Nori Haga v Imole s wild card

Druhý letošní italský superbikový závodní víkend - v Imole - jede se ve dnech 28.- 30.června, bude mít na startu hodně prominentního pilota s wild card. Bude jím japonský pilot Nori Haga, jenž pojede za tým Grillini s motocyklem BMW S1000RR. V článku si můžete přečíst důvody tohoto překvapivého startu japonské superbikové ikony.

Nori Haga v Imole s wild card

V posledních třech letech to šlo s kariérou japonského guru jménem Noriyuki Haga hodně z kopce dolů. A v Imole budou mít jeho fanoušci vidět tohoto japonského pilota ještě jednou v MS-Superbike.

Se 43 vítěznými závody a 116 podiovými umístěními je Noriyuki Haga nejúspěšnějším pilotem v historii MS-Superbike, který se nikdy nestal mistrem světa - "pouze" třikrát byl vicemistrem světa (2000, 2007 a 2009). Ve své poslední sezóně WSBK 2011 získal Haga se satelitním motocyklem Aprilia ještě čtyři podiová umístění, kvůli přehnaným finančním požadavkům ovšem 38-letý japonský jezdec žijící v Itálii nenašel v MS-Superbike žádné angažmá na rok 2012 a musel vzít zavděk pouze národním šampionátem, i když tím nejprestižnějším, tedy britským. Ovšem moc se mu v něm nedařilo, neprobojoval se ani do Showdown a od té doby nebylo o japonské divě ani vidu, ani slechu.

Nyní plánuje italský privátní tým Grillini BMW obrovský Hagův comeback pro domácí závod koncem června v Imole: Noriyuki Haga by měl pilotovat druhý motocykl BMW S1000RR. Pokud se ale podíváme na výsledky privátních jezdců s tímto motocyklem BMW, tedy Ivana Clementiho a Vittorio Iannuzziho, tak se nějaké zázraky od Hagy vůbec nedají očekávat.


"Grillini je náš zákazník", vysvětluje celou záležitost Daniele Casolari z ladičské firmy Feel Racing.  Firma Feel Racing byla dříve zodpovědná za tovární tým Ducati, od roku 2013 má na starosti závodění týmu BMW Motorrad GoldBet SBK, kromě toho zásobuje také soukromé týmy závodním materiálem: "S továrním materiálem to ale nemá vůbec nic společného. Pro druhou gardu v superbikovém šampionátu to ale určitě stačí", doplňuje Casolari.

Jedná se o motocykl BMW finančně slabého týmu HTM: Motocykl výroby 2012 s aktuálním šasím a elektronikou Motec: "BMW není v tomto projektu nijak zainteresována, nýbrž pouze Feel Racing", vysvětluje Casolari.

Z Japonska se ozývají hlasy, které tento Hagův překvapivý comeback hodně osvětlují: Haga se chce tímto závodem dostat do závodního tempa, neboť o čtyři týdny později pojede 38-letý Japonec prestižní závod "8 Hours" MS-Endurance na okruhu Suzuka společně s Kevinem Schwantzem (49) a Yukio Kagayamou (39) v týmu "Team Kagayama Suzuki".

Před závodem v Imole bude Haga testovat ještě v Misanu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist