Nic není jasné, rozhodne měsíc září

Přestupový kolotoč WSBK se roztočil naplno, dá se ale říci, že vůbec nic není jasného a teprve měsíc září by měl vyřešit definitivní obsazení jednotlivých továrních týmů a renomovaných stájí na rok 2012.

Samozřejmě, že odchod továrny Yamaha způsobil doslova zemětřesení v paddocku WSBK a některé už úplně jasné přestupy či setrvání jezdců v těch či onech týmech se znovu v souvislosti s volnými jezdci Marcem Melandrim a Eugenem Lavertym dostaly do úplně jiného světla. Podívejme se na aktuální situaci dnešním dnem a hned na začátek si řekněme několik základních myšlenek, od kterých se vše bude odvíjet:
  • Haslam a BMW jsou těsně před podepsáním smlouvy
  • Biaggi se zatím nerozhodl, zda bude závodit i v roce 2012
  • Checa zůstává u Althey
  • Melandri a Laverty jsou doposud bez motocyklu a bez týmu
  • Capirossi vyloučil své závodění ve WSBK

Castrol Honda

Jonathan Rea by měl - dle přání týmu a evropského dovozce této japonské továrny - za každou cenu zůstat u Hondy číslem "1". Smlouva s Rubenem Xausem nebude prodloužena, místo něho má přijít opravdu velmi "silný" jezdec. "Díváme se po celém paddocku, mnoho špičkových jezdců chce změnit stáj. Pokud bude mít Johnny silného týmového kolegu, bude to lepší i pro něho.", říká manažer Honda Europe Carlo Fiorani. A kdo dle něho přichází v úvahu? Colin Edwards, Leon Haslam, Alex de Angelis a James Toseland má ve svém hledáčku manažer Hondy Fiorani. Týmový majitel Ronald Ten Kate se sice zajímal o podmínky závodění v kubatuře MotoGP, ale k žádným dalším krokům nedošlo.

BMW

Hrany mezi týmem a Haslamem se zdají být obroušeny. Všechno nasvědčuje tomu, že vicemistr světa zůstane. Naopak Troy Corser své místo ztratí. Jako číslo "2" by chtěla BMW silného Itala, z obchodního hlediska. 38-letý Capirossi ale znovu prohlásil, že raději ukončí svou kariéru, než by jezdil superbiky. Nyní se naskýtá možnost získání Melandriho, bude ale chtít on sám? Zájem by měli jak Colin Edwards, tak John Hopkins, ovšem marketingově se Američané nehodí do programu BMW. Ovšem tento tovární tým jedná rovněž s Reou a s Camierem. 

Aprilia Italia

Doslova ve hvězdách je, zda bude mistr světa Biaggi závodit i v roce 2012, nebo nebude. Jeho původní plán byl jasný, ukončit kariéru jako mistr světa. Potom ale zjistil, že je možné vyhrát titul mistra světa ještě jednou. Ovšem v letošním roce porazil náladový Říman "El Tora" pouze šestkrát, a jeho motivace tak dostala hodně velkou trhlinu. Takže jestli jeho vyhrůžky, že bude končit, odpovídají opravdu jeho myšlenkám, nebo jsou jen součásti pokerové hry o co nejlepší smlouvu na rok 2012, ví jen Biaggi sám.

Leon Camier jedná o prodloužení smlouvy, chce ale hodně podstatné změny na motocyklu. Aprilia ovšem jedná i s De Angelisem, Reou a Haslamem.

Suzuki Alstare

Týmový šéf Francis Batta chce dále pokračovat buď se Suzuki, nebo raději skončit. Jednání s Kawasaki najednou Batta ukončil, že by dostal od Suzuki souhlas? Battův vysněný pilot je Haslam, ovšem ten by se vrátil pouze s plnou tovární podporou od továrny samotné. 

Michel Fabrizio (26) sice jedná o prodloužení smlouvy s týmem Alstare, ale je také v hledáčku stáje PATA Racing - která se chce vrátit nazpět k Ducati a Fabrizia by zřejmě vzal také tým Italia BMW.

Kawasaki

Tým Paul Bird Motorsport neví, zda bude moci provozovat tovární stáj Kawasaki i nadále. Pokud by k nedošlo k prodloužení smlouvy ze strany Kawasaki, chce britský manažer Bird přejít na nové motocykly Ducati. Jinak platnouu smlouvu i na příští rok má s Kawasaki španělský jezdec Joan Lascorz, zatímco Tom Sykes letos moc nepřesvědčil - až 14. místo průběžně - a ex-piloz MotoGP Chris Vermeulen vůbec neví, co bude dál.

Althea Ducati

Týmový šéf Genesio Bevilacqua chce celkem pochopitelně pokračovat jak s Ducati, tak s lídrem šampionátu Carlosem Checou, jako týmová "2" by měl přijít ze stocků Davide Giugliano.  

BMW Italia

Týmové vedení by nejraději pokračovalo se stávající dvojicí Ayrton Badovini a James Toseland, pokud bude posledně jmenovaný úplně zdráv a do konce sezóny zajede ještě nějaký slušný výsledek. Plány startovat v MotoGP byly ze strany týmového vedení a BMW posunuty na pozdější časové období.

Effenbert Liberty

Česká superbiková stáj Effenbert Liberty plánuje na rok 2012 rozšíření týmu na celkem 4 jezdce, což ostatně není žádnou novinkou. Oba dva stávající jezdci Sylvain Guintoli a Jakub Smrž mají dle našich informací smlouvu s opcí i na rok 2012, což v praxi znamená, že pokud budou mít obě dvě strany zájem, mohli by oba dva jmenovaní piloti jezdit za tým Effenbert Liberty Racing i v roce 2012. Ovšem závodit za tento nový - ale už renomovaný - tým v superbikovém šampionátu by chtěli i další známí jezdci, hlásící se jak z MotoGP, tak i z WSBK. Jejich jména záměrně neuvádím, neboť složení týmu doposud není vůbec jasné. Pražský tým plánuje i nadále pokračovat s motocykly Ducati, neboť by se kromě jiného mohly využít i stávající ex-tovární motocykly, ale....

Během září by mělo být úplně jasno ve všech nezodpovězených otázkách (jezdci, závodní materiál), faktem je, že hlavní sponzor pivo Effenbert se v posledním půl roce díky aktivitám v motocyklovém závodění důrazně prosadil na trzích v Itálii, Španělsku, Austrálii a Švédsku. Dalšími zeměmi, kam se chystá Effenbert "vtrhnout" jsou Velká Británie, Řecko a Německo.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist