Opět jsou zde superbiky

Po více než měsíční letní přestávce se o víkendu pojede další závod světového šampionátu superbiků a tím je už tradičně jako první po prázdninách německý Nürburgring. Co se událo během těchto více než 30 dní v superbikovém světě? Vše podstatné se dočtete v následujících řádcích.

Opět jsou zde superbiky
Prvním šokem hned začátkem srpna bylo, že se továrna Yamaha oficiálně stáhla ze světa superbikového závodění na rok 2012, a to z finančních důvodů. Jaké bude další závodění obou dvou jezdců Marca Melandriho a Eugene Lavertyho není doposud jasné, stejně jako to, zda se současné tovární motocykly Yamaha YZF R1 objeví v příští sezóně na závodních tratích a v jaké formě (prodej či leasing) a v kterém týmu (ParkinGO?). Tento šok byl o to hrozivější, že se ukázalo, že tedy ani Yamaha už nemá dostatek peněz na závodění a rezignovala tak na svou účast v druhém nejprestižnějším motocyklovém seriálu. Otázka je ale nyní úplně jiná, kdo bude dále následovat po Yamaze a Ducati, které se jasně rozhodly pouze pro MotoGP!

Suzuki jezdí tuto sérii jen díky loyalitě pana Francise Batti, to je jasné. S trochou více tovární podpory mohl také být Leon Haslam v roce 2010 mistrem světa. I Suzuki se začala se svými omezenými finančními prostředky věnovat pouze MotoGP a to jen s jedním pilotem.
Honda stáhla svou angažovanost na minimum, v seriálu WSBK jezdí pouze 2 jezdci na motocyklech této značky. A nebude tomu jinak ani v budoucnosti, dle viceprezidenta HRC Nakamota je důvodem zeštíhlení rozpočtu závodního motocyklového oddělení špatný prodej aut této továrny i vlivem přírodního neštěstí na jaře tohoto roku v Japonsku.
Ostatně s výjimkou Jonathana Rey - bohužel dlouhodobě zraněného - jakoby tým Castrol Honda skoro neexistoval.

Jediná Kawasaki se na rozdíl od svých japonských rivalů rozhodla jinak, ukončila své účinkování v MotoGP a začala se věnovat pouze WSBK. Ale i ona chystá na příští rok redukci svých továrních pilotů ze tří na dva.

Pokud máme věřit slovům bosse BMW Hendrika von Kuenheima, tak Bavořané zůstanou na palubě superbikové lodi tak dlouho, dokud nezačnou vyhrávat. Do té doby neuvažují o MotoGP.

Finanční situace u Aprilie je sice obestřena různými fámami, ale doposud Italové s vážnou tváří tvrdí, že v šampionátu WSBK zůstanou i v roce 2012.

Shrnuto a podtrženo: S výjimkou Suzuki zřejmě zůstane vše při starém, další odchody už zatím nehrozí. Superbikový šampionát už přežil jiné těžké časy, takže se dá věřit, že je přežije i nadále, tedy minimálně dokud bude závodění v MotoGP tak nákladné jako je doposud. Superbikům se ale musí podařit snížit závodní náklady - ostatně pouze jeden motocykl pro jezdce je už zakotven v novém reglementu na rok 2012 - a pokusit se zlepšit mediální propagaci v TV a také nabídnout sponzorům lepší závodní kalendář, neboť na dramatické okamžiky si závodní seriál WSBK rozhodně stěžovat nemůže.
Druhým šokem pak v předminulém týdnu byla zpráva, která rovněž hodně otřásla paddockem WSBK. Šlo o prodej promotérských práv Infrontu firmě Bridgepoint, která už vlastní většinová promotérská práva Dorny na pořádání závodů Grand Prix. Jak se celá záležitost vyvine, zda bude mít další pokračování a jakým směrem, nám napoví už nejbližší budoucnost. V žádném případě se ale nejedná o sloučení obou šampionátů, jak se některá média snaží vybarvit černou budoucnost superbikového šampionátu. Rovněž názory některých zahraničních kolegů: "Současná ekonomická situace neumožňuje existování obou dvou mistrovství paralerně" se nezakládají na pravdě. Dle našich informací od zdroje blízkému našemu webu jde hlavně o to, rozlišit oba šampionáty a přiblížit superbikové mistrovství sériovým motocyklům, aby opravdu platil dřívější slogan: "Nedělní vítězný motocykl si mohu v pondělí koupit v obchodě".
Jedním z kroků dopředu, co se týká sponzorů a nových reklamních subjektů, je zavedení seriálu na okruhy a území bývalého Sovětského svazu, tedy do Ruska a na Ukrajinu: "Pro naše sponzory je Rusko velmi důležité. Jakmile se uskuteční první závod na ruském území, tak doslova rozkvete pro týmy sponzorský trh. Hodně firem v Rusku se už zajímá o tento seriál, a to je hodně pozitivní. Díky závodu v Rusku se kalendář superbikového šampionátu dostane na vyšší úroveň a jak týmy, tak celé mistrovství z toho budou profitovat", říká Paolo Flammini na téma závodu Moscow Raceway 2012 a dodává: "Vše běží dle plánu. Do konce září, nejpozději začátkem října budou k dispozici všechny detaily. Hodně by mě překvapilo, kdyby se závody v Rusku 2012 neuskutečnily". Ty by měly být v kalendáři - bude se tvořit  teprve po kalendáři Formule1 a následně MotoGP, což  je klasický zavedený postup - jsou plánovány na konec srpna, nebo na začátek září. Původní idea, že týden předtím nebo potom, se uskuteční ještě závod na poloostrově Krym v Ukrajině byla už smetena z pracovního stolu: "Vše mluví pro to, že závod na Krymu se uskuteční nejdříve v sezóně 2013", říká doposavadní obchodní ředitel Infrontu Paolo Flammini. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist