Ošidné výsledky testů!

Následující článek vás zavede k malému zamyšlení nad tím, že testy a závody jsou úplně dva rozdílné páry bot. I když samozřejmě i v tomto případě existují jezdecké výjimky, které ale zase jen potvrzují toto pravidlo.

Vypracovaná tabulka porovnává výsledky dosažené na oficiálních testech kubatury superbiků s výsledky zahajovacího závodu letošní sezóny na okruhu Phillip Island a ukazuje, že je velmi ošidné dle dvou testů za úplně rozdílných povětrnostních podmínek vyslovovat nějaké prognózy na sezónu, někoho už dopředu odepisovat či naopak druhého zase vyzvihovat. Někteří piloti jsou prostě schopni zajet skvěle na testech, jiní zase v kvalifikaci (superpole), ale v závodě samotném udržet od samého startu až do odmávnutím šachovnicovým praporkem vysoké tempo už z různých důvodů prostě nezvládnou - třeba Troy Corser. 
Samozřejmě, že i zde existují výjimky a tito jezdci potom dokáží vyhrávat závody - Carlos Checa. Tento španělský matador odsoudil celý zbytek 21 pilotů kubatury superbiků k roli statistů a to jak na posledních testech (+ 0,6 sek.), tak i v závodech, kdy vyhrál obě jízdy doslova "o parník" a dal vzpomenout na svou loňskou suverenitu obou jízd v USA - na rozdíl od okruhu Miller Motorsport - mu ale tentokráte vydržela motorka a nezradila ho elektronika. A Checa zároveń naznačil, že jeho závodnická zkušenost a vyzrálost doplněná skvělým motocyklem Ducati, jsou hodně důležitá závaží na misce vah v boji o královskou korunu i když dělat nějaké závěry po prvních dvou závodech z celkového počtu dvacetišesti, je jako psát v hospodě účet bez číšníka.
Výsledky předsezonních testů v porovnání s prvními dvěma závody pak jasně ukázaly, proč je například Max Biaggi zaslouženě mistrem světa. Umí prostě přidat plyn v okamžiku, kdy je to nutné! Ovšem neuvěřitelný závodní potenciál a zlepšení proti testům - s využítím 131 absolvovaných závodů Grand Prix v kubatuře MotoGP - předvedl tkzv. "kroužil" Marco Melandri, a stejně se dopředu - proti testům - doslova katapultoval loňský vicemistr světa Leon Haslam, stejně jako se proti testům zlepšil zkušený Japonec Nori Haga.
Těžko se naopak z tohoto pohledu hodnotí francouzský jezdec českého týmu Effenbert Liberty Sylvain Guintoli, který byl na testech opravdu skvělý, ale v závodě samotném, když se po hodně zpackaném startu v první jízdě (18. místo po 1. kole) probojoval během pouhých pěti kol až do Top10, aby vzápětí spadl a zranil se tak nešťastně, že nemohl do druhé jízdy nastoupit - takže s hodnocením plánovaného umístění Top5 bych přece jen několik závodních víkendů raději počkal. To stejné platí i o našem pilotovi Jakubu Smržovi, ten dojel v první jízdě na výborném 7. místě. V jízdě druhé pak český jezdec skončil o pouhých 0,007 sekundy za Top10, a osobně jsem přesvědčen o tom, že je v jeho silách zlepšit své dosavadní nejlepší celkové umístění v seriálu WSBK (2009 - 10. místo) a pravidelně tak dokončovat jednotlivé závody v Top10.
          
JezdecPort. - testP. I. - testP. I. - Race 1P. I. - Race 2
Checa Carlos ESP Ducati          5.        1.         1.         1.
Biaggi Max ITA Aprilia          6.        6.         2.         2.
Melandri Marco ITA Yamaha        15.        8.         5.         3.
Haslam Leon GBR BMW      14.         3.         5.
Fabrizio Michel ITA Suzuki          7.         7.         6.         8.
Rea Jonathan GBR Honda          2.         3.       12.         4.
Haga Nori JPN Aprilia        12.       11.         9.         7.
Sykes Tom GBR Kawasaki          4.       10.         8.         9.
Laverty Eugene IRL Yamaha          3.         9.         4.       15.
Smrž Jakub CZE Ducati          1.         4.         7.       11.
Camier Leon GBR Aprilia          9.       22.       13.         6.
Rolfo Roberto ITA Kawasaki       21.       11.       12.
Xaus Rubén ESP Honda        13.       13.       16.       10.
Corser Troy AUS BMW       16.       10.       19.
Waters Josh AUS Suzuki       12.       18.       13.
Toseland James GBR BMW        11.       15.       17.       14.
Badovini Ayrton ITA BMW        16.       17.       14.       RT
Staring Bryan AUS Kawasaki       18.       15.       17.
Aitchison Mark AUS Kawasaki       23.       19.       16.
Berger Maxime FRA Ducati        14.       20.       20.       18.
Guintoli Sylvain FRA Ducati          8.         2.       RT
Lascorz Joan ESP Kawasaki        10.         5.       RT       RT
Yanagawa Akira JPN Kawasaki       19.


Druhý přehled jiného mistrovského silničního motocyklového seriálu - lépe řečeno kompletní tabulku - vám vážení čtenáři nabídnu až po 20. březnu 2011, kdy budeme mít za sebou jak všechny testy královské kubatury, tak i zahajovací závod MotoGP této sezóny. Ovšem už teď vidět Caseyho Stonera či Daniho Pedrosu jako jediné uchazeče o titul mistra světa MotoGP 2011, nebo už nyní odepisovat obhájce titulu Jorge Lorenza nebo dokonce 7-násobného šampiona královské kubatury Valentina Rossiho jen kvůli výsledkům dvou testů v Sepangu, by bylo právě pohledem výše uvedeného srovnání testů a závodů superbiků hodně předčasné a především ukvapené. Musíme si uvědomit jedno, že:


Testy jsou totiž pouze testy a závody jsou závody, tedy úplně o něčem jiném.  

JezdecSep. - test I.Sep. - test II.Losail - testLosail - Race
Simoncelli Marco ITA Honda               1.              3.
Pedrosa Dani ESP Honda               2.              2.
Stoner Casey AUS Honda               3.              1.
Lorenzo Jorge ESP Yamaha               4.              6.
Dovizioso Andrea ITA Honda               5.              4.
Spies Ben USA Yamaha                6.              5.
Ayoama Hiroshi JPN Honda               7.              9.
Hayden Nicky USA Honda               8.            12.
Edwards Colin USA Yamaha               9.              7.
Bautista Alvaro ESP Suzuki             10.              8.
Rossi Valentino ITA Ducati             11.            11.
Barbera Héctor ESP Ducati             12.            10.
Capirossi Loris ITA Ducati             13.            13.
De Puinet Randy FRA Ducati             14.            15.
Abraham Karel CZE Ducati            15.            17.
Crutchlow Cal GBR Yamaha             16.            14.
Elias Toni ESP Honda             17.            16.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist