Pět událostí, které možná stály letos Sykese titul mistra světa

V závodním sportu se na "kdyby" nehraje. Že nakonec vyhrál titul mistra světa Max Biaggi, i když o pouhého půl bodu, bylo absolutně zasloužené. Ale připomeňme si pět momentů z letošní sezony, které také o tomto konečném pořadí MS SBK rozhodly a Toma Sykese stály v roce 2012 titul světového šampiona.

Pět událostí, které možná stály letos Sykese titul mistra světa
Každý jezdec má na svém kontě během 27 jízd v této sezoně některé momenty, které by nejraději vrátil zpět nebo je vymazal. Takže výjimkou není ani Tom Sykes.

          

Na straně druhé piloti jako Marco Melandri - v posledních šesti závodech čtyřikrát vlastní vinou  havaroval, nebo třeba Max Biaggi, který naopak spadl po svých jezdeckých chybách v Silverstone, Moskvě a v Magny-Cours, si mohou tyto zbytečné chyby vyčítat pouze sami sobě.
Něco jiného je to u Toma Sykese, ten rozhodně za pět nešťastných momentů, které ho stály splnění velkého snu o zisku titulu mistra světa, vlastně vůbec nemůže.

2. dubna, Assen, první jízda:
V prvních 11 kolech vedl Sykes celé startovní pole a měl tak velmi dobré šance buď na vítězství, nebo aspoň na podiové umístění, či minimálně dojetí v bodovaném pořadí. Praskla mu ale hadička od chlazení a bylo po nadějích...
6. května, Monza, první jízda:
Na špinavé mokré trati za velmi špatných povětrnostních podmínek bylo nemožné, objet celý závod s jednou sadou pneumatik bez rizika pádu. Proto bylo rozhodnutí ředitelství naprosto správné, a závod byl po 8 kolech ukončen. Sykes vyhrál, ale za první místo obdržel pouhých 12,5 bodů, místo 25. Přitom stačilo odjet ještě nějaké to kolo navíc a rozdávaly by se body "celé"...
1. července, Aragón, první jízda:
Sykes se probojoval dopředu až na třetí místo a tvrdě bojoval proti Ayrtonu Badovinimu, Carlosi  Checovi a Chazi Daviesovi. Půl kola před koncem závodu se hodně bláznivým momentem pokusil Badovini předjet Sykese a sundal ho. Do dnešního dne se Badovini britskému jezdci ale neomluvil, což Sykese zlobí doposud. Tento pád poznamenal i druhou aragonskou jízdu, Sykes v ní skončil až osmý, neboť motocykl číslo "1" byl po pádu zničen a mechanici museli v přestávce postavit z náhradních dílů a z "rolling šasí" motocykl druhý, který ale rozhodně nebyl na úrovni toho předchozího.
5. srpna, Silverstone, druhá jízda:
Závod vedoucí Sykes zvedl několikrát ruku, aby upozornil ředitelství závodu na nebezpečné jízdní podmínky na trati a aby byla jízda přerušena. Jeho signalizace ale nebyla vyslyšena. Na konci závodu ale havaroval na olejové skvrně, která vznikla z jiného motocyklu.Sykes ale nakonec body bral, neboť se počítalo pořadí z kola předposledního, takže nakonec skončil v bodech jako 12.
23. září, Portimão, druhá jízda:
Potom, co Sykes vyhrál v Portimão první jízdu, jezdil britský tovární jezdec Kawasaki ve druhém závodě na místě třetím, když jeho ZX-10R měla ojedinělý mechanický defekt a z dalšího možného podia nebylo vůbec nic.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist