Ondra Ježek: Věřím v lepší zítřky

Před odjezdem do Assenu se brněnský jezdec Ondra Ježek zamyslel nad dosavadním průběhem stockového šamapinátu a hlavně se rozhovořil na téma změny motocyklu Aprilie za Hondu.

Po dvou odjetých závodech na Pyrenejském poloostrově a výsledcích lehce za předsezónním očekáváním se mnozí fanoušci domnívají, že opustit Hondu byla chyba. Zeptali jsme se tedy Ondry, jak to vidí on.

Máš za sebou dva závody v Portugalsku a Španělsku, jak jsi spokojený s výsledky?
„Jak se to vezme. Před sezónou jsem měl cíl jezdit do TOP 5. Jedenácté a dvanácté místo je tedy za původním očekáváním. Nicméně tyto výsledky neberu jako úplný propadák. V Portimau jsem si oproti loňsku zlepšil čas na kolo a ve Valencii jsem letošní závod zajel o vteřinu rychleji než ten loňský. V celkové klasifikaci je zatím ztráta minimální a ještě se může stát cokoli.“


Když před sezónou zazněla informace, že letos pojede MS Racing na Aprilii, všichni jsme očekávali, že budete schopni konkurovat těm nejlepším. Realita je však jiná, proč?
„Ano to je pravda. Já jsem si třeba myslel, že na Aprilce vyhraji všechny závody s prstem v nose. Ne to bych přeháněl. Faktorů, proč tomu tak není, je určitě více. Začal bych u sebe. Aprilia je čtyřválec do V a tedy vyžaduje jiný styl jízdy, na který si ještě musím trochu zvyknout. Dalším problémem je citlivost Aprilie na nastavení podvozku. Nastavit Hondu byla procházka růžovým sadem. Tady je mnohem více možností a je potřeba se podvozku a pérování věnovat více. Co fungovalo na Hondě, tady bohužel nefunguje. V tomto ohledu se ale zlepšujeme a už ve Valencii jsem měl v závodě motorku nastavenou téměř optimálně. Největší bolestí je zatím výkon motoru. Ten byl zejména ve Valencii nedostatečný. Hrozně jsem ztrácel při výjezdech ze zatáček a následně na rovinách. Na Assen by ale tento problém měl být vyřešen. Co se týče světlých stránek Aprilie, tak bych zmínil určitě rám motocyklu. Je celkově užší, kompaktnější a dovoluje mi mnohem rychlejší nájezdy a průjezdy zatáčkami. V těchto pasážích jsem ve Valencii oproti mým soupeřům hodně získával.“


Jste v šampionátu jediným týmem jedoucím na Aprilii. Máte tak lepší spojení přímo s továrnou, respektive továrním týmem SBK?
„To je jedna z věcí, která mě velmi příjemně překvapila. Spolupráce s továrním týmem Alitalia Aprilia Racing funguje na jedničku. Jsme s nimi velmi často v kontaktu. Ve Valencii s námi nebyl náš technik na pérování Arnošt Zemen. „Maxovi kluci“ mi ale v tomto ohledu hodně pomohli, za co bych jim chtěl poděkovat. Také nám pomáhají s elektronikou. Spolupráci s nimi opravdu nelze nic vytknout. V boxu mají vyvěšený časový harmonogram, kde mají kromě třídy Superbike vyznačené taky časy tréninků a závodu litrových stocků a pravidelně nás sledují. Berou nás jako parťáky a to je pro nás absolutně to nejdůležitější. Spojení s Aprilií tedy dále věřím a o správnosti našeho rozhodnutí změnit značku nepochybuji.“


Ondro, když tě tak poslouchám, z tvé řeči je zatím cítit spíše optimismus než pesimismus. To je skvělé. Jak to tedy vidíš v dalších závodech?
„Když se nám podaří odstranit všechny nedostatky, o kterých jsem mluvil, věřím, že se budu pravidelně pohybovat v nejlepší pětce. Bylo by dobré začít hned v Assenu. Ten mi ale nikdy moc nešel, tak uvidíme.“

Co říkáš na výsledky tvého nového týmového kolegy Michala Salače?
„Michal mě hodně překvapil. Je vidět, že na sobě hodně maká a od loňska udělal velký krok dopředu. Jeho výkon ve Valencii byl opravdu obdivuhodný a myslím, že to nikdo nečekal.“

Informace o redaktorovi

Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist