Ohlasy na závody v Kataru

Několik jezdeckých ohlasů na víkendové závody Superbiků a Supersportu v katarském Doha.

World Superbike
Yukio Kagayama (Corona Extra Suzuki Alstare)
Dnes jsem velmi šťastný muž. Nevěřil jsem, že bych tak brzo vyhrál závod světových superbiků nebo, že bych po prvním kole vedl světové pořadí. Chtěl bych mému týmu poděkovat za jejich pomoc a podporu, toto vítězství je pro nás všechny. Byl jsem také šťastný, že jsem v prvním závodě na pódiu, proto po vítězství ve druhém závodě jsem dvakrát tak šťastný. Myslím, že pro mne bylo v prvním závodě přerušení dobré, udělalo se během něho na motocyklu několik úprav. Můj motocykl GSX-R1000 vypadal pak lépe. Ve druhém závodě byla nižší teplota okruhu a já cítil, že můj motocykl pracuje lépe. Když byl jednou Troy široký, tak jsem ho podjel. Ujal jsem se vedení a byl jsem schopný získat nějaký náskok. Troy byl široký kvůli nějakému oleji na dráze, i já jsem cítil uklouznutí, ale udržel jsem to [olej v první zatáčce po explozi motoru Yamahy Ivana Silvy – poz. autor]. Na konci jsem sledoval svůj náskok, který jsem udržel až do cíle.
Troy Corser (Corona Extra Suzuki Alstare)
V prvním závodě to bylo celkem snadné, vše vypadalo pohodlně a uvolněně. Motocykl pracoval ohromně, jediný problém bylo, že začalo pršet. Věděl jsem, že bude závod přerušen, protože všichni jsme jeli na hladkých pneumatikách. Než jsme znovu odstartovali, tak okruh opět vyschl. Myslím, že opět všichni vyjeli na hladkých pneumatikách. Poté Yukio vedl závod a já jel za Laconim. Věděl jsem, že pokud chci zvítězit, musím se ho držet. Bylo to již dlouho od mého vítězství v roce 2001, ale nezapomněl jsem ten pocit vyhrávat závody. Ve druhém závodě jsem vedl, ale byly vyvěšené v první zatáčce olejové vlajky. Jel jsem tedy trochu zeširoka, abych se vyhnul nebezpečí. Skoro jsem spadl, ale Yukio dokázal tuto mou chybu využít a podjel mne. Pokoušel jsem se ho zachytit, ale on mi dokázal poodjet. Má přední pneumatika byla poškozená, věděl jsem, že se neudržím ani před Régisem, tak jsem ho nechal jet. Je ohromné zvítězit, je ohromné být opět na pódium hned na začátku sezóny. Jediné co by bylo lepší je, kdybych zvítězil v obou závodech. Nyní je však na řadě můj oblíbený okruh Phillip Island, tak možná budu schopen udělat double tam.
Régis Laconi (Ducati Xerox)
V prvním závodě jsem jen tak tak odstartoval, ihned jsem však předjel několik chlapců a končil jsem úvodní kolo již čtvrtý. Být druhý v obou částech tohoto závodu bylo těžké, skončit nakonec až třetí bylo poté mrzuté, ale takové jsou předpisy. Ve druhém závodě jsem se pokoušel zachytit Yukia v posledních kolech, když jsem pochopil, že by bylo snadné havarovat, raději jsem se spokojil s druhým místem. Udělal jsem dnes to nejlepší, co jsem udělat mohl. Důležité bylo, abych začal sezónu se dvěma dobrými výsledky, ne jako v loňském roce. Letos jsem tedy zahájil sezónu dobře.
James Toseland (Ducati Xerox)
V prvním závodě jsem měl dva dobré starty. Skončil jsem nakonec těsně za nejlepší pěticí, uvážím li vše co se tento týden odehrálo, byl to dobrý start do sezóny. Důvěra se jistě vrátí, potřebuji ještě nějaký čas jezdit na suchém povrchu. Dvakrát jsem skončil na šestém místě, i když jsem startoval až ze třináctého místa. Myslím, že je to dobré. V šampionátu jsem sice celkově pátý, tedy na pozici, kde bych nechtěl být, ale přinejmenším je to jistá pozice. Ke konci druhého závodu jsem již jezdil jako vedoucí jezdci. Po pádu v nedělních testech jsem potřeboval nějaký čas jezdit na suchém asfaltu. Nebyl jsem tedy zde schopný vyzkoušet vše, co jsem chtěl. Bylo to tedy pro mne velmi složité. Jsem zklamaný, ale věřím, že kdybych natestoval minulý týden více kilometrů, mohlo to dnes být lepší.
Chris Vermeulen (Winston Ten Kate Honda)
Motocykl byl o dost lepší ve druhém závodu. Změnili jsme nastavení zadního tlumiče a i nové přední vidlice pracovali lépe. S postupem závodu jsem se cítil stále pohodlněji, nemohl jsem se dočkat, až mi trochu ubude množství paliva. Když se tak stalo, motocykl šel trochu nahoru. Kdyby byly ještě dvě kola, mohl jsem být na pódiu, kdyby bylo více času na přípravu motocyklu … kdo ví? Potřeboval jsem ten čas, který jsem ztratil při posledním víkendu. Přinejmenším mám, alespoň nějaké body a další testování před sebou.
Karl Muggeridge (Winston Ten Kate Honda)
Zapomenout na toto vyřazení mi bude trvat týden. Nemám na motocyklu moc neježděno, pak se vám rozbije drobná součástka a vy musíte startovat z boxů. Nakonec motocykl během závodu vypadal dobře a já jsem získal dobrý rytmus. Sice jsem trochu postrádal po nemoci energii, ale jel jsem ve velké pohodě. No, alespoň jsem získal body v prvním závodě a vím, že jsem ve výborném týmu. Ještě potřebuji trochu času na aklimatizaci. Nyní přijde domácí závod v Austrálii, tím začne má sezóna.
Lorenzo Lanzi (Scuderia SC Caracchi)
V prvním závodě bylo vše špatné, od špatné sady pneumatik, až po můj pád po několika kolech. Nevím přesně kdo mě sestřelil, ale cítil jsem úder a ocitl jsem se společně s dalšími dvěma jezdci ve štěrku. Bolela mě pravá noha, ale naštěstí to byla jen bolest, žádná zlomenina. Druhý závod jsem začal těsně za velkou skupinou, kterou jsem však nebyl schopen chytit. Na konci jsem byl již zklamaný a tak jsem ubral plyn a soustředil se pouze na dokončení závodu.
Fonsi Nieto (Scuderia SC Caracchi)
Měl bych být spokojený, ale jsem spokojený pouze částečně. Během prvního závodu bylo fantastické zůstat několik kol mezi nejlepšími, pak mě zpomalil nějaký problém na předním kole. Do druhé části tohoto závodu jsem nasadil suché pneumatiky, ale dráha byla v několika místech ještě mokrá. Začal jsem se propadat, zatímco někteří jezdci, kteří byli po první části až za mnou, se dokázali zlepšit. Já jsem tím ztratil několik pozic. Ve druhém závodě jsem nenašel po startu dost prostoru, poté jsem po několika kontaktech s jednou Hondou málem havaroval. Musel jsem velmi tvrdě jet, abych dosáhl alespoň nějakou pozici.
Pierfrancesco Chili (Klaffi Honda)
V posledních dvou nebo třech kolech druhého závodu jsem najednou měl problém při brždění, jinak bych zcela určitě dojel Troye. Pro brždění jsem musel znovu nabrat sílu, závod jsem dokončil vyčerpaný. V těchto posledních kolech jsem udělal také tři chyby, tak jsem se raději uvolnil a soustředil pouze na dojetí do cíle.
Max Neukirchner (Klaffi Honda)
Druhý závod byl dobrý, v prvním jsem měl drobnou havárii. Ve druhém závodě jsem měl opravdu dobrý start a tím jsem si vypracoval dobré podmínky. V prvním závodě jsem měl problém s jedním motorovým senzorem, ale také před tím pádem jiní jezdci přibrzdili dříve než kdy jindy. Zachytili mne a havarovali jsme. Druhý závod byl o hodně veselejší.
Ben Bostrom (Koji Renegade Honda)
Měl jsem od začátku problém s motocyklem a tak to byl těžký víkend. Toto však byl pro nás vlastně pouze test. Druhý motocykl i náhradní díly budeme mít až k dalším testům. Dostaneme i nové motory. Jsem po tomto víkendu na dně, ale určitě se budu postupně zvedat nahoru.
World Supersport
Kevin Curtain (Yamaha Motor Germany)
Byla to těžká práce. Věděl jsem, že nebudu mít přední pneumatiku, která vydrží celý závod. Až do konce závodu pak moje pneumatika vypadala jako kdyby to byla pneumatika na mokro. Několik jezdců padlo na přední kolo, myslím si, že většina z nás tedy měla stejný problém. Jsem s tímto výsledkem spokojený, zvláště poté, co jsem si minulý měsíc zlomil klíční kost. Je to dobrý základ do dalšího závodu, který se jede na Phillip Islandu.
Broc Parkes (Yamaha Motor Germany)
Po čtyřech nebo pěti kolech mě začala hodně bolet má zraněná ruka. Dobře jsem začal, ale s postupem času jsem jezdil pomalejší kola. Nebylo moc věcí, které jsem proti tomu mohl udělat. Doufal jsem, že při svém prvním startu na Yamaze skončím na pódiu a tak jsem trochu zklamaný. Nakonec však, když uvážím svůj stav, je šesté místo dobrý výsledek.
Gianluca Nannelli (Scuderia SC Caracchi)
Doufal jsem v něco víc, ale neustálý déšť nám nedovolil dobře nastavit motocykl. Zvolil jsem bezpečné nastavení, ale ztratil jsem tím na rychlosti. Měl jsem velmi dobrý start, ale uprostřed prvního kola mě tvrdě atakoval Fujiwara při předjíždění, musel jsem jet vnější stopou a tím jsem ztratil několik pozic. Mohl jsem se poté již pouze soustředit na dokončení závodu a na získání několika důležitých bodů.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist