Osmý podnik MS Superbiků – Portimão

Druhou polovinu sezony zahájí superbikový šampionát v jižním cípu Portugalska na okruhu nedaleko přístavního města Portimão - Autódromo Internacional do Algarve. O nadcházejícím víkendu budou závodit znovu všechny motocyklové kategorie – Superbike, Supersport, Superstock 1000 a Superstock 600.

Osmý podnik MS Superbiků – Portimão

Kapitoly článku

Závodní okruh Autódromo Internacional do Algarve pořádá závody mistrovství světa superbiků od roku 2008. Jeden okruh měří 4592 metrů a jezdci v něm projedou celkem patnácti zatáčkami – devíti pravými a šesti levými. Rekord okruhu tam od roku 2010 drží časem 1´42,774 sekundy Max Biaggi. Nejrychlejší kolo patří Tomu Sykesovi, který tam loni zajel 1´41,360 sekundy.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE

Věnujte prosím pozornost také harmonogramu dne závodu, kde je jiné časové schéma startu jednotlivých motocyklových kubatur.


Superbike – preview

Na jih Portugalska přijíždí ve vedení průběžného hodnocení britský závodník Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). Jezdec tovární Kawasaki dosud nasbíral 251 bodů, třikrát získal zlaty double a je rozhodně velkým favoritem na vítězství také pro nadcházející závodní víkend. V Portimau Sykes vyhrál první závod v roce 2012 a loni tam byl jednou třetí. Dráha možná nepatří mezi jeho nejoblíbenější, ale to neznamená, že by nedokázal bojovat o vedoucí pozice. Ruka už je dle jeho slov lepší, takže ho zranění z Malajsie nebude limitovat.

Od závodu v Doningtonu zaznamenal vzestupnou tendenci Francouz Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) a ze čtvrtého místa se po závodech na okruzích v Sepangu a Misanu posunul na průběžnou druhou příčku. Na vedoucí pozici ztrácí Guintoli celkem 39 bodů, nicméně vzhledem k tomu, že superbiky mají v den závodu dvoje klání, není to nic, co by nešlo vymazat. Zejména pak potom, co jsme měli možnost vidět v Malajsii, kde Tom Sykes závod nedokončil kvůli nezaviněnému pádu.
Průběžně třetí je nyní další francouzský závodník Loris Baz (Kawasaki Racing Team), jenž si v motocyklovém šampionátu bodově polepšil dvěma druhými místy v Misanu. Na druhé místo krajana Guintoli ztrácí jen dva body a to je hodně málo. Cílem Baze bude Guintoliho porazit a v Portimau získat status druhého muže šampionátu. To by pak byla ideální výchozí pozice k útoku na týmového kolegu Tom Sykese s niž teď, dle zákulisních informací, nemá ty nejlepší vztahy. O to zajímavější by ale jejich vzájemné soupeření bylo.

Celkem dost frustrován odjížděl z Misana Jonathan Rea (Pata Honda World superbike Team), který nebyl spokojen se svými výsledky, které představovaly dvacet bodů z obou závodů, a nebyl vůbec spokojený s progresem jejich motocyklu. Jaké to bude v Portimau zjistíme až v pátek, ale právě do tohoto víkendového podniku Rea vkládá velké naděje, protože tam v zimě testovali a mají data potřebná k tomu, aby motorky ideálně nastavili nebo zjistili, v čem spočívá jejich problém s elektronikou. Tým Pata Honda během portugalského víkendu vyzkouší novou specifikaci motoru, ale ten dostane Leon Haslam. Proč zrovna on? Pravděpodobně z toho důvodu, že nechtějí riskovat technické problémy u jezdce, jemuž patří v průběžném hodnocení čtvrtá pozice a tím je Jonathan Rea.
Pátý Marco Melandri (Aprilia Racing Team) možná chytil druhý dech, dokázal vyhrát oba náročné závody v Malajsii a na okruhu v Misanu dokázal jako jediný zástupce Aprilie svádět vyrovnané souboje s jezdci Kawasaki. Nebo alespoň po nějakou dobu. Po určitém období stěžování si na techniku je nyní celkem klid. Melandri působí spokojeně a vzestupnou tendenci může dokázat dalším dobrým výsledkem. V Portimau umí zajet dobrý závod, když je tam s dvěma vítězstvími nejúspěšnějším (společně s Lavertym) aktivním jezdcem superbikového šampionátu. Na Brita Rea potřebuje získat dvacet bodů, aby se v hodnocení posunul o příčku dál, což bude zřejmě jeho hlavní cíl pro nadcházející víkend.

Zlepšit si náladu a především postavení v tabulce šampionátu bude chtít dvojice jezdců tovární stáje Ducati šestý Chaz Davies a sedmý Davide Giugliano (oba – Ducati Superbike Team). Oba jezdci v přípravě předvádějí dobré výkony, horší je to pak v samotných závodech, kde se jim až tolik nedaří, takže vůči ostatním ztrácejí. Davies ztrácí na pátého Melandrihi 36 bodů a jen rozdíl mezi oběma týmovými kolegy Ducati nyní činí 32 bodů.
O vítězství bude usilovat průběžně devátý Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki). Laverty je v Portimau jako doma, daří se mu tam, ale musí poslouchat technika. Třeba loni si jel pro jasné vítězství až do chvíle než mu explodoval motor, ale to byl ještě jezdcem Aprilie. Nyní tam poprvé pojede v sedle Suzuki, takže uvidíme, jak si povede. On sám věří, že velmi dobře. Rozhodně by potřeboval zabrat, protože jen tři body ztrácí na osmého Toni Elíase (Red Devils Roma) a pět bodů na sedmého Giugliana.

Nejlepším z jezdců kategorie EVO je David Salom (Kawasaki Racing Team). Španěl je v průběžném pořadí se 184 body dvanáctý a na jedenáctého Alexe Lowese (Voltcom Crescent Suzuki) ztrácí jednadvacet bodů. Nejbližším soupeřem Davida Saloma je italský závodník Niccoló Canepa (Althea Racing) s čtyřiadvaceti body ztráty. Šampionát ale zdaleka nekončí, takže bitva o status nejlepšího jezdce EVO pokračuje dál.
Zpátky v akci by už měl být Ital Luca Scassa (Team Pedercini), který si při květnovém testu stroje ART MotoGP zlomil nohu. Scassa měl u týmu Ioda Racing nahradit zraněného Petrucciho, takže tento test byla jeho příprava a seznámení se s motocyklem. Bohužel výsledkem bylo, že on sám zůstal bez možnosti závodit, když si pádem v Mugellu zlomil stehenní kost.

Průběžné hodnocení MS Superbike:

1. - T. SYKES - KAWASAKI - 251 bodů
2. - S. GUINTOLI - APRILIA - 212
3. - L. BAZ - KAWASAKI - 210
4. - J. REA - HONDA - 199
5. - M. MELANDRI - APRILIA - 179
6. - C. DAVIES - DUCATI - 143
7. - D. GIUGLIANO - DUCATI - 111
8. - T. ELIAS - APRILIA - 109
9. - E. LAVERTY - SUZUKI - 106
10. - L. HASLAM - HONDA - 99
11. - A. LOWES - SUZUKI - 88
12. - D. SALOM - KAWASAKI - 67 - Top EVO
13. - N. CANEPA - DUCATI - 43
14. - L. CAMIER - BMW - 30
15. - J. GUARNONI - KAWASAKI - 19
16. - L. SCASSA - KAWASAKI - 16
17. - F. FORET - KAWASAKI - 14
18. - C. CORTI - MV AGUSTA - 13
19. - S. MORAIS - KAWASAKI - 10
20. - A. ANDREOZZI - KAWASAKI - 9
21. - S. BARRIER - BMW - 6
22. - G. ALLERTON - BMW - 6
23. - K. BOS - HONDA - 5
24. - I. GOI - DUCATI - 5
25. - B. STARING - KAWASAKI - 3
26. - R. RUSSO - KAWASAKI - 2
27. - I. TOTH - BMW - 2
28. - M. FABRIZIO - KAWASAKI - 2
29. - R. LANUSSE - KAWASAKI - 1

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist