Oznámí Biaggi ve středu ukončení kariéry?

Středeční dopolední tisková konference na italském okruhu Vallelunga by měla vnést definitivně světlo do tajemství, co bude dále s kariérou 6-násobného mistra světa Maxe Biaggiho. Shrňme si v následujícím článku všechny podstatné záležitosti nedávno uplynulé doby, co se týká světového superbikového šampionátu.

Oznámí Biaggi ve středu ukončení kariéry?
Na středeční mimořádné tiskové konferenci Maxe Biaggiho ve Vallelunze zveřejní úřadující mistr světa superbiků své prohlášení o své další závodní budoucnosti.

Je to pouze náhoda, že na stejném okruhu jel tento dnes už 41-letý skvělý pilot svůj první závod vůbec? Pokud by chtěl Biaggi nadále pokračovat ve své kariéře, nebyla by k tomuto oznámení  daleko lepší příležitost při nedávné oslavě titulu v Noale? Je k tomu potřeba svolávat TK? Rozhodně to není standartní řešení, ale dobře...

Hospodářské výsledky Piaggio Group se už nějaký ten rok pohybují v oblasti červených čísel. Rovněž očekávaný nárust motocyklů Aprilia RSV4 v superbikovém šampionátu se nedostavil, neustále se jejich počet pohybuje mezi dvěma až třemi motocykly.

  •  Aprilia je poslední továrnou v superbikovém šampionátu, které se ještě oficiálně zúčastňuje tohoto mistrovství. Už dávno předala japonská továrna Honda své otěže do rukou nizozemské ladičské firmy a týmu Ten Kate. Další japonskou továrnu Suzuki zastupovala několik let belgická stáj Alstare, od letoška pak nahrazena britskou stájí FIXI Crescent. Třetí japonská továrna Kawasaki je zastoupena španělským týmem Motocard.com, předtím ji reprezentoval tým PB Motorsport. Továrna Yamaha se stáhla oficiálně ze šampionátu v roce 2011 a chystá se do něho vstoupit nejdříve v sezoně 2014, až budou jasná nová pravidla tohoto šampionátu, ovšem pouze s ruským týmem Yakhnich Motorsport. Italská Ducati skončila oficiálně sezonou 2010, nyní její "tovární" stroje nasazoval tým Althea Racing a nadále by vše mělo probíhat pod hlavičkou Alstare. Německá BMW ukončila své tovární závodění v právě uplynulé sezoně a dále bude bavorskou motocyklovou továrnu reprezentoval tým GoldBet Italia. Zůstal tedy pouze jediný oficiální tým, Aprilia Racing z Noale. Naskýtá se samozřejmě otázka, je to vůbec nutné?, když ostatní soupeři budou jezdit v týmech svých zástupců v jednotlivých zemích?
  • Rozešly se továrna Ducati a Althea Racing. Po tomto rozvodu nebyla italská stáj akceptována jako tým CRT do MotoGP. Majitel týmu Genesio Bevilacqua minulý týden na stránkách webu gpone.com prohlásil kromě jiného, že tým pojede i nadále závody, zřejmě na italském motocyklu a že konečné řešení bude oznámeno tento týden a pro některé bude hodně velkým šokem.
Nabízí se proto velmi elegantní řešení, které má svou logiku, ale pěkně od počátku:

  1. Max Biaggi oznámí ve středu ukončení své skvělé a dlouholeté kariéry.
  2. Tovární tým Aprilie, resp. jeho závodění, převezme soukromá stáj Althea Racing.
  3. Jezdcem číslo jedna u Aprilie bude Ir Eugene Laverty, který má podepsanou smlouvu s továrnou Aprilia.
  4. Biaggi už v týmu nebude, na něho ostatně nemá Bevilacqua dostatek peněz (neměl je ani vloni na Checu a musela ho platit přímo továrna Ducati).
  5. Druhým jezdcem tak bude buď Ital Davide Giugliano (pokud neodejde do MotoGP jako jezdec CRT), nebo "ve vzduchu stále visící" Francouz Sylvain Guintoli. To je zřejmě také "jádro pudla". Alstare měl ostatně své piloty oznámit maximálně minulý čtvrtek, nic se ale nestalo...
Prostě středeční odpolední tisková konference Maxe Biaggiho určitě roztočí přestupový kolotoč do maximálních otáček a zastaví se pak na definitivní podobě startovního roštu superbikového šampionátu 2013.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist