Ohlasy jezdců WSBK na testy v Qataru

Desítka jezdců testovala v katarském Doha, na jejich ohlasy se nyní můžete podívat v tomto článku.

Troy Bayliss (Ducati Xerox)
Jsem velmi šťastný, že z testování odjíždím s tímto výsledkem, zahájení Vánoc s pocitem dobře odvedené práce je dobré. Čas je sice na kvalifikační pneumatice, na které nemůžete jet závod, ale i má simulace závodu byla dobrá. Téměř jsem absolvoval celou závodní vzdálenost a byl jsem při tom rychlejší než v únorovém závodě. Byl to dlouhý a těžký rok, ale byl nádherný a jistě mělo cenu absolvovat všechnu tu tvrdou práci. Jsem ohromně šťastný, že jsem zpět v superbikách, nemohl jsem si přát víc. Všichni nyní můžeme cestovat domů na Vánoce s vědomím dobře odvedené práce. Příští rok bude opět těžký, nemám o něm žádnou iluzi, ale motocykl je vynikající, stejně jako tým. Jsem na další rok připravený.
Lorenzo Lanzi (Ducati Xerox)
Docela jsem se svým výkonem spokojený. Bohužel, když jsem cítil, že mám dobrou pneumatiku, se kterou bych ještě zlepšil svůj nejlepší čas, byl jsem po mnoha testovacích kolech již unavený. Chtěl jsem zajet vysokých 1:58, ale i tak je to dobré, protože jsem dosáhl několika dobrých časů na závodních pneumatikách. Jediný problém, který jsem zažil, byla trvanlivost pneumatik, která je na zdejším povrchu kritická. S výsledky posledních dvou testů ve Valencii a Losailu jsem spokojený. Byl jsem schopný ukončit sezónu zlepšením. Jsem nyní mezi nejlepšími jezdci, a to mi dává hodně důvěry do příštího roku.
Max Biaggi (Alstare Corona Extra Suzuki)
Myslím si, že tato dráha je pro nás momentálně obtížná, navíc nám moc nepomohly povětrnostní podmínky během prvního dne. Okruh vypadal trochu kluzký – pravděpodobně kvůli písku – nechtěl jsem proto jezdit příliš tvrdě a hned na začátku havarovat. Když se podmínky zlepšily, byl jsem schopný začít porozumět novému motocyklu. Zpočátku to nebylo tak dobré jako při testu ve Valencii, brzo jsem si uvědomil, že budu mít hodně práce, kterou je potřeba udělat. Pravděpodobně je zde nutné udělat více práce jak jinde. Je pro mne stále vše nové, navíc nový je i motocykl, na kterém se nyní musí pracovat. Je potřeba vylepšit jeho stabilitu i charakteristiku motoru. Zatím motor není nejlepší, je s ním obtížné najíždět do zatáček a vyjíždět z nich. Společně s chováním podvozku to znamená, že nemohu motocykl používat tak, jak bych potřeboval. Stejně jako ostatní jsem svůj nejlepší čas zajel na měkké pneumatice, bylo ovšem dobré skončit toto testování s druhým nejlepším časem. Jsem šťastný, když vidím jak tým pracuje, jsem si jistý, že výborně bude pracovat i při dalších testech. První závod již není daleko, proto doufám, že se při dalších testech podaří vyřešit některé z našich problémů.
Yukio Kagayama (Alstare Corona Extra Suzuki)
Byl bych raději, kdybych tyto testy skončil s lepším časem, přesto nejsem zklamaný, protože se podařilo udělat hodně práce na nové K7. Také si myslím, že jsem si pro rychlé kolo nevybral vhodnou pneumatiku. Skončil jsem proto níže než jsem chtěl. Trochu nás přibrzdily podmínky v úvodu testování, ale s postupným zlepšováním podmínek jsem byl schopný vylepšovat i svůj výkon. Během těchto testů jsem hodně pracoval na podvozku, na konci testování jsem již cítil, že se na tomto motocyklu cítím pohodlněji a příjemně se mi i jezdilo. Také jsme pracovali na vylepšení chování motoru, myslím si, že v této oblasti ještě máme co vylepšovat. Motocykl je od modelu 2006 docela odlišný. Max i já a nakonec i celý tým, musíme nejprve porozumět tomuto novému modelu, pak dokážeme udělat požadované změny. Před prvním závodem máme již pouze dva testy, doufám, že se tedy motocykl podaří dobře připravit. Hodně bude záležet na tom, co se podaří při dalším testu, ale můj pocit je pozitivní.
Troy Corser (Yamaha Motor Italia)
Podmínky během prvního dne byly pro nás dobré. Testoval jsem tři různé tlumící jednotky zadního kola a tři různě tvrdé podvozky. Zkoušel jsem jejich různé kombinace. Také jsem zkoušel nové pneumatiky, které byly trochu horší, ale celkově jsem spokojený. Nejdelší jízda byla poslední den, kdy jsem zajel v celku asi deset kol. Myslím si, že jsem s Troy Baylissem byl asi jediný, kdo k dlouhému testu neměl záporné hodnocení. Musel jsem ovšem svou simulaci závodu zastavit, protože se mi pneumatika protočila na ráfku. Ještě stále tedy máme nějaké věci, které je potřeba vyzkoušet. Sice budeme pokračovat na Phillip Islandu, ale již zde se ukázalo, že náš nový motocykl je dobrý. S časy jsem si tentokrát nedělal starosti, soustředil jsem se na práci odvedenou v nastavení motocyklu. V každém případě ovšem dobrý čas potěšil.
Noriyuki Haga (Yamaha Motor Italia)
Máme nové pérování i nový rám, je proto těžké hodnotit první testování. Nakonec se ovšem podařilo nalézt dobrou kombinaci podvozku a tlumení, jen jsem nenašel dobré pneumatiky, takové, které jsem potřeboval. Na nastavení zadku motorky ještě potřebujeme pracovat, protože na okruhu s tak malou přilnavostí, jako je zde, je těžké cokoliv hodnotit. Absolvoval jsem simulaci závodu, ale kvůli životnosti pneumatik jsem s výsledkem nebyl spokojený.
James Toseland (Hannspree Ten Kate Honda)
Byl to opravdu dobrý test. Máme ale ještě hodně práce. Minulý rok byl pro mě obtížným, jezdil jsem na novém motocyklu a byl v novém týmu. Vždy jsem se ovšem i přes tyto nevýhody pokoušel udržet konkurence. Nyní se po roce s týmem cítím velmi dobře. Povětrnostní podmínky v Qataru jsou tak extrémní, že se nedá předpovídat, co se stane v den závodu. Ovšem myslím si, že jsme dobře připravení.
Roberto Rolfo (Hannspree Ten Kate Honda)
Můj první test vidím pozitivně. Myslím si, že okruh Losail je jedním z důležitých testovacích míst, protože to je místo prvního závodu. Je zde pro mě hodně věcí k naučení, ale tým je velmi kvalitní a on ví, jak mi může pomoci. Vše se jistě ukáže v den prvního závodu.
Régis Laconi (PSG-1 Kawasaki)
Převážně jsem pracoval na jedničkovém motocyklu. Našel jsem pneumatiku, která vypadá, že by mohla na několika okruzích být dobrá. Nicméně podmínky na okruhu nám tyto tři dny moc nepomohly, omlouvám se proto Pirelli, že jsem nebyl schopen jim dodat potřebné informace, které chtěli. Jinak jsem spokojený, protože svůj nejlepší čas jsem dosáhl na závodní pneumatice. Tým odvedl vynikající práci a test jsem ukončil s třísekundovým zlepšením.
Fonsi Nieto (PSG-1 Kawasaki)
Dnes to nebylo to, co jsem potřeboval. Vše se zhoršilo mým pádem v pomalé zatáčce. Tým byl schopen motocykl opravit v co nejkratším čase, ovšem když jsem opět vyjel, měl motocykl technické problémy, na jejíž odstranění již nezbyl čas. Nejlepší práci jsem tedy udělal v předchozích dvou dnech. Kdy se mi podařilo dostat čas pod dvě minuty. Jsem spokojený i s výsledkem simulace závodu, kdy mě potěšil výkon pneumatik.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist