Paul Bird hodně otevřeně o WSBK

Současné superbikové motocykly jsou od normálních sériových motocyklů vzdáleny jako naše matička Země od Měsíce. Pouze několik dílů se totiž nesmí lišit od těch sériových a mezi ně patří třeba rám a také kliková skříň. Ovšem právě v tomto případu - rám - platí, že co se nedá kontrolovat, tak se může podvádět a je to překrásně opisováno jako modifikace.

Pokud pozorný člověk prochází superbikovým paddockem a divá se otevřenýma očima, tak se musí divit. Motocykly by měly sériové, ale některé určitě nejsou. A tak se stačí zeptat ex-pilotů tohoto seriálu, kteří už nejsou vázáni mlčenlivostí a nemusí mít obavu o ztrátu závodní sedačky a člověk se dozví hodně zajímavostí: Jejich bývalý zaměstnavatel je nechal testovat celou řadu různých podvozků, tedy s různou geometrií, což je dle reglementu samozřejmě zakázáno, protože podvozek by měl být sériový...

Jak promotér Infront, tak FIM samozřejmě o tomto porušování pravidel dobře vědí, ale najednou jsou hluší a slepí. A techničtí komisaři stojí před problémem, jak to vše kontrolovat. Geometrie rámu je sice měřitelná, ale to by musely být před sezónou všechny rámy zaplombovány a to není v praxi vůbec možné. Chudé týmy totiž v tuto dobu nemají vůbec materiál ještě pohromadě.

Tím pádem je téma rám jako pověstné TABU. Tak dlouho, dokud nějaká továrna nebude vyhrávat příliš okatě, tak na toto téma nebude vůbec upozorňováno. Ale všem je jasné, že pozorní lidé o tomto podvodu - pardon modifikaci, během sezóny vědí - ale FIM a Infront dělá, že se nic neděje...
Ale je tomu opravdu tak? K tomuto tématu se vyjádřil současný šéf týmu PBMUK Paul Bird, který několik let provozoval svůj tým ve WSBK a poté, co odešel do MotoGP a končí také v seriálu BSB, už nemá žádný důvod držet "jazyk za zuby":

"Kawasaki podvádí! Vždyť já dobře vím, co jsme dělali vloni. Podvádí jak s motorem, tak s podvozkem. Ten je třeba o 20 mm kratší, než je vůbec povoleno" říká na úvod Paul Bird.
"Ano podvádí úplně stejně jako ostatní ve WSBK. A sice s motory a s podvozky. Podvádí každý a říkám, ne zrovna málo. Proto jsem odešel do MotoGP, kde se něco takového nemůže stát", pokračuje dále Paul Bird, který chce příští rok nasadit dva motocykly CR a to dokonce s vlastním šasím, když o motoru ještě není rozhodnuto.

"Nikdo není výjimkou, tedy ani BMW. Je to úplně jednoduché, udělat podvod v superbikovém šampionátu. V MotoGP to možné není, tam je úroveń úplně někde jinde. Proto jsem také odešel z WSBK pryč! Co se týká našich cílů v šampionátu MotoGP, tak žádné nemáme. My chceme prostě jezdit závody a jsme rádi, že jsme součástí MotoGP, tedy královské kubatury. To je motocyklová "Champions League" a my si to opravdu užíváme v ní závodit", uzavírá vše britský milionář Paul Bird, který díky svým zkušenostím opravdu může srovnávat.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist