Ohlasy na testy v Kataru

Několik jezdeckých ohlasů na víkendové testování superbiků a supersportů v Qataru.

World Superbike
James Toseland (Ducati Xerox)
Vjížděl jsem do druhé ze tří rychlých pravých zatáček a pustil mě zadek. Přeletěl jsem motocykl a přistál na zadku. Nikdy jsem ještě neletěl tak vysoko nad motocykl. Jsem v pořádku, jen potřebuji pár dnů odpočívat. Pak budu opět zpět. Toho pádu je opravdu škoda, motocykl dnes odpoledne vypadal dobře, takto jsme nedokončili pokrok, který se začínal projevovat.
Régis Laconi (Ducati Xerox)
Pracovali jsme velmi pilně. Důležité bylo nalézt trvanlivost přední pneumatiky. Jsem spokojený s tím, co jsem jezdil během vytrvalostního testu. Ještě musím nalézt trochu více rychlosti, ale pocit mám již dobrý. Od včerejška jsme opět udělali pokrok. Stejně jako všichni ostatní, tak i já jsem nasadil na poslední kola měkkou pneumatiku a zlepšil svůj nejlepší čas na jedno kolo. Nyní musím počkat a uvidím co se stane v sobotu.
Chris Vermeulen (Winston Ten Kate Honda)
Někteří jezdci zde najezdili dokonce 100 kol, já sotva 40. Dokonce jsem bojoval abych najezdil i tyto kola. Vím co udělat příště, ale musí mi být lépe [Vermeulen i Muggeridge jezdili s horečkou]. Okruh je dobrý a motocykl také nabízí víc než jsem poslední dva dny ukázal. Ve čtvrtek to bude vše jiné.
Karl Muggeridge (Winston Ten Kate Honda)
Je to frustrující, jakým způsobem jsem dokázal ztratit dnešní den, ale cítil jsem se špatně. Špatné zdraví není to co potřebujete k jízdě na novém motocyklu po novém okruhu. Ale záleží až na dalším víkendu a k němu se budu ubírat ve své práci poté, co strávím několik dnů v posteli.
Yukio Kagayama (Alstare Suzuki Corona Extra)
Se vším, co jsme za tyto dva dny dokázali, jsem spokojený. Chtěl bych poděkovat týmu za jejich skvělou práci a za to jak mi pomohli. Testoval jsem mnoho různých věcí. Doufám, že stav okruhu bude stejně dobrý, ne li ještě lepší. Pokud se podmínky zlepší, mohu jet ještě rychleji, ale počkám a uvidíme jaké to bude. Zatím se stále učím s pneumatikami Pirelli, hledám jejich limit. Do prvního závodu mám plán jako do každého jiného – odstartovat, dát plný plyn a jet na svém maximu. To je jediná cesta, kterou znám.
Troy Corser (Alstare Suzuki Corona Extra)
Jsem šťastný, že jsme skončili na prvním a druhém místě, je to dobrá odměna týmu za jejich veškerou práci a úsilí, kterým procházejí. Na konci jsem tušil, že Yukio pojede trochu rychleji, já mohl jet také trochu rychleji, ale Cardoso na mne čekal a v posledním kole mě přibrzdil. Provedli jsme mnoho změn, motocykl se zlepšil, ale stále je ještě co zlepšovat. Také jsme se zlepšili na podvozku. Na okruhu je ještě několik míst, o kterých vím, že mohu jezdit rychleji, a proto si bude muset Yukio dávat pozor! Každý den byla dráha jiná, bylo to tedy opravdu dobré testování, poznal jsem jak se motocykl chová. Pokud se dráha změní i příští týden, tak doufá, že budeme mít na tyto změny připravené rychlé řešení.
Garry McCoy (Foggy Petronas Racing)
Dnes ráno jsem pokračoval v tom, kde jsem včera skončil. Pokusil jsem se nalézt opravdu dobré nastavení pro tento okruh a také pro můj jezdecký styl. Jsem rád, že jsem se dostal blízko tomu, kde jsem chtěl po tomto testu být. Toto je můj opravdu první dokončený test na FP1. Ještě je hodně práce na tom, aby oba moje motocykly byly takové, jaké bych je chtěl mít, ale vím, že je mohu na závod dobře připravit. Myslím si, že tento okruh bude pro nás trochu těžký, chybí nám výkon, ale naopak výhodu nám dává ovladatelnost motocyklu.
Steve Martin (Foggy Petronas Racing)
Pokračoval jsem ve vzestupné práci a zvláště dnes ráno jsme udělali několik dobrých změn. Jsem rád, že jsem testoval vše co jsem chtěl a našel jsem dobré základní nastavení pro zdejší závod. Odpoledne byl pokrok trochu pomalejší, ale nakonec jsme se stejně pohnuli kupředu. Je zde ještě trochu více práce, kterou chci soustředit na brždění. Kvůli incidentu na okruhu jsem nebyl schopný využít mou kvalifikační pneumatiku, ale vím, že kdybych měl volný okruh, jsem schopný dostat se pod 2:03.
Noriyuki Haga (Yamaha Motor Italia)
[na rozdíl od ostatních jezdců ani jednou netestoval s kvalifikační pneumatikou] Dráha byla docela kluzká, ale nebylo to horší než jsem očekával. Měl bych být připravený. Bylo rozumné strávit více času při testování na závodních pneumatikách, než používat kvalifikační pneumatiky. To by nebylo dobré pro závod.
Andrew Pitt (Yamaha Motor Italia)
Na konci jsem použil kvalifikační pneumatiku, ale příliš brzy jsem brzdil, protože slunce bylo již velmi nízko a já nemohl pořádně vidět. Motocykl pracuje dobře, ale ještě něco zkouším. Není zde příliš chlapců, kteří jezdili stabilní časy. Já jsem absolvoval na závodních pneumatikách v kuse jedenáct kol, dojel jsem Regise Laconiho a předjel ho. Vše je tedy otevřené.
Norick Abe (Yamaha Motor France - IPONE)
Konkurence je zde velmi těžká. Pro mě to bylo poprvé, co jsem jezdil s většinou těchto jezdců. Každý je rychlý, zjistil jsem, že nejenom špičkový závodníci mohou jezdit rychle. Je to pro mne překvapení. Když jsem udělal na motocyklu malou změnu, stoupal jsem i ve výsledkové listině. Když jsem však nebyl schopný zajet rychlé kolo, hodně jsem klesl. Zkoušel jsem různé nastavení a na konci dne jsem konečně to správné našel. Nemohl jsem dobře využít svou kvalifikační pneumatiku, protože byli přede mnou dva jezdci, a proto je můj nejlepší čas na závodní pneumatice. Na této závodní pneumatice jsem jezdil stabilně rychlá kola.
Sebastien Gimbert (Yamaha Motor France - IPONE)
Být mezi nejlepší pěticí je dobré, ale nebylo to mou prioritou. Byl jsem zde testovat na závod a ten se jede příští týden. Myslím si, že jsem odvedl dobrou práci a zajel dobré, rychlé kolo. Důležité však je připravit motocykl na závod. Doufám, že okruh bude ještě lepší, ale jeho rozvržení se mi líbí, a to i přestože to není zrovna můj oblíbený okruh. Je těžké jezdit na takovýchto okruzích.
World Supersport
Gianluca Nannelli (Scuderia Caracchi Ducati)
Jezdil jsem několik časů, se kterými stejně nejsem spokojený. Jsem rychlejší v první části, uprostřed okruhu naopak ztrácím a přicházím o všechnu výhodu. Vím, že problém je na předku motocyklu. Teď máme několik volných dnů a tak si sedneme a budeme analyzovat získaná data. Mám několik myšlenek, které bych mohl uplatnit v kvalifikaci. Na druhé straně můj motocykl 749R je již skoro perfektní. Můj nejlepší čas jsem zaznamenal na závodních pneumatikách. Jsem si jistý, že pokud vyřeším problém s předkem, mohu bojovat o dobrý výsledek.
Kevin Curtain (Yamaha Motor Germany)
[v sobotu ošklivě havaroval] Koleno mě při chůzi bolí, ale jakmile sedím na motocyklu, koncentrace předčí bolest, která se ztratí. Svůj nejrychlejší čas jsem zajel ve druhém tréninku. Dostal jsem se na slušný čas. Největší problém je opotřebení přední pneumatiky. Pouze čtyři nebo pět kol je shodná, pak začne hodně klouzat. Nejsem v této situaci jediný, zdá se, že okruh je tvrdý na každou přední pneumatiku.
Broc Parkes (Yamaha Motor Germany)
Zkoušel jsem nalézt dobré nastavení, ale zlomenina mojí ruky mě moc nepomohla. Včera to bylo dobré, ale dnes jsme šli jinou cestou. Kevin jezdil dobře a tak asi potřebuji trochu více pracovat na motocyklu. Zde je to legrační místo, ale je to hezký okruh.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist