Paolo Flammini o budoucnosti superbiků

U příležitosti slavnostního uvedení okruhu "Moscow Raceway" se CEO firmy Infront Motor Sports Paolo Flammini vyjádřil v rozhovoru o strategické budoucnosti superbikového šampionátu, z kterého jsme přeložili nejpodstatnější myšlenky.

Paolo Flammini o budoucnosti superbiků
Superbikový šampionát se příští rok pojede poprvé na ruském území: "Měli jsme pouze jeden rok čas na přípravu. Příští rok slavíme 25 roků superbikového světového šampionátu. Ten je ještě mladý, ale zdravý. Doufáme, že desetiletá smlouva s Yakhnichem je pouze začátkem. Naše vzájemná kooperace není založena pouze na závodě, Yakhnich je také partnerem v marketingu a televizních právech", řekl Paolo Flammini, který v rámci slavnostního uvedení tohoto okruhu v luxusním pětihvězdičkovém moskevském hotelu Lotte pak odpovídal na otázky, které se týkaly budoucnosti světového šampionátu superbiků.

V příštím roce se pojede na 14 různých okruzích, co ale chybí je závod v Asii, Africe či v Jižní Americe. Naopak Anglie se dvěma a Itálie se třemi závody je "předimenzovaná".
Paolo Flammini: "Asie má neuvěřitelný nárust prodeje motocyklů na obchodním trhu. Co ale chybí, je kultůra závodů. My jsme si stanovili jako maximum 15 závodů, takže jedno místo je stále volné. Že pojedeme v roce 2013 v Indonésii, je větší realita než závod v Singapuru či v Malajsii. Už řadu roků se hovoří o tom, že Singapur staví na letišti permanentní závodní okruh, ale dopředu se to nijak nehýbe. Okruh v Sepangu je naopak hodně velký, až příliš. V Sentulu (Indonésie) bude v roce 2012 položen nový asfaltový povrch, potom by mohla být tato trať od FIM homologována a bylo by vše jednodušší".

Jak to vypadá se závody v Jižní Africe?
"Pozemek v Kyalami má příliš vysokou cenu, takže si myslím, že celý okruh bude brzy zplanýrovaný. S Welkomem jsme ale v kontaktu".

A Jižní Amerika?
"Zajímavá je Brazílie, ale aktuálně se tam nic neplánuje. Mně by ale stačil jeden závod v Asii a byl bych spokojený".

Crimea Circuit na Ukrajině už není zajímavý?
"Tam se nic neděje a trať není hotova. Pokud by se opravdu stalo, že bychom měli víc jak 15 závodů, tak by se prostě škrtl jeden ze závodů v Anglii nebo v Itálie. Ta je ostatně se třemi závody zbytečně nadhodnocená, ovšem závody tam mají úspěch a u fanoušků a týmů jsou velmi oblíbené".

Co očekáváš od závodů v Rusku, na okruhu "Moscow Raceway"?
"První ruský závod zde musí lidi probudit. Čekám nové týmy a jezdce z Ruska. Samozřejmě, že ne pro příští rok 2012, ale později. V roce 2012 pojede Yakhnich (promotér šampionátu v Rusku  - pozn. Bosso) se svým týmem mistrovství světa supersportů a já si dovedu představit, že v roce 2013 nebo 2014 bude s týmem na startu i v superbicích. Vladimir Ivanov je nadějným jezdcem pro budoucnost a za ním přijdou další.

Je to naše práce, najít takové trhy, kde není sport ještě zavedený. Rusko má mnoho firem, které rostou a potřebují propagaci. Že jsme se sem dostali jako první, je pro nás jako vítězný závod. Promotér tohoto závodu mistrovství světa Alexander Yakhnich a Infront investují do tohoto projektu hodně, ale chce to čas.

Francis Batta říká, že superbikový šampionát se ocitl ve slepé uličce a že ho čekají trudné časy?
"Tak to rozhodně nevidím, ba naopak. Nejtěžší roky byly 2002 a 2003, když odešly pryč továrny a bylo také hodně technických problémů. Potom už nebyl šampionát nikdy tak silný, jako je teď. A to i přesto, že se díky finanční krizi můžeme cítit jako ve třetí světové válce.

Přesto máme na příští rok předběžný startovní rošt s 22 permanentními piloty, tedy o dva více než letos. Ten obsahuje 7 motocyklů Ducati, 4 BMW, 4 Kawasaki, 3 Aprilie, 2 Hondy a 2 Suzuki. A to doplnění není zezadu, nýbrž zepředu. Nabídnout takových 22 kvalitních jezdců není vůbec jednoduché. WSBK tak potvrdil svou vnitřní sílu, neboť současné ekonomické časy jsou pro všechny hodně složité".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist