Pátý podnik MS Superbike – Imola

Superbikový seriál mistrovství světa o víkendu zamíří do Imoly na slavnou dráhu Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. V pořadí již páté kolo letošního ročníku nabídne závody všech tří šampionátů FIM Superbike, FIM Supersport a FIM Cup Superstock 1000. Ve dvou šampionátech má Česká republika své jezdce – v superbicích závodí Karel Abraham (BMW) a v supersportech Ondřej Ježek (Kawasaki). V třídě STK1000 jede český tým DRT Racing s ukrajinským závodníkem Konstantinem Pisarevem.

Kapitoly článku

Závodní okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola je součástí italské provincie Bologna. Okruh nese jméno po zakladateli slavné automobilky Enza Ferrariho a jeho syna Dina a v kalendáři superbikového šampionátu je od roku 2001. Jen dvakrát v Imole superbiky nezávodily, a to v letech 2007 a 2008. Celý areál je zasazen do krásného prostředí a pro fanoušky je to maximálně zajímavá podívaná. Navíc v superbikovém šampionátu jsou výrobci z Itálie, jezdci a týmy z Itálie, takže pro Italy domácí podnik se vším všudy.

Dráha závodního okruhu má celkem 4936 metrů, cílová rovinka měří 358 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem 22 zatáčkami – 13 levými a 9 pravými.

!!! Můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2016. Nezapomeňte, v novém formátu šampionátu je první závod World SBK už v sobotu, druhý se jede v neděli !!!

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'46,707 – Tom Sykes (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'45,981 – Tom Sykes (2013)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 1'51,101 – Jules Cluzel (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'50,404 – Sam Lowes (2013)

STK1000 – rekordy:

Rekord okruhu – 1'49,868 – Roberto Tamburini (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'49,731 – Ondřej Ježek (2015)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Na prvním místě průběžného hodnocení zůstává Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), jemuž se podařilo navýšit náskok na současných pětačtyřicet bodů. Severní Ir zatím pokaždé bodoval umístěním na stupních vítězů a na konto si připsal pět vítězství z toho dvakrát zlatý double. Rea tak navazuje na loňský výrazný ročník, kdy také svým soupeřům nedával příliš velké šance a jeho cesta za obhajobou titulu zatím vypadá poměrně jistě. Loni vyhrál oba závody v Imole, takže o jeho ambicích pro nadcházející víkend je zbytečné hovořit.

Na druhé pozici je Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jemuž nevyšel druhý závod v Austrálii, slabší to bylo také ve druhém klání v Assenu a to samozřejmě Velšana oslabuje v boji o celkové prvenství. Rea je mnohem jistější a proto teď jezdec Ducati ztrácí pětačtyřicet bodů. Vymazat takovou ztrátu nebude snadné, ale do konce sezony zbývá stále ještě dost závodů, takže nic není v této chvíli ještě nemožné. Důležité pro Daviese bude pravidelně bodovat umístěními na stupních vítězů, protože jedině tak může okamžitě zareagovat na možnou Reovu chybu. Navíc víkend v Imole je pro Ducati domácí, takže velká motivace vyhrát. Velšanův týmový kolega Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) jede doma a bude se chtít ukázat. Loni byl v Imole jednou třetí, takže to bude minimální cíl také pro letošní rok.

Třetí Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) nedokončil první závod v Assenu, což je hned vidět na jeho skóre v průběžném hodnocení. Brit je sice třetí, ale na druhého teď ztrácí čtrnáct bodů a na týmového kolegu mu jich schází téměř šedesát. To už je pořádná porce, ale už jsme viděli i větší. Záleží jen na okolnostech. Sykes je talentovaný, jen prostě Rea dokáže se svým týmem dostat z Kawasaki víc. Mimoto ani tolik nechybuje a to je momentálně ten nejviditelnější rozdíl.

V domácím prostředí Assenu vybojoval Michael van der Mark (Honda World Superbike Team) umístění na stupních vítězů, ale spokojený určitě být nemůže, protože v prvním klání havaroval a na první trojici začíná ztrácet. Už jen na Sykese je to dvaatřicet bodů, jednadevadesát na vedení v soutěži. Holanďan je velký talent, ale s Hondou zřejmě jede na limitu, aby dokázal udržet tempo s jezdci Ducati a Kawasaki.

Pětici nejlepších uzavírá po úvodních čtyřech kolech Američan Nicky Hayden (Honda World Superbike Team). Hayden možná doufal ve víc než páté místo a ztrátu na prvního ve výši 114 bodů, ale taková je skutečnost a bude muset pracovat ještě tvrději, aby ztrátu na nejlepší dostal alespoň pod sto bodů. Pozitivem je určitě první umístění na stupních vítězů, které Američan zaznamenal v Assenu a z čehož měl velkou radost. Méně spokojený byl po druhém klání, protože to bylo s nulou.

Domácí závod týmu pojede Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), který je s MV Agustou průběžně dvanáctý, jen pět bodů od první desítky. Italským týmem je také IodaRacing Project, kde závodí Lorenzo Savadori a Alex De Angelis. Jezdec ze San Marina si v Assenu zlomil malíček, což mu neumožnilo nastoupit do závodu a uvidíme, jak De Angelisův stav vyhodnotí lékaři v Imole. Stáj VFT Racing je stále bez zraněného Fabia Menghiho, jehož znovu nahradí Matteo Baiocco.

Český závodník Karel Abraham (Milwaukee BMW) je s čtrnácti body průběžně sedmnáctý. Nejlépe zatím zajel v Austrálii, když byl ve druhém závodu jedenáctý, jinak je to prozatím umístění kolem patnáctého, čtrnáctého místa. Po závodu v Assenu Karel Abraham řekl: „Bylo velmi těžké jít do prvního závodu, když jsme na suché trati téměř nejeli a měli jsme tedy velmi málo dat. Při startu mi trochu podklouzla spojka, ale během prvních pár kol jsem se cítil dobře. Ale poté co jsem několikrát objel trat, mi motorka začala poskakovat a měl jsem velké problémy, abych ji ovládl při brždění. Ztrácel jsem předek motorky, protože mě zadní kolo tlačilo, ale pak když se spojka začala roztáčet, tak jsem ani nemohl jet rychle na rovinkách. Opravdu jsem chtěl dokončit závod a cítil jsem, že bych mohl získat nějaký ten bod. Bohužel se projevilo několik problému zároveň. Chtěl jsem motorku šetřit, a proto jsem zajel do boxů.“
 

„Druhý závod byl velké zlepšení oproti sobotnímu závodu a bylo opravdu skvělé získat dva body po velmi těžkém závodním víkendu. Měli jsme hodně technických problémů již od pátku a neměli jsme čas na to, abychom motorku správně nastavili, vzhledem k povětrnostním podmínkám. Potom, když před druhým závodem začalo pršet, věděl jsem, že to pro nás bude těžké se zlepšit. Bylo to letos poprvé, co jsme závodili jak na mokru, tak na suchu. Přesto jsme zvládli velmi rychlou zastávku a kluci odvedli skvělou práci, aby to načasovali. Poté jsem byl schopný zajíždět konzistentní kola a zvládl jsem urvat pár bodů. Nikdy předtím jsem v Imole nezávodil, ale naštěstí budeme moci na trati strávit hodně času a můžeme navázat na pokroku, kterého jsme dosáhli v dnešním závodě.“

MS Superbike – stav po Assenu:

1 - J. REA - KAWASAKI - 181 bodů
2 - C. DAVIES - DUCATI - 136
3 - T. SYKES - KAWASAKI - 122
4 - M. VAN DER MARK - HONDA - 90
5 - N. HAYDEN - HONDA - 67
6 - J. TORRES - BMW - 65
7 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 64
8 - S. GUINTOLI - YAMAHA - 58
9 - L. SAVADORI - APRILIA - 51
10 - A. LOWES - YAMAHA - 44
11 - M. REITERBERGER - BMW - 40
12 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 39
13 - X. FORÉS - DUCATI - 37
14 - R. RAMOS - KAWASAKI - 36
15 - A. DE ANGELIS - APRILIA - 29
16 - J. BROOKES - BMW - 25
17 - K. ABRAHAM - BMW - 14
18 - L. MAHIAS - KAWASAKI - 9
19 - M. BAIOCCO - DUCATI - 8
20 - M. JONES - DUCATI - 2
21 - S. BARRIER - KAWASAKI - 2
22 - M. LUSSIANA - BMW - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist