Ondra Ježek v Imole

Ondra Ježek měl v Imole na dosah nejlepší výsledek sezóny. Pád v desátém kole však vše zhatil.

Ondra Ježek v Imole
Úvodní den nezačal pro Ondru vůbec dobře. Bez týmového technika pérování odjel v první volném tréninku pouhých 5 kol, než ho z dalších bojů vyřadila porucha zadního tlumiče. Následná kvalifikace rozšíření odjetých kilometrů na italské trati nepřinesla. Po stejném počtu kol totiž Ondru opět zastavila technická závada. Tentokrát byl na vině unikající olej z motoru. Deset odjetých kol a čas 1:57,553 znamenající až 21. pozici, to nebyla zrovna dobrá bilance prvního dne.

Při čištění dráhy po pátečním dni vytekl z údržbového traktoru olej na trať. Sobotní dopolední program tak doznal několik změn a volný trénink třídy Superstock 1000 přišel na řadu až těsně před polednem. Týmu MS Racing přišel tento odklad vhod, protože závada z první kvalifikace byla vážnější, než se zprvu zdálo, a nestihla se včas opravit. Na osychající trati Ondra zrychlit nedokázal, přesto zapisoval 15. pozici v rámci tréninku. Proměnlivé italské počasí dávalo všem týmům zabrat i odpoledne, a tak se druhá rozhodující kvalifikace odjela opět na částečně vlhké trati. Zlepšit svůj čas dokázalo pouze pět jezdců. Jedním z nich byl i Ondra, který časem 1:56,976 posunul svoji startovní pozici o řadu vpřed na 19. místo.
V den samotného závodu se počasí umoudřilo a již ranní warm-up naznačil, že se pojede opravdu rychle. Ondrovi se výborně podařil start do závodu. Přehnal se přes celou jednu řadu soupeřů a v průběžném pořadí po prvním kole figuroval na 15. místě znamenajícím přímý boj o mistrovské body. Vlivem několika pádů před ním jedoucích jezdců se pole závodníků částečně posunulo vpřed. Ondra neustále zrychloval a stahoval svoji ztrátu na Itala Vivarelliho, kterého i díky svému nejrychlejšímu času 1:55,092 v 8. kole předjel. Bohužel hned v dalším kole došlo k technickému problému, který znamenal pád a konec nadějí na dobrý výsledek.


Ondra Ježek:
„Takový konec dobře rozjetého závodu mě opravdu mrzí. Na to, jaké jsme měli během víkendu problémy, jsme si ani lepší průběh závodu přát nemohli. Neměli jsme k dispozici technika pérování, v pátek dvakrát předčasně ukončený trénink kvůli technice, v sobotu polomokro. Opravdu jsem toho letos v Imole moc nenajezdil. Do závodu jsem se nabudil a byl připraven dát do toho všechno. Na startu jsem předjel šest jezdců, potom dotahoval desátého Vivarelliho. Když jsem ho předjel, chtěl jsem mu hned ujet. To se mi částečně podařilo, ale v polovině okruhu mi vypadl kvalt v Acque Minerali, vyjel jsem mimo trať a nemohl zařadit zpět. Když jsem motocykl lehce nahnul, abych nevjel do kačírku, kvalt skočil zpátky. V ten moment se zadní kolo zastavilo a byl jsem katapultován ze sedla. V ten moment by se ve mně krve nedořezal, protože jsem přišel o top 10 a také cenu Pirelli pro nejlepšího skokana závodu. Pozitivní zprávou je, že naše Aprilie měla snad poprvé letos ten správný výkon a pokud tomu tak bude i v Magny Cours, vidím to nadějně.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist