Pata Honda míří s CBR poprvé do Malajsie

Pro tým Pata Honda World Superbike a jejich stroj CBR1000RR Fireblade SP to bude první příležitost jet závod na dlouhé a rychlé dráze závodního okruhu Sepang International v Malajsii. Poprvé to ale nebude pro jejich dva jezdce Jonathana Rea a Leona Haslama.

Pata Honda míří s CBR poprvé do Malajsie
Sedmadvacetiletý jezdec ze Severního Irska Jonathan Rea na okruhu v Sepangu sice nikdy nezávodil, ale testoval tam koncem roku 2011 tovární Hondu RC212V MotoGP s týmem HRC z mistrovství světa prototypových motocyklů. Do Malajsie Rea přijíždí v pozici druhého muže šampionátu, ale se stejným počtem bodů jakého po Doningtonu docílil také Loris Baz.

„Cestou do Malajsie jsem nadšený, protože je to nový závod v kalendáři WSBK. Charakter dráhy se mi líbí a už jsem tento okruh před několika lety navštívil, když jsem tam s HRC testoval v posledním roce osmistovek,“ uvedl před víkendem v Sepangu Jonathan Rea. „Páté kolo v Doningtonu pro nás nebylo snadné a okamžitě po jeho skončení jsme zaměřili pozornost na Sepang.“
„Věřím, že dosáhneme lepších výsledků než v Doningtonu a opravdu se už těším na výzvu v podobě jízdy s CBR na tomto pro nás novém okruhu. Vlhkost bude v Sepangu dost vysoká a rovněž očekáváme vysoké teploty, nicméně mám dobrou fyzičku na to, abych oba závody zvládl. Nejdůležitější bude umět vytěžit maximum z potenciálu motorky, což se nám právě posledně nepodařilo,“
dodal Jonathan Rea.

Ani pro jednatřicetiletého Leona Haslama není závodní okruh Sepang velkou neznámou, protože tam v roce 2002 jel závod čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa silničních motocyklů. V závodu tehdy skončil sedmnáctý za dvojicí českých jezdců, patnáctým Jaroslavem Hulešem a šestnáctým Jakubem Smržem. V roce 2001 závodil Haslam v Sepangu poprvé, tentokrát ale v sedle pětistovky Shell Advance Honda a v cíli mu patřilo patnácté místo.
„V Sepangu jsem byl asi před dvanácti lety, ale jak se tam jezdí si pořád ještě pamatuji, takže to nevidím jako zvlášť velký problém,“ uvedl Leon Haslam. „Také pár dalších jezdců už tam také jelo a to včetně Johnnyho, takže každý má v tomto směru nějakou výhodu. Je to úžasně rychlá a plynulá dráha, což by mělo vyhovovat CBR, která by v těchto místech měla být silná.“

„Vysoké teploty, to bude samozřejmě problém, a také podmínky na trati můžou znamenat velký rozdíl v časech na kolo mezi dopoledními a odpoledními jízdami,“
pokračoval britský závodník a závěrem dodal: „Doufáme, že počasí nebude proměnlivé, což by nám pomohlo v rámci nastavení motorky pro nedělní závody.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist