Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Přece nebudeme radit superprofíkům(!) , žeby stačilo Marcovi "dovážit" aspoň,
něco z toho, co mu chybí na tělesné váze do Chaze . A jestli opravdu upřednostňují
"lehký řízení" ve střídačkách na úkor stability v maximálce, tak není (podle mně!) to
"pravé ořechové" předpokládat, že se ty vibrace nemohou vymknout kontrole jezdce,
například ve fázi přechodu z maximálky (300+ km/h !! ) na brzdy . . .
Pro odlehčení přidávám "paralelu" z těch dřevních dob TT na IoM, kdy "málem každej"
kdo si troufnul startovat, více či méně poladil sériovku "z krámu" pro t.zv. Proddy Class,
t.j. třídu produkčních "závodních" motocyklů , kterou tehdy obsazovaly i poměrně
renomované týmy britských dovozců a ladičů .
Např. ti, kteří "vsadili" na výkon a spolehlivost 2T tříválcových sériových vzducháčů
KH500 a KH750, museli koncepci sériového šasi se špatným rozložením váhy na přední
a zadní kolo, "vyrovnávat" mnohakilogramovými (olověnými !) destičkami, umísťovanými
do spodních vodorovných "jazyků" polokapotáží a dosáhli tak lepšího přítlaku předního kola
především při akceleraci ze zatáček . Polokapotáže zase byly upřednostňovány pro snadný přístup k motoru při tankovacích zastávkách v boxech ! Jízdní vlastnosti zdůrazňoval i pan ing František
Pudil výrokem "šasi důležitější výkonu motoru", když se v těch krásných 60. a 70. letech,
zvlášť v nejvyšších kubaturách, neřešila váha jezdce a opravdu v nich jen vyjímečně jezdily váhové "kategorie" dnešních Melandriho, Pedrosy, Markéze a dalších .
Skoro se mu divím, že se na tom ještě nebojí jezdit naplno. To kmitání řídítek na cílovce v druhé jízdě bylo vážně děsivý, skoro na bezpečnostní hnědý trenýrky...
Asi mu upadla,když o ní "přišel".
Kdyby se držel za Reyem,mohl ho po jeho chybě předjet.
Já si myslím,že je Marco lehký a ve velkých rychlostech se odlehčuje a začne kmitání.
Ale chvílemi je to kmitání fakt brutální .
Zajímalo by mě, co znamená, že Melandri "přišel o páčku zadní brzdy"? Praskla, upadla protože nedržela, nebo přestal fungovat mechanismus? Každopádně to vysvětluje, proč v závěru tak zpomalil. Myslel jsem, že jen dojíždí na jistotu a proto taky nestihnul předjet Reu - nečekal, že udělá takový kiks a poskytne takovou šanci, ale očividně za tím byla technika.
A stejně tak mě zajímá, co má proboha s tou motorkou. V TV zaznělo, že vyměnili přední vidlici a částečně se to zlepšilo, ale problém zjevně přetrvává. Špatné vyvážení? Vůle v řízení nebo zavěšení zadní kyvky? Nebo křivá motorka? Tohle kmitání přece není normální a je divné, že si s tím tým nedokáže poradit.
Přece nebudeme radit superprofíkům(!) , žeby stačilo Marcovi "dovážit" aspoň,
něco z toho, co mu chybí na tělesné váze do Chaze . A jestli opravdu upřednostňují
"lehký řízení" ve střídačkách na úkor stability v maximálce, tak není (podle mně!) to
"pravé ořechové" předpokládat, že se ty vibrace nemohou vymknout kontrole jezdce,
například ve fázi přechodu z maximálky (300+ km/h !! ) na brzdy . . .
Pro odlehčení přidávám "paralelu" z těch dřevních dob TT na IoM, kdy "málem každej"
kdo si troufnul startovat, více či méně poladil sériovku "z krámu" pro t.zv. Proddy Class,
t.j. třídu produkčních "závodních" motocyklů , kterou tehdy obsazovaly i poměrně
renomované týmy britských dovozců a ladičů .
Např. ti, kteří "vsadili" na výkon a spolehlivost 2T tříválcových sériových vzducháčů
KH500 a KH750, museli koncepci sériového šasi se špatným rozložením váhy na přední
a zadní kolo, "vyrovnávat" mnohakilogramovými (olověnými !) destičkami, umísťovanými
do spodních vodorovných "jazyků" polokapotáží a dosáhli tak lepšího přítlaku předního kola
především při akceleraci ze zatáček . Polokapotáže zase byly upřednostňovány pro snadný přístup k motoru při tankovacích zastávkách v boxech ! Jízdní vlastnosti zdůrazňoval i pan ing František
Pudil výrokem "šasi důležitější výkonu motoru", když se v těch krásných 60. a 70. letech,
zvlášť v nejvyšších kubaturách, neřešila váha jezdce a opravdu v nich jen vyjímečně jezdily váhové "kategorie" dnešních Melandriho, Pedrosy, Markéze a dalších .
Von Rea tim kiksem kupodivu moc neztratil, to by na něj musel bejt Marco nalepenej...
Skoro se mu divím, že se na tom ještě nebojí jezdit naplno. To kmitání řídítek na cílovce v druhé jízdě bylo vážně děsivý, skoro na bezpečnostní hnědý trenýrky...
No to lítání zadního kola je šílené ... že by výška + váha Melandriho ? Proč to nedělá ostatním Ducati.
Asi mu upadla,když o ní "přišel".
Kdyby se držel za Reyem,mohl ho po jeho chybě předjet.
Já si myslím,že je Marco lehký a ve velkých rychlostech se odlehčuje a začne kmitání.
Ale chvílemi je to kmitání fakt brutální .
Zajímalo by mě, co znamená, že Melandri "přišel o páčku zadní brzdy"? Praskla, upadla protože nedržela, nebo přestal fungovat mechanismus? Každopádně to vysvětluje, proč v závěru tak zpomalil. Myslel jsem, že jen dojíždí na jistotu a proto taky nestihnul předjet Reu - nečekal, že udělá takový kiks a poskytne takovou šanci, ale očividně za tím byla technika.
A stejně tak mě zajímá, co má proboha s tou motorkou. V TV zaznělo, že vyměnili přední vidlici a částečně se to zlepšilo, ale problém zjevně přetrvává. Špatné vyvážení? Vůle v řízení nebo zavěšení zadní kyvky? Nebo křivá motorka? Tohle kmitání přece není normální a je divné, že si s tím tým nedokáže poradit.