Obě Bimoty už bojují o první místo kategorie EVO

Další povedený závodní víkend absolvoval tým Bimota Alstare ve Spojených státech, kde oba jejich jezdci Ayrton Badovini a Christian Iddon jednak bez problémů postoupili do Superpole 1 a v samotných závodech pak bojovali nejen o body, ale také o status nejlepšího jezdce kategorie EVO.

Italský závodník Ayrton Badovini do závodu startoval šestnáctý a první klání nedokončil kvůli problému s palivovým čerpadlem. Druhý závod superbiků byl rozkouskován na tři části, čehož Italův tým využil k změnám v nastavení tak, že ve finále byl Badovini v cíli osmý a zároveň nejlepší z kategorie EVO. Jenže Bimota stále ještě nemá potřebnou homologaci FIM, takže se tento výsledek nezapočítává. Přesto je tento výkon pro nový stroj v závodním velmi dobrá vizitka.
„V prvním závodu jsme měli drobný problém s palivovým čerpadlem, takže jsem musel zajet do boxů a opravit to,“ prozradil Ayrton Badovini a pokračoval. „Neměl jsem dobrý cit s nastavením motorky ve druhém závodě, ale když klání poprvé zastavily červené vlajky, měli jsme možnost na něm zapracovat a změnit pár věcí, což pak bylo mnohem lepší.“

„Po dalším zastavení závodu jsme tentokrát zvolili výměnu pneumatiky a nasadili úplně jinou směs. Okamžitě jsem získal lepší cit a mohl na to zatlačit mnohem tvrději. Velmi dobře jsem si zabojoval s Christianem a třebaže jel čtyři kola přede mnou, podařilo se mi ho v posledním kole předjet. První závod nebyl moc dobrý, ale s druhým jsem velice spokojený,“
dodal Ital.

Stejně jak Badovini byl v Laguně Seca rychlý také druhý jezdec Bimoty Christian Iddon, jemuž na startu závodu patřila čtrnáctá příčka. V cíli prvního klání byl třináctý, čtvrtý nejlepší jezdec EVO. Ve druhém závodu už britský závodník bojoval o status nejlepšího jezdce EVO a byl mu velmi blízko nebýt chyby a předjetí týmovým kolegou v posledním kole druhého závodu. Samozřejmě ani Iddonovi nejsou výsledky kvůli chybějící homologaci Bimoty započítávány.
K závodu v Laguně Seca Christian Iddon řekl: „První závod byl docela náročný. Provedli jsme drobnou změnu na přední části motorky, ale neměl jsem s ní dostatečný cit. Jezdil jsem jak jen to šlo, ale nedokázal jsem na to pořádně zatlačit, protože jsem netušil, co mi udělá předek.“

„Ve druhém závodě bylo víc startů a pokaždé jsem byl vpředu nebo blízko skupiny jezdců EVO. Poslední restart byl pro mě nejlepší, protože jsem si skutečně užíval jízdu na vedoucí pozici kategorie EVO, ale pak jsem v páté zatáčce udělal chybu a Ayrton (Ayrton Badovini) mě předjel. Potom, co jsem jel na vedoucí pozici EVO téměř celý závod, bylo trošku drsné být poražen v úplně posledním kole.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist