Nürburgring - sobota

Pole position si díky vyhranému Superpole zajistil italský tovární pilot Aprilie Max Biaggi. Toho v první řadě doplní ještě letošní Mr. Superpole Tom Sykes, lídr šampionátu Marco Melandri a Eugene Laverty.

Kapitoly článku

Max Biaggi zajel v sobotním Superpole nový rekord okruhu časem 1:53.855 minuty a ten už nikdo nedokázal překonat. Tom Sykes byl poražen jen hodně těsně a musel se spokojit s místem druhým. Marco Melandri a Eugene Laverty pak dokompletovali první startovní řadu.

První Superpole začalo highsiderem Davida Saloma v 16. zatáčce a velmi rychlými koly, která zajeli oba dva tovární piloti BMW Marco Melandri a Leon Haslam. Už po 5 minutách byla vyvěšena červená vlajka, neboť po pádu Saloma bylo na trati hodně hlíny a kamení. Po této nedobrovolné přestávce zajeli velmi rychlé časy Loris Baz a Chaz Davies. Nakonec zůstal na čele časem 1:54.609 tenti velmi rychlý britský jezdec se satelitním motocyklem Aprilia, následován Bazem, Melandrim a Biaggim. Fabrizio a Hopkins se po pádech ve volném tréninku nedokázali zlepšit a vypadli stejně jako Salom. Pro zranění se Superpole nazúčastnil Canepa.

Ve druhém Superpole zajel nejdříve hodně rychlý čas Melandri, zatímco jeho týmový kolega Haslam havaroval už po několika minutách v 15. zatáčce. Později zajel Sykes nejrychlejší kolo na "Eifelu" výkonem 1:53.927, kterým překonal čas Carlose Checy z roku 2011.

Sykes si udržel první místo před Melandrim a Eugene Lavertym. Následovali Checa a Rea, zatímco Camier rovněž v úplném závěru dokázal zrychlit. Do finále se ale dostali i Biaggi a Baz, zatímco Davide Giugliano, Chaz Davies a Lorenzo Zanetti, byli vyřazení stejně jako Haslam.

Ve finálovém Superpole o co nejlepší umístění na startovním roštu začali velmi dobře Biaggi a  Melandri, a stejně jako Sykes se dostali pod hranici 1:54. Nakonec Pole position patřilo výkonem 1:53.855 mistru světa 2010 Maxi Biaggimu o pouhých 0,05 sekundy před Sykesem. Melandri skončil třetí a Laverty si zajistil poslední místo v první startovní řadě. Rea se už nedokázal zlepšit a skončil jako pátý a vedle něho se postaví na startovní rošt Checa, Camier a Baz, který ale ztratil na Polemana Biaggiho skoro dvě sekundy.

Pro Biaggiho to znamenalo teprve páté Superpole vůbec a první letošní.

eni FIM WSBK 2012 - Nurburgring, Tissot-Superpole (SP3)

01- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’53.855
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.049
03- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 0.057
04- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.293
05- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 0.445
06- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 0.467
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.310
08- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.879

Pořadí na startovním roštu

01- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
03- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR
04- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
05- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
06- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
08- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
09- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198
10- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory
11- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198
12- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR
13- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR
14- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
15- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
16- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR
17- Sylvain Guintoli – PATA Racing Team – Ducati 1198
18- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
19- Lorenzo Lanzi – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198
20- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198
21- Brett McCormick – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198
22- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
23- Norino Brignola – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist