Ohlasy po druhém klání WorldSBK v Aragonii

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5070) napsal 17.04.2018 v 12:10+1

Přece nebudeme radit superprofíkům(!) , žeby stačilo Marcovi "dovážit" aspoň,
něco z toho, co mu chybí na tělesné váze do Chaze . A jestli opravdu upřednostňují
"lehký řízení" ve střídačkách na úkor stability v maximálce, tak není (podle mně!) to
"pravé ořechové" předpokládat, že se ty vibrace nemohou vymknout kontrole jezdce,
například ve fázi přechodu z maximálky (300+ km/h !! ) na brzdy . . .
Pro odlehčení přidávám "paralelu" z těch dřevních dob TT na IoM, kdy "málem každej"
kdo si troufnul startovat, více či méně poladil sériovku "z krámu" pro t.zv. Proddy Class,
t.j. třídu produkčních "závodních" motocyklů , kterou tehdy obsazovaly i poměrně
renomované týmy britských dovozců a ladičů .
Např. ti, kteří "vsadili" na výkon a spolehlivost 2T tříválcových sériových vzducháčů
KH500 a KH750, museli koncepci sériového šasi se špatným rozložením váhy na přední
a zadní kolo, "vyrovnávat" mnohakilogramovými (olověnými !) destičkami, umísťovanými
do spodních vodorovných "jazyků" polokapotáží a dosáhli tak lepšího přítlaku předního kola
především při akceleraci ze zatáček . Polokapotáže zase byly upřednostňovány pro snadný přístup k motoru při tankovacích zastávkách v boxech ! Jízdní vlastnosti zdůrazňoval i pan ing František
Pudil výrokem "šasi důležitější výkonu motoru", když se v těch krásných 60. a 70. letech,
zvlášť v nejvyšších kubaturách, neřešila váha jezdce a opravdu v nich jen vyjímečně jezdily váhové "kategorie" dnešních Melandriho, Pedrosy, Markéze a dalších .

Blooma (203) napsal 16.04.2018 v 14:24

Von Rea tim kiksem kupodivu moc neztratil, to by na něj musel bejt Marco nalepenej...

Honza-K (830) napsal 16.04.2018 v 13:42

Skoro se mu divím, že se na tom ještě nebojí jezdit naplno. To kmitání řídítek na cílovce v druhé jízdě bylo vážně děsivý, skoro na bezpečnostní hnědý trenýrky...

omg (1412) napsal 16.04.2018 v 10:30

No to lítání zadního kola je šílené ... že by výška + váha Melandriho ? Proč to nedělá ostatním Ducati.

JollyJoker (1004) napsal 16.04.2018 v 08:41

Asi mu upadla,když o ní "přišel".
Kdyby se držel za Reyem,mohl ho po jeho chybě předjet.
Já si myslím,že je Marco lehký a ve velkých rychlostech se odlehčuje a začne kmitání.
Ale chvílemi je to kmitání fakt brutální .

1100Virago (3052) napsal 15.04.2018 v 17:57

Zajímalo by mě, co znamená, že Melandri "přišel o páčku zadní brzdy"? Praskla, upadla protože nedržela, nebo přestal fungovat mechanismus? Každopádně to vysvětluje, proč v závěru tak zpomalil. Myslel jsem, že jen dojíždí na jistotu a proto taky nestihnul předjet Reu - nečekal, že udělá takový kiks a poskytne takovou šanci, ale očividně za tím byla technika.

A stejně tak mě zajímá, co má proboha s tou motorkou. V TV zaznělo, že vyměnili přední vidlici a částečně se to zlepšilo, ale problém zjevně přetrvává. Špatné vyvážení? Vůle v řízení nebo zavěšení zadní kyvky? Nebo křivá motorka? Tohle kmitání přece není normální a je divné, že si s tím tým nedokáže poradit.




TOPlist