Ondra Ježek na Nürburgringu nebodoval

Z Nürburgringu odjel motocyklový závodník Ondřej Ježek bez bodového zisku, když v závodě světového poháru FIM Superstock 1000 obsadil až 20. místo.

Německý okruh Nürburgring v pohoří Eiffel, známý svým zrádným počasím, tentokrát překvapil a na celý víkend nachystal téměř ideální jezdecké podmínky. Stejně ideálně měl být nachystaný i tým MS Racing, který po vydařených testech v Mostě plánoval útok na nejlepší patnáctku a bodový zisk. 


Jenže hned první trénink znamenal velké rozčarování. Téměř nic z optimálního nastavení z testů na německém asfaltu nefungovalo. Nejlepším časem dne byl ten z 1. kvalifikace s hodnotou 2:06,427, tedy čas o propastných 6 vteřin pomalejší než měl nejrychlejší Ital Antonelli. Do sobotního dne bylo naprosto nezbytné nastavení podvozku zlepšit. Celý tým tak dlouho do večera laboroval, jaké změny na Ondrově Aprilii provede. Sobotní den a druhý volný trénink měl ukázat, zda-li se tým vydal správnou cestou. Zrychlení o 1,4 vteřiny v nelehkých podmínkách na trati, kterou zalila hustá mlha, to byl výrazný krok vpřed. Odpolední 2. kvalifikace byla opět za ideálních povětrnostních podmínek a celému startovnímu poli se podařilo zlepšit své včerejší časy. V Ondrově případě tomu také nebylo jinak a posunul své maximum na čas 2:03,529. Ztráta na nejrychlejšího byla však stále značná. Na startovním roštu to pro Ondru znamenalo 21. pozici, čili start ze šesté řady.

Samotný závod nezačal pro Ondru příliš dobře. Na startu drobně zaváhal a před první nelehkou pravou zatáčkou ho předjelo několik jezdců. V následujících kolech bojoval spolu se svým týmovým kolegou Michalem Salačem ve skupince o 22. pozici. Po Michalově jezdecké chybě a výpadkům Italů Zanettiho a Baroniho se Ondra posunul na 20. pozici. Poté se mu dařilo kolo od kola zajíždět rychlejší časy a svůj vůbec nejlepší si zapsal v kole posledním 2:02,921. I díky tomuto rychlému kolu dojel před ním jedoucího Vivarelliho na KTM, nicméně předjet už ho nedokázal. Výsledek v podobě 20. místa je zcela jistě zklamáním a možná i neúspěchem, ale na druhou stranu od pátku Ondra srazil 4 celé vteřiny a podvozek fungoval natolik kvalitně, že byl schopen po celou délku závodu zrychlovat. Je to vizitka tvrdé práce, kterou tým v čele se šéfem pérování Arnoštem Zemenem a Ondrovými mechaniky po celý víkend odváděli. 

„Po tom, jak víkend začal, jsem ani nevěřil, že bych mohl zajet pod 2:03. Nakonec jsme však rapidně vylepšili nastavení podvozku a zlepšení se dostavilo. Start závodu mi nevyšel. Pustil jsem spojku později, než bych měl a ztratil tak několik pozic. Navíc jsem byl na vnější straně a to není při startu na této trati úplně vhodné. Po třech kolech jsem se dostal před pomalejší jezdce a začal stíhat Vivarelliho. Ke konci jsem si ho hodně doklepl, ale bohužel mi chybělo pár zatáček, abych se přes něj dostal. Po dalším závodě bez bodu v týmu spokojenost určitě nevládne, ale bohužel na lepší jak devatenácté místo, od kterého mě dělilo několik desetin, to dnes prostě nebylo. Je to pro mě velmi frustrující. V loňském roce jsem na stupně vítězů ztratil jen šest vteřin, letos tři čtvrtě minuty.“, řekl Ondra Ježek.


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist