kariéře. Navíc o to pikantnější, že se mu to podařilo právě při premiéře nového formátu sobotní kvalifikace.

Phillip Island, druhá tiskovka  Jakuba Smrže, aneb: Jak se jezdí Superpole
Skoro by se dalo konstatovat, že Kuba Smrž prošel novým sítem Superpole, jako ten nejjemnější píseček, bez jakéhokoliv odporu. I když - zase až tak jednoduché to nebylo, jak ostatně sám popisuje. 
Nicméně je pravda, že fantasticky naladil českého motocyklového fanouška před úvodním závodem sezóny a je skvělé, že se tak máme na co těšit a komu vydatně držet nejen všechny palce, ale i pěsti. 
Druhý den tréninkových klání „u klokanů“ se neobešel bez drobných komplikací a 25-letý Jihočech po druhém kvalifikační tréninku klesl na 3.příčku. Ve volném tréninku, tentokrát už ne na záložním motocyklu, si před nadcházejícím Superpole spravil své sebevědomí druhým místem. 
Ve třech rozjížďkách nového systému Superpole Kuba ze svého základního času postupně umazával desetinky až na neuvěřitelných 1.31,600, což mu vyneslo podruhé v kariéře start z první řady. A navíc  k tomu aby dostal trofej za třetí místo chyběly jen nicotné 4 tisíciny vteřiny.

Jakub Smrž: „Dnes ráno jsme se chtěli spíše soustředit na nastavení motorky, ovšem při prvním kole po vyjetí z boxů do kvalifikace začala zlobit a nestihl se vyřešit problém s elektronikou. Tím pádem jsem byl nucen jezdit na motorce č.2, jenž zatím nemá „závodní“ motor, což byl i důvod proč jsem nebyl v kvalifikaci schopen se přiblížit svému včerejšímu maximu, ale vyzkoušeli jsme si hodně potřebných věcí. 
Do volného tréninku už byla Ducati č. 1 v pořádku a my mohli pokračovat v práci podle plánu a výsledkem tak byla druhá příčka ve volném tréninku a hlavně pak velmi podobný čas mému maximu. 

Pro nový formát Superpole jsme zvolili následující strategii - nastoupit do první části se standartní gumou a postoupit dál, což se nám celkem bezpečně podařilo. V jeho druhé části jsem se pak dokonce znova se standartní gumou dostal pod 1.32. Ještě jsem zkusil kvalifikační gumu, ale udělal jsem pár chyb a tak jsem zrychlil jen velmi minimálně. I tak však na čas 1.31,665 stačil na postup do finální části, kde si to posledních osm jezdců rozdalo o zbývající postavení na zítřejším startovním roštu. 
Podařilo se mi vyjet si s drobným zlepšením první lajnu, což je pro nás ten nejlepší možný začátek sezóny. I když mne trochu mrzí, že k 3.místu chybělo jen těch pár tisícinek. 
I tak je první řada nad naše očekávání, vezmeme-li v úvahu kolik kilometrů tu konkurence při testech najezdila. Zítra hlavně musím dobře odstartovat a udržet se první kola na špici, pak je možné všechno.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist