Ohlasy jezdců postupujících přímo do boje o pole position

V novém formátu závodních víkendů rozhoduje kombinace časů dvou pátečních volných tréninků o desítce nejrychlejších závodníků, kteří postoupí přímo do Superpole 2, kde v patnácti minutách rozhodnou o podobě startovního roštu od první po dvanácté místo. Dvě pozice navíc tady máme z toho důvodu, že do Superpole 2 ještě postoupí další dva jezdci, kteří nastaví nejrychlejší časy v Superpole 1.

Ohlasy jezdců postupujících přímo do boje o pole position

Sestava první desítky je poměrně zajímavá, protože tam můžeme vidět kromě ostřílených borců také nováčky jako například Lorenza Savadoriho (IodaRacing Team) nebo Markuse Reiterbergera (Althea BMW Racing Team). Samozřejmě výkon dalšího nováčka Nicky Haydena (Honda World Superbike Team) je rovněž skvělý ovšem na rozdíl od předchozích dvou jmenovaných má přeci jenom Američan těch zkušeností nesrovnatelně víc.

Rovnou do boje o pole postion postupuje z první pozice Sylvain Guintoli (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Pro Yamahu skvělý úvod stejně jako pro Francouze, který zvládl páteční proměnlivé podmínky s přehledem, když jako jediný překonal hranici minuty a jednatřiceti sekund časem 1'30,865 sekundy. Jeho týmový kolega Alex Lowes se do první desítky nevešel a skončil jedenáctý. „Nečekal jsem, že dnes budu úplně na špici výsledkové listiny, ale rozhodně to beru!“ řekl Guintoli. „Už v úvodu projektu máme s YZF-R1 velmi dobrý základ a to zejména u podvozku a motoru, takže je dobré vědět, že můžeme pracovat dál. Je to moje oblíbená dráha, takže doufejme, že se ještě dokážeme zlepšit a užít si oba závody v novém formátu počínaje už zítřkem.“

Moc nescházelo a páteční tréninky vyhrál Michael van der Mark (Honda World Superbike Team). Nakonec je třiadvacetiletý závodník z Rotterdamu druhý s časem 1'31,249 sekundy a společně s šestým Nicky Haydenem (Honda World Superbike Team) postupuje rovnou do Superpole 2. Pro tým Hondy rozhodně povzbudivý signál před sobotní bitvou o pozice na startu. „Ráno jsme dobře začali a rychle jsem se dostal do tempa,“ uvedl VD Mark. „Nakonec jsem se rozhodl nejet finální čas na kolo, protože jsme byli v bezpečné pozici. Odpoledne jsme vyzkoušeli jinou pneumatiku a já jel delší výjezd, který sice v plánu nebyl, ale ukázal se jako velmi pozitivní. Pak jsme dali jinou směs, ale to už jsem neměl stejně dobrý pocit jak předtím.“

Američan Nicky Hayden tam ve druhém tréninku poslal 1'31,475 sekundy a může být rovněž spokojený, protože hned napoprvé postupuje rovnou do Superpole 2. Samozřejmě výrazný rozdíl ve srovnání s MotoGP. „Můj první den a nebyl vůbec špatný,“ řekl Američan. „Samozřejmě pokaždé chcete být ještě rychlejší a rád bych byl odpoledne víc konzistentní, ale už jsme dokázali jezdit rychleji než v testech. Jen potřebuji lepší cit pro to, jak se motorka pohybuje při změnách směru a na výjezdech ze zatáček. Bude to ale jen o mém pocitu, protože dle dat to není tak markantní. Každopádně jsem rád, že jdeme rovnou do druhého superpole.“

Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) zajel v první tréninku čas 1'31,543 sekundy a v tu chvíli byl nejrychlejší. Ve druhém tréninku sice zrychlil na 1'31,363 sekundy, ale to mu v kombinaci časů stačilo na čtvrté místo. „Měli jsme ještě pár věcí k ověření a teď už můžeme nasadit náš nejlepší komplet,“ řek Sykes. „Den jsme neuzavřeli delším výjezdem jak jsme chtěli, ale co se týče ostatních věcí, tak je to dobré. Nový formát víkendu je celkem OK. Zítřek bude s kvalifikací a prvním závodem ale celkem rušný.“

Úřadující mistr světa Jonathan Rea byl v obou trénincích třetí nejrychlejší s maximem na 1'31,324 sekundy. K pátečním jízdám dodal: „Měli jsme štěstí, protože díky testu zkraje týdne jsme už měli dobrý základ a teď jsme jen pracovali na doladění. Teplota dráhy dnes byla mnohem nižší než během testování, takže simulace závodu, kterou jsme jeli odpoledne, byla o něco rychlejší. Pirelli tu přivezla novou závodní pneumatiku, tak mě požádali, abych ji vyzkoušel. Má dobrý potenciál a znovu ji prověříme v chladnějších podmínkách. Už se nemůžu dočkat až se zítra vzbudím a nastoupím do prvního závodu roku.“

Hodně všechny, a možná i sám sebe, překvapil Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), který do druhého superpole postupuje z páté pozice. Britský závodník nastavil v prvním tréninku čtvrtý čas 1'31,650 sekundy, který pak odpoledne zlepšil na 1'31,445 sekundy. Ztráta na prvního představuje 0,580 sekundy. „Je to lepší než jsme čekali,“ řekl Camier. „V testech jsme měli určité komplikace, ale podařilo se nám z motoru dostat o něco víc, ale určitě jsme nečekali, že budeme až tak rychlí, naopak, čekali jsme náročný víkend. Tato dráha motorce sedí, cítím se jistější. Potřebujeme teď zapracovat na závodní rychlosti. Také trošku na podvozku a elektronice, ale určitě potřebujeme větší výkon.“

Ital Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) si může oddychnout, protože loni v tu dobu byl v nemocnici, dnes je jedním z deseti závodníků, kteří si svým výkonem pomohli k přímému postupu do druhého superpole. Jezdec tovární Ducati testoval nové obutí Pirelli určené speciálně pro Phillip Island a s maximem na 1'31,527 sekundy skončil sedmý v pořadí. „Celkově to byl nepochybně pozitivní den. Během testů jsme pracovali na výkonu, teď jsme se víc soustředili na konzistenci. Stanovili jsme prioritu rychlosti s některými velmi dobrými výsledky. Ještě to není úplně ono, ztrácíme na celkové rychlosti dvě, tři desetiny na jezdce vpředu, ale jsem si jistý, že je společně s týmem najdeme. Také jsem odjel pár úspěšných výjezdů na různých pneumatikách, takže volba se bude odvíjet od počasí.“

Druhý jezdec Ducati Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) ztratil na týmového kolegu 0,066 sekundy a celkově obsadil osmou příčku. „Dopoledne jsem byl se svým výkonem celkem spokojený, ale odpoledne jsme narazili na nějaké problémy a když jsme přišli na jejich řešení, tak už bylo pozdě zapracovat na motorce,“ řekl v prvním tréninku pátý Davies. „Je to trošku nešťastné, protože s novým formátem víkendu teď máme v sobotu asi o půl hodiny méně času na dráze. Každopádně uděláme nějaké větší změny, abychom nalezli lepší přilnavost.“

Parádně zajel Lorenzo Savadori (IodaRacing Team), jemuž se do první desítky podařilo dostat s časem 1'31,725 sekundy. Nováček v soutěži a okamžitě velmi rychlý. Přitom jeho první test s motorkou RSV4 RF byl až tento týden. Savadori loni vyhrál světový pohár a na poslední chvíli získal místo v seriálu mistrovství světa superbiků. Důvěru, kterou dostal velmi rychle oplácí skvělým výkonem v trénincích. Samozřejmě o úspěšné misi lze hovořit až po druhém závodu. Italův týmový kolega Alex De Angelis (IodaRacing Team) byl v pátek šestnáctý a přesně dnes slaví dvaatřicet let.

Překvapením dne je přímý postup do boje o pole position Markuse Reiterbergera (Althea BMW Racing Team), vítěze IDM Superbike a v seriálu WSBK jak nováčka, tak vůbec nejmladšího jezdce na startovním roštu. Německý závodník nastavil své maximum na 1'31,792 sekundy a odolal ataku jezdce Yamahy Alexe Lowese, který zůstal těsně za branami postupové desítky. Desátý čas Reiterbergerovi stačí k tomu, aby se nyní plně koncentroval na SP2, čímž může ušetřit síly pro samotný závod. „Po pár kolech z dnešního dopoledne nebyla ztráta na nejlepší nijak zvlášť velká,“ řekl dnes nejrychlejší jezdec BMW. „Chtěl jsem se zlepšit v rámci dlouhého výjezdu, ale to se nám nepodařilo. Třebaže jsem nakonec o jednu pozici přišel, tak jsem s výsledkem spokojen. Každopádně ještě potřebuji zlepšit cit s motorkou, abych se cítil mnohem víc pohodlněji.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist